Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä vauvan voi laittaa päiväkotiin?

Vierailija
20.07.2020 |

Täällä nyt nelikuinen ja meillä kyllä loppuu rahat aivan täysin

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä se enää tuossa iässä on.

Vierailija
2/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kannattanut miettiä ennen lisääntymistä 🙄 nuorimmat päiväkotilaiset mitä oon nähnyt on ollut n. 9 kuukauden ikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaipat pitää ostaa sinne päiväkotiinkin ihan itse.

Vierailija
4/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten tietysti! Huomenna aamulla voit mennä vauvan kanssa haluamaanne päiväkotiin. Kyllä ne ottaa kun kerrot tilanteen, aivan varmasti ymmärtävät.

Vierailija
5/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yhdeksänkuisena kun vanhempainvapaa loppuu.

Vierailija
6/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kk

Vierailija
7/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhempainrahakausi päättyy.

Vierailija
8/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa.. mies oli lomautettuna keväällä koronan takia pari kuukautta, mikä iski oman lovensa kukkaroomme, nyt muuton takia joudumme maksamaan kaksi vuokraa päällekkäin ja loppuraskaudesta tuli vähän vuokravelkaa kun en loppuraskaudesta pystynyt tai jaksanut käydä töissä niin kuin normaalisti. Äitiys tuet ovat todella pienet eikä myöskään mikään kovapalkkainen ole. Ihmettelen miten muut pystyvät olemaan äitiyslomalla yleensä reilusti vauvan yli vuoden ikään asti.

Vierailija
9/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siis että ei MIESKÄÄN mikään kovapalkkainen ole eikä myöskään... voi kännyn mikkiä..

Vierailija
10/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa muussa maassa 3kk on ihan normaali ikä laittaa lapsi päiväkotiin. Itse en laittaisi jos vaan on joku muu vaihtoehto.

Vierailija
11/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa.. mies oli lomautettuna keväällä koronan takia pari kuukautta, mikä iski oman lovensa kukkaroomme, nyt muuton takia joudumme maksamaan kaksi vuokraa päällekkäin ja loppuraskaudesta tuli vähän vuokravelkaa kun en loppuraskaudesta pystynyt tai jaksanut käydä töissä niin kuin normaalisti. Äitiys tuet ovat todella pienet eikä myöskään mikään kovapalkkainen ole. Ihmettelen miten muut pystyvät olemaan äitiyslomalla yleensä reilusti vauvan yli vuoden ikään asti.

Ei kukaan pyaty olemaan äitiysvapaalla yli vuotta. Sen kesto on 105 päivää.

Meillä oli maksettuomistusasunto, säästöjä ja minulla hyvät tienestit.

Sitten vasta hankittiin lapsia.

Vierailija
12/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vaipat pitää ostaa sinne päiväkotiinkin ihan itse.

No ei vauvaan menevät rahat ongelma ole, vaan oman palkan puute.

Vierailija
13/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun vauva osaa vähintään syödä, liikkua ja viestiä asiansa.

Vierailija
14/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vaan mietin tässä että kun mies väsynyt oman työpäivänsä jälkeen illalla, niin jos minä menisin iltaisin töihin niin jaksaako hoitaa vauvaa kunnolla minun oman työpäiväni ajan sitten illalla, jos siis iltatöitä ottaisin...

Vierailija
15/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa paikassa otetaan vauvoja päiväkotiin. Pienimmät päivähoitoon tulevat laitetasn usein pph:lle.

Syksyn paikat olivat keväällä jaossa. Jos nyt hakee paikaa työn saamisen vuoksi, se saattaa olla missä vaan.

Vierailija
16/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa 9kk, mutta suurin osa päiväkodeista ei ota vastaan niin pieniä. Minäkin jouduin laittamaan lapseni aluksi 40min matkan päähän päiväkotiin jolloin oma entinen 10 min työmayka muuttui melkein 2h matkaksi. Ihan mahdotonta oli joten isäni päätti hoitaa lasta päivisin kunnes oli 1v ja 4kk ja lähipäiväkodit ottivat vastaan.

Noi ihan pienet vaativat ryhmässä enemmän hoitajia ja niistä on jo valmiiksi pulaa jonka takia päiväkodit ei vain ota vastaan

Vierailija
17/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta mieluiten olisin vauvan kanssa kotona (tai missä sitten ollaankaan..)

Vierailija
18/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevuotiaana.

Vierailija
19/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa muussa maassa 3kk on ihan normaali ikä laittaa lapsi päiväkotiin. Itse en laittaisi jos vaan on joku muu vaihtoehto.

Monessa maassa äiti sitoo lapsen liinalla selkäänsä ja menee töihin lapsi mukanaan.

Vierailija
20/76 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa äiti sitoo lapsen liinalla selkäänsä ja menee töihin lapsi mukanaan.

Täällä lastensuojelu vie lapsen jos äiti tekee noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän