Siis mitä sontaa tämä postin uusi kotiinkuljetus on?
Viime viikon keskiviikkona sain tekstarin että tulossa kotiinkuljetus lähiarkipäivinä klo. 8-16. Tai voin vaihtaa kuljetuksen vietäväksi suoraan postiin tai antaa luvan että sen voi jättää oventaakse (Juu, kerrostalossa kätevää hei).
Odotin torstain ja perjantain lähetystä (onneksi on loma). Nyt tänään aamulla kävin kaupassa, eli olin hetken pois kotoa. Nyt tuli tekstari että lähetys on noudettavissa postista. 🤬 Kukaan ei ole soittanut tai yhtään mitään, meillähän on kerrostalossa ovikoodikin eikä sieltä sisälle pääse ellei kysy koodia. Siis mitä p*skaa tälläinen nyt taas on?!
Kommentit (46)
Posti on ihan pellefirma nykyään.
Tilasin pari pakettia pakettiautomaattiin, ettei tarvitse autottomana lähteä niitä hakemaan huomattavasti kauempana olevasta postista, niin sinne ne oli kuitenkin tuotu. Tuossa kilometrin päässä on neljä automaattia, enkä usko, että kaikki olivat täynnä. Joskus on ohjattu lähimpään vapaaseen automaattiin.
Onkohan ne palanneet normaalikäytäntöön, noin se pelasi ennen koronaa. Kun kaikki rajoitukset oli päällä niin mulle tuli paketit oven taakse.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ne palanneet normaalikäytäntöön, noin se pelasi ennen koronaa. Kun kaikki rajoitukset oli päällä niin mulle tuli paketit oven taakse.
No kyllä minulle ainakin ennen tuli viesti että sai valita sopivan tuontiajan (olisko ollut sit kolmen tunnin aikahaarukka tai jotain), sit vielä soittivat ja kysyivät ovikoodia jne ennenkuin tulivat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minulle ainakin ennen tuli viesti että sai valita sopivan tuontiajan (olisko ollut sit kolmen tunnin aikahaarukka tai jotain), sit vielä soittivat ja kysyivät ovikoodia jne ennenkuin tulivat. Ap
Ai, aattelin jotenkin, että oot ottanut tavallisen toimituksen ja kun posti sen korona-aikana on luvannut tuoda oven taakse niin ei oo tullukaan. My bad.
Mulle tuli viesti, että n klo 16 ovat tuomassa, tulivat 15:30 ja vielä soittivat. Eli erittäin hyvin toimi meillä.
Kotiinroimituksessa sain valita aikavälin, jolla paketti toimitetaan ja se on tuli sillä välillä kotiovelle. Mielestäni todella kätevää.
Pakettiautomaateista olen omaposti-palvelussa laittanut työpaikan vieressä olevan oletusarvoksi, joten paketit tulevat sinne. Toiminut tosi hyvin.
Tuli samanlainen viesti ja ennustivat seuraavaksi päiväksi toimitusta. Kun valitsin, että tuo kotiin niin OmaPosti-sovelluksesta selvisi paketin olevan Balttiassa. Meni pari päivää, että oikeasti paketti tuli kotiin.
Oliko ulkomaan paketti? Noissa tulee tuo "lähipäivinä" viesti aika hyvissä ajoin, taitaa olla paketti vielä ulkomailla.
Näistä ei ole vuosiin soiteltu, ja jos meinaa kotiin saada on laitettava ovikoodi osoitteeseen ja sittenkin on vähän siinä ja siinä miten käy.
Mutta minulla on nyt 4 kertaa kotimaankin lähetyksissä ollut ettei soiteta, ei tule tuollaista viestiä, ei mitään, ihan itse saa seurannasta katsoa milloin on auton kyydissä.
Maaliskuussa vielä soitti joku postin aspasta edellisenä päivänä.
Mulle oli tulossa dbd paketti tänään 8-18 välillä, olin laittanut netissä, että saa jättää ilman kuittausta ovelle. Olin nukkumassa, niin koira alkoi haukkumaan, kömmin ylös ja ovikello soi (kyllä tässä järjestyksessä :D), laitoin yöpaitaa päälle, koska olin alasti, mutta en kiirehtinyt, koska olin laittanut, että saa jättää ilman kuittausta ovelle.
No eihän siellä oven takana mitään pakettia ollut kun sinne kurkkasin, oak:n auto oli peruuttamassa pois pihatietä, koitin huitoa kuskille että heeei olen täällä, mutta ei ilmeisesti huomannut tai ollut huomaavinaan.
Prkl että v*tutti, soitin sitten dbd:n asiakaspalveluun ja ihmettelin, kun olin kuitenkin antanut luvan jättää paketin oven taakse, pahoittelivat ja sanoivat toimittavansa huomenna uudelleen ja kysyivät saako kuskille antaa puhelinnumeroni, sanoin, että miksi? Kun on lupa jättää se paketti ovelle ja sen luvan laitoin juuri siksi, ettei tarvitse koko paikaa kökkiä kotona pakettia odottamassa.
Että ei se ap aina toimi muillakaan kuin postilla ja vaikka antaisikin luvan jättää sen paketin oven taakse.
Sama kävi itselle tänään. Mutta ei taida olla Postin syy, vaan lähettävä firma on valinnut halvemman vaihtoehdon.
Ennen tuli tuo tekstari, jolla sai valita parin tunnin slotin. Nyt oli vain 9-16. Samoin ennen soitettiin ja toimitusta yritettiin toimittaa vielä uudestaan saman päivän aikana jos ei onnistunut ensimmäisellä kerralla. Olin aina TOSI tyytyväinen Postiin, oli paljon parempi kuin Postnord tai muut.
Mutta nyt lähettäjä (Zooplus) oli valinnut halvemman toimitustavan, kertomatta. Ja kävi sama kuin ap:lla, tekstari vain että tuodaan välillä 9-16, mutta kuulemma enää palveluun ei kuulu soittaminen, oven taakse jättäminen ilman kuittausta ja toimitusta yritetään tuoda vain kerran.
Eli sinne se meni haettavaksi yli 20 kg paketti postikonttoriin. Harmittaa!
En sitten tiedä, oliko Posti muuttanut ehtojaan vai lähettäjä. Joku olisi voinut kyllä uusista ehdoista edes kertoa niin olisi osannut varautua! Ja olisivat vaikka tarjonneet lisämaksullisina palveluina tuota soittoa yms., mielelläni olisin siitä hieman maksanut!
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli tulossa dbd paketti tänään 8-18 välillä, olin laittanut netissä, että saa jättää ilman kuittausta ovelle. Olin nukkumassa, niin koira alkoi haukkumaan, kömmin ylös ja ovikello soi (kyllä tässä järjestyksessä :D), laitoin yöpaitaa päälle, koska olin alasti, mutta en kiirehtinyt, koska olin laittanut, että saa jättää ilman kuittausta ovelle.
No eihän siellä oven takana mitään pakettia ollut kun sinne kurkkasin, oak:n auto oli peruuttamassa pois pihatietä, koitin huitoa kuskille että heeei olen täällä, mutta ei ilmeisesti huomannut tai ollut huomaavinaan.
Prkl että v*tutti, soitin sitten dbd:n asiakaspalveluun ja ihmettelin, kun olin kuitenkin antanut luvan jättää paketin oven taakse, pahoittelivat ja sanoivat toimittavansa huomenna uudelleen ja kysyivät saako kuskille antaa puhelinnumeroni, sanoin, että miksi? Kun on lupa jättää se paketti ovelle ja sen luvan laitoin juuri siksi, ettei tarvitse koko paikaa kökkiä kotona pakettia odottamassa.
Että ei se ap aina toimi muillakaan kuin postilla ja vaikka antaisikin luvan jättää sen paketin oven taakse.
Tähän asti itselleni Posti on ollut ainoa noista kuljetusfirmoista jolla on ollut hyvä palvelu! Postnord, UPS ja muut ovat olleet jo vuosia painajaisia. Nyt ei Postikaan enää toimi.
En tajua, mikseivät kerro tarkasti toimitustapoja ja ehtoja ja tarjoa maksullisina lisäpalveluina ekstraa. Itse ainakin mielelläni maksaisin vähän enemmän siitä, että oikeasti saisin pakettini.
Itkettää, miten huonoiksi Postin palvelut ovat menneet. Ei se niiden syy ole, tekevät silti isoa tappiota, mutta on se menetys kun ennen niin hienosti toimiva Posti on alamäessä.
Vierailija kirjoitti:
Sama kävi itselle tänään. Mutta ei taida olla Postin syy, vaan lähettävä firma on valinnut halvemman vaihtoehdon.
Ennen tuli tuo tekstari, jolla sai valita parin tunnin slotin. Nyt oli vain 9-16. Samoin ennen soitettiin ja toimitusta yritettiin toimittaa vielä uudestaan saman päivän aikana jos ei onnistunut ensimmäisellä kerralla. Olin aina TOSI tyytyväinen Postiin, oli paljon parempi kuin Postnord tai muut.
Mutta nyt lähettäjä (Zooplus) oli valinnut halvemman toimitustavan, kertomatta. Ja kävi sama kuin ap:lla, tekstari vain että tuodaan välillä 9-16, mutta kuulemma enää palveluun ei kuulu soittaminen, oven taakse jättäminen ilman kuittausta ja toimitusta yritetään tuoda vain kerran.
En sitten tiedä, oliko Posti muuttanut ehtojaan vai lähettäjä. Joku olisi voinut kyllä uusista ehdoista edes kertoa niin olisi osannut varautua! Ja olisivat vaikka tarjonneet lisämaksullisina palveluina tuota soittoa yms., mielelläni olisin siitä hieman maksanut!
Olen läheisille tilannut vuosia zooplussasta eikä koskaan ole soitettu. Tosiaan pakettia on sitten postista joutunut noutamaan kun on ovikoodi. Sitten tajusin kirjoittaa sen osoitteeseen, joskus onnistui ja joskus ei. Sitten rupesin tilaamaan läheisen työpaikalle, ja sinne ne aina toivat.
Nyt vuosi-toista sitten rupesi tulemaan noita viestejä että voit ohjata automaattiin tai muuttaa aikaa, mutten ole tarkemmin katsonut kun aina on tilattu niin että joku on paikalla ja olen tarkkaillut seurantaa.
Mutta sen aikaa kun zooplussan asiakkaana olen ollut, niin ei soitto ole kuulunut palveluun. Tosiaan noissa zooplussan yms. saksalaisissa kaupoissa nyt tulee viesti ja linkki toimitusajan/paikan vaihdosta kai siinä vaiheessa kun posti ottaa sen jo saksassa haltuunsa? Siitä menee laivalla pari päivää, ja kun näkyy Suomessa lajittelussa, on useimmiten ollut jaossa esim. Oulussa seuraavana päivänä.
Näin kai oli tyttärellä kesäkuussa kun tilasi Saksasta jotain, minulla taas ei tule mitään tietoa kotimaan paketista vaan posti on yllättäen ovella.
Ja olisin mielellään valinnut vaikka että voi kuistille jättää ettei tarvitse koko päivää kytätä.
Tai olisin lykännyt tuontia koska kotimainen verkkokauppa lähetti kolmessa eri paketissa, olisi jotenkin järkevämpää että olisin saanut kaikki sitten kerralla, kuin se että posti kuljettaa minulle kahtena päivänä, ja toisella kertaa vain 3€ arvoisen lähetyksen.
T.9
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen lisäpalveluna saakin kun pyytää tuomaan postipisteessä olevat kotiin? Näin maksat näppärästi kympin lisää vähintään.
Se on niin että minä tilaan juuri siksi että autoa ei ole, pyörällä on vaikea hakea isoa määrää tavaraa 10 km päästä, jos posti ei toimi ja maksaa paljon niin sitten on haettava vaan kivijalkakaupasta itse sieltä 10 km päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen läheisille tilannut vuosia zooplussasta eikä koskaan ole soitettu. Tosiaan pakettia on sitten postista joutunut noutamaan kun on ovikoodi. Sitten tajusin kirjoittaa sen osoitteeseen, joskus onnistui ja joskus ei. Sitten rupesin tilaamaan läheisen työpaikalle, ja sinne ne aina toivat.
