Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökiltä särkylääkkeet loppu ja mulla kuukautiset niin pakko ottaa alkoholia kipuihin. Olen yksin täällä.

Vierailija
20.07.2020 |

Mies lähti aikaisin aamulla töihin.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kipuihin?

Vierailija
22/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kansan ohjeilla; tee viinahaude. Auttaa nopeasti. Paitsi jos sulla on vaan kaljaa 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten naiset pärjäsi ennen kuin mitään särkylääkkeitä oli olemassa? Ne, joilla kivut on kovia.

Varmaan ollut jotain vanhan kansan vinkkejä, lämpöhoitoa ym?

Mutta kyllä naisten elämä on ollut ( on yhä)yhtä kärsimystä.

Vierailija
24/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskipuihin. Mulla on menkat. t.ap

Vierailija
25/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne kuukautiset ihan superyllätyksenä tulivat? Miksi et itse huolehtinut särkylääkkeistä? Mulla oli aina käsilaukussa liuska Buranaa varalta silloin kun mulla vielä oli kuukautiset ja kärsin kovista kivuista pari ekaa päivää. No nyt ei ole enää ollut kymmeneen vuoteen mitään kun otan Cerazettea.

Vierailija
26/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kokeillut, mutta villiyrtit ryhmässä todella moni kertoo saaneensa apua poimulehdestä kuukautiskipuihinsa. Mutta olen ymmärtänyt, että sitä kannattaisi syydä kuuriluontoisesti jo ennen menkkoja, joten se nyt ei taida ap:ta auttaa. Mutta ehkä joku muu voi saada tästä vinkkiä.

Vierailija
27/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas auttaa paastoaminen kipuihin, vuotokin niukentuu. Alaselän hierominen helpottaa kramppeja hetkellisesti.

Vierailija
28/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pajunkuoresta/kuoren alta saa luonnon aspiriinia?

Maltilla nyt tietysti näiden luonnonlääkkeiden kanssa... Ja olis tiedettävä mitä tekee.

Vierailija
29/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no alkoholihan kyllä laajentaa verisuonia, että saattaahan se auttaakin.

Vierailija
30/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Asetyylisalisyylihappo

Pajunkuoresta. Aika kiinnostavaa, että tuostahan nuo särkylääkkeet on kehitelty.

Vierailija
31/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Asetyylisalisyylihappo

Pajunkuoresta. Aika kiinnostavaa, että tuostahan nuo särkylääkkeet on kehitelty.

Tätä saa luontaistuotekaupoista alkuperäismuodossa eli pajunkuoriuutteenakin. Itselläni on sitä aina lääkekaapissa ja toimii useimpiin lievähköihin peruskipuihin tyyliin jännityspäänsäryt, menkkakipuunkin kunhan ottaa ennen kuin kipu pääsee yltymään kovaksi. Jos on jo sietämätön kipu mikä pitäisi katkaista, naprokseeni tai ibuprofeeni+panadoli on kyllä ylivoimaisia. 

Poimulehden joku mainitsi. Se tosiaan olisii paras ottaa ennen kovia kipuja tai menkkojen alkua jo. Vadelmanlehti samanlainen. Mutta kyllä noista tehtyä yrttiteetä voisin itse silti tuossakin tilanteessa kokeilla, ei haittaakaan ainakaan mitään. 

Vierailija
32/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ketju on hyvä kyllä siinä mielessä, että siitä voivat monet kovia kipuja kokevat saada hyviä vinkkejä. Itse kärsin aina kovista k-kivuista. Ne pilasivat monta tärkeää juttua elämässäni. Lämmin sähkötyyny auttoi jonkin verran kouristuuksiin. Olin todella onnellinen kun vaihdevuodet alkoivat aikaisin.

Kyllä elämä helpottui kovasti sen jälkeen.

Vierailija
33/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten naiset pärjäsi ennen kuin mitään särkylääkkeitä oli olemassa? Ne, joilla kivut on kovia.

Monessa maailmankolkassa voi yhä vain haaveilla lääkkeistä.

Joissakin paikoissa kuukautisia poteva nainen eristetään johonkin pimeään poteromajaan erilleen muista.

Vierailija
34/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut tosiaan naisen osa aika kova. Joskus kyselin isoäidiltäni, joka sai 8 lasta, että eikö silloin tullut synnytysvaurioita ja muuta, tai jos tuli mitä niille tehtiin. Akkain vaivoista ei kuulemma kukaan, lääkäritkään olleet kiinnostuneet, ne vaan piti kestää osana elämää. Jos meni vaikka ulosteen pidätyskyky synnytysvaurioissa, sitten laitettiin kangasriepua hameen alle vaipaksi ja pakko oli jatkaa elämää. 

Vierailija
35/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on mahdollisuus lähteä esim. reippaalle pyörälenkille, niin suosittelen.

Kerran oli kymmenien kilsojen pyörälenkki ja kauhukseni huomasin et alkoi kivut, ei lääkkeitä. Mutta sitten se polkeminen veikin kivut pois.

Hah. Tapahtui kerran minullekin. Meinasin kuolla, sillä polkeminen vain pahensi asiaa. Muistan miten pysähdyttiin pienen kirkon kohdalla. Menin urkuparvelle hetkeksi makaamaan ja rukoilin. No ei sekään auttanut vaan vasta se, kun vihdoin sain käsiini särkylääkettä.

Vierailija
36/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne kuukautiset ihan superyllätyksenä tulivat? Miksi et itse huolehtinut särkylääkkeistä? Mulla oli aina käsilaukussa liuska Buranaa varalta silloin kun mulla vielä oli kuukautiset ja kärsin kovista kivuista pari ekaa päivää. No nyt ei ole enää ollut kymmeneen vuoteen mitään kun otan Cerazettea.

Kyllä minäkin pidän buranat mukana, mutta kuka muistaa 100% aina?

Vierailija
37/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap puree pajua?

Vierailija
38/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut tosiaan naisen osa aika kova. Joskus kyselin isoäidiltäni, joka sai 8 lasta, että eikö silloin tullut synnytysvaurioita ja muuta, tai jos tuli mitä niille tehtiin. Akkain vaivoista ei kuulemma kukaan, lääkäritkään olleet kiinnostuneet, ne vaan piti kestää osana elämää. Jos meni vaikka ulosteen pidätyskyky synnytysvaurioissa, sitten laitettiin kangasriepua hameen alle vaipaksi ja pakko oli jatkaa elämää. 

Voi ei.... en halua edes ajatella.

Vierailija
39/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pure pajua. t.ap

Vierailija
40/53 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lämpimään saunaan makaamaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän