Miksi useimmat ihmiset pelkää fyysisesti raskasta työtä?
Ja preferoi henkisesti raskasta? En mitenkään hauku ammatteja, vaan mietin vaan miksi niin moni haluaa juuri stressaaville mutta fyysisesti helpoille aloille. Itse kokisin ehkä olevani onnellisempi jollain fyysisesti raskaalla aivot narikkaan alalla, en vaan oikein keksi enää nykymaailmasta yhtään sellaista työtä missä voisi oikeasti pistää aivot narikkaan.
Kommentit (29)
En pelkää elämäni aika melkein kaikki työ on ollut fyysistä.
Ja siis tuohon aiempaan, että eivät kaikki varo kaikkea fyysistä hommaa, mutta jos tulee aina kipeäksi (yksilöllistä) eikä kehon rakenne (toimintaperiaate) muutu lihaksilla tai ilman, ei ravinteilla, saati liikesarjoilla - siitä vetää jo itse johtopäätöksiä itse. Jotkut toki onnistuvat kampien ja pyörien avulla, mutta sekin vaatii terveyttä.
Nykypäivänä fyysisestä töistä saa huonoa palkkaa, paremmin tienaa tietokonehommista.
Nykypäivänä fyysisestä töistä saa huonoa palkkaa, paremmin tienaa tietokonehommista.
Jos kaikki tekisi noin,niin hyvästi elämä.
Onko AP tehnyt koskaan fyysistä työtä? Itse teen suht fyysistä varastotyötä, eikä tämä mitään henkisesti helppoa ole. Käsittelen työssäni paljon numeroita, joten kyllä työ vaatii myös paljon keskittymistä ja huolellisuutta. Työn tehokkuustavoitteet on myös korkealla ja paikoin kiire sekä henkilöstöpula aiheuttaa stressiä. Osa yksinkertaisemmista työtehtävistä taas on henkisesti todella puuduttavia.
Fyysinen kuormitus huolestuttaa myös, miten hyvin kroppani jaksaa tätä pitkässä juoksussa ilman että paikat hajoaa. Harrastan liikuntaa myös vapaa-ajallani ja kyllä työ syö treenitehoja omista liikuntaharrastuksista.
En pelännytkään, tein vuosia, kunnes iski todella paha nivelrikko. Leikkausta odotan just.
Voisin tehdäkin fyysistä työtä jos kykenisin. Nuorempana toki teinkin. Nyt on olkapäät paskana niin ei tässä ainakaan käsille fyysistä hommaa voi tehdä.
Itse voisin voisin fyysistä työtä tehdä jos siitä maksettaisi asiallista palkkaa mutta nyt saan helpommin hyvää palkkaa kun tietokoneella teen hommia lähinnä suunnittelua. Olen aina ollut enemmän sellanen joka tykkää tehdä jotain näkyvää mutta työelämässä se on raha joka määrittää joten siksi en fyysistä työtä halua tehdä.
M34
Joillakin tulee siitä pahoja ongelmia kroppaan tai terveys. Eikä kehon rakenne kestä. On myös geneettisiä, luonteen, tunteiden, ajattelun, herkkyyden ja sukupuolten eroja. Osa ihmisistä uupuu nopeasti ellei ole todella innostunut siitä mitä tehdään tai on aina ollut energiaton olo, väsynyt tiettynä aikana tai jos tekee liikaa - perussairauksiakin voi olla tai lääke. Suomen kylmä sää myös voi viedä energioita osalta tai ympäristön kolkkous, ei ole kaikille luontoa missä latautua. Hetkeksi ehkä syöminen ja juominen vaikuttaa, jos on tauko sen jälkeen. Ja osa on henkisiä, eli ajattelun kautta eteenpäin pääsy (kaikille halukkaille) tai muu tekeminen kiinnostaa. Ihminen huomaa äkkiä mikä tekniikka ei sovi tai sopii. Osalla ei edes lääke toimi niin, että tilanne paranisi ja harva haluaa popsia jatkuvasti. Harva on robotti jonka kroppa kestää kaiken, sitten on konetekniikka ja kampiakseli - jos on toistoa. Kaikki riippuu kaikesta. Osa naisista kokee ettei vanhanaikaiset tekniikat ole tarpeen ihmisen liikesarjoissa (naisille), ellei tee perinnetyötä ja osa varoo tapaturmia. Mies voi kokea taas pienen nikkaroinnin kuntoiluna, ei kaikki.