Nyt vuosi-toista sitten rupesi tulemaan noita viestejä että voit ohjata automaattiin tai muuttaa aikaa, mutten ole tarkemmin katsonut kun aina on tilattu niin että joku on paikalla ja olen tarkkaillut seurantaa.
Mutta sen aikaa kun zooplussan asiakkaana olen ollut, niin ei soitto ole kuulunut palveluun. Tosiaan noissa zooplussan yms. saksalaisissa kaupoissa nyt tulee viesti ja linkki toimitusajan/paikan vaihdosta kai siinä vaiheessa kun posti ottaa sen jo saksassa haltuunsa? Siitä menee laivalla pari päivää, ja kun näkyy Suomessa lajittelussa, on useimmiten ollut jaossa esim. Oulussa seuraavana päivänä.Näin kai oli tyttärellä kesäkuussa kun tilasi Saksasta jotain, minulla taas ei tule mitään tietoa kotimaan paketista vaan posti on yllättäen ovella.
Ja olisin mielellään valinnut vaikka että voi kuistille jättää ettei tarvitse koko päivää kytätä.
Tai olisin lykännyt tuontia koska kotimainen verkkokauppa lähetti kolmessa eri paketissa, olisi jotenkin järkevämpää että olisin saanut kaikki sitten kerralla, kuin se että posti kuljettaa minulle kahtena päivänä, ja toisella kertaa vain 3€ arvoisen lähetyksen.
T.9
Aika jännä. Jostain syystä minulle Zooplussan paketeista on aina tähän asti soitettu Postin puolesta vähän ennen, että ovat tuomassa ja olenko kotona. Ja on tarjottu se parin tunnin slotti ja mahdollisuus jättää oven taakse ilman allekirjoitusta, pari kertaa ovatkin tehneet niin kun on ollut ovikoodi. Muistaakseni kerran soittivat ja kysyivät, voivatko jättää oven taakse. Mikä on omassa kerrostalossa sopinut hyvin. Ja ainakin kerran toivat iltapäivällä kun olivat ensin kokeilleet aamupäivällä eikä ollut onnistunut.
Tämä siis vajaan kolmen vuoden säännöllisellä tilaamisella Zooplussasta. Jännää, olisiko sitten ollut kuljettajan oma päätös aiemmin. Ei noista selvää ota. Tämä siis ollut Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen: Posti-Ei-Ole-Sama-Asia-Kuin-Matkahuolto.
Moikka!
Voi kuule Posti-Pate. Saitko lähdöt jo viimeksi mutta ammattiylpeys vielä voimissaan. Kukaan ei ole matkahuollosta taaskaan puhunut.
Aloittajan paketit viittaa vahvasti ulkomaille, ja minäkin tilaan postilla kun en tiedä edes kuljettaako matkahuolto kotiin. Ja matkahuollolla on säilytysmaksukin, maksat jotain 7e päivä jollet 5 päivän kuluessa nouda, oli matkahuollon piste auki tai ei.
Nimim. Autoton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen lisäpalveluna saakin kun pyytää tuomaan postipisteessä olevat kotiin? Näin maksat näppärästi kympin lisää vähintään.
Se on niin että minä tilaan juuri siksi että autoa ei ole, pyörällä on vaikea hakea isoa määrää tavaraa 10 km päästä, jos posti ei toimi ja maksaa paljon niin sitten on haettava vaan kivijalkakaupasta itse sieltä 10 km päästä.
No joo. Mutta se lähettävä firma päättää sen, että millä ehdoilla se toimitetaan. Ja ainakin Zooplussasta kun tilaa, niin kotiinkuljetus on ilmainen kun tilaa yli €50. Joten varmaan valitsevat sen halvimman vaihtoehdon.
Minulle tuli pari viikkoa sitten postilta viesti, jossa käskettiin valita tarjotuista vaihtoehdoista kotiintuomisaika TAI JÄTTÄVÄT OVEN ETÄÄN EIVÄTKÄ VASTAA PAKETISTÄ SEN JÄLKEEN...! Törkeetä. Ihan postista noudettavaksi olin sen paketin valinnut.
Postin kotiinkuljetus on nykyisin käytännössä "nouda postista", mutta maksaa vähän enemmän kuin tavallinen postipaketti.