Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenelläkään kokemuksia Pajulahdesta?

Vierailija
05.06.2013 |

Ajateltiin osallistua perhelomalle nyt kesän aikana... Onko miten laadukas paikka? Hinnat ainakin ovat ihan hirveät

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan lähdössä sinne tänä kesänä :) Viime kesänä jäi välistä sairastelun takia

Vierailija
2/30 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toi oo se kehitysvammaisille suunnattu liikunta- ja kuntoutuskeskus?

Ihan mielenkiinnosta, miksi päädyitte juuri tuonne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli hyvä paikka ja tasokas tenniskurssi. Oltiin siellä joskus 5v. sitten, olikohan se 4/5vrk kurssi. Yövyimme niissä loma-asunnoissa, vai millä nimillä ne meneekään, oli siistit ja suht uudet. Sehän on melko pieni paikka, mutta mielestäni ei ainakaan silloin ollut kallis verrattuna täysylläpitoon ja tenniskurssiin. Kaikki on niin suhteellista, mielestäni se on vaan niin luksusta kun voi keskittyä urheiluun ja sen jälkeen käydä suihkussa, levätä ja kävellä valmiiseen ruokapöytään. Ruoka oli hyvää, tai siis sellaista mitä nyt opistossa voi olettaa olevan, ihan asiallista ja maittavaa perusruokaa, työpaikkaruokaan verrattavissa. Jos kunto olisi antanut periksi, niin siellä olisi voinut käydä uimassakin joka päivä, olin vaan niin poikki tenniksestä, etten jaksanut millään.... Ei ollut mitään moitittavaa ainakaan silloin!

Vierailija
4/30 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas suosittelisin mieluummin Vierumäkeä, joka on aika lähellä. Pajulahden ohjaajista osalla tuntuu olevan ihmeellisiä asenneongelmia, esimerkiksi eräs nuori naishenkilö, joka oli ohjaamassa kajaakeilla melomista oli mielestäni vähän tökerö. En hallinnut tekniikkaa täydellisesti, koska minulle ei neuvottu miten kajakin jalkapalat saa kunnolla paikoilleen (edellinen käyttäjä oli pitkäsäärinen mies), melonta-asentoni oli sitten ilmeisesti erikoinen, mutta minua sätittiin aika ilkeästi koska "löhöilin" kajakin pohjalla "luulin olevani rantalomalla"

Myös asiakaskunta on suurimmaksi osaksi venäläisiä ja erittäin koppavia rikkaita ihmisiä.

Vierailija
5/30 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 20:24"]

Minä taas suosittelisin mieluummin Vierumäkeä, joka on aika lähellä. Pajulahden ohjaajista osalla tuntuu olevan ihmeellisiä asenneongelmia, esimerkiksi eräs nuori naishenkilö, joka oli ohjaamassa kajaakeilla melomista oli mielestäni vähän tökerö. En hallinnut tekniikkaa täydellisesti, koska minulle ei neuvottu miten kajakin jalkapalat saa kunnolla paikoilleen (edellinen käyttäjä oli pitkäsäärinen mies), melonta-asentoni oli sitten ilmeisesti erikoinen, mutta minua sätittiin aika ilkeästi koska "löhöilin" kajakin pohjalla "luulin olevani rantalomalla"

Myös asiakaskunta on suurimmaksi osaksi venäläisiä ja erittäin koppavia rikkaita ihmisiä.

[/quote]

Ja tälläinen kokemus siis viime kesältä

Vierailija
6/30 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpo paikka, otaksun. Kaunis luonto ja järvenranta lähellä. Itsekin tosin suosittelen Vierumäkeä, joka on isompi ja monipuolisempi, tosi laadukas ja upeat fasiliteetit.

Vierailija
7/30 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajulahdessa järjestetään paljon eri urheilulajien harrastajien leirejä. En ollut aiemmin kuullutkaan, että se olisi jotenkin erikoistunut kehitysvaimmaisten leirittämiseen. Ainakin junnuille siellä pidetään urheiluleirejä jalkapalloilijoille, yleisurheilijoille ja lentopalloilijoille. Olosuhteet liikunnan harrastamiselle on ainakin hyvät.

Vierailija
8/30 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, tosi omituinen imago

Vierailija
9/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia paikkoja kolunneena Pajulahti on surkein tähänastisista. Majoitus opistotason huoneissa huonon sisäilman takia surkeaa -respasta sanoikin että avatkaa ikkunat heti ensimmäisenä kun menette huoneisiinne. 3-5-vuotiaille suunnattu Vimpulaparkki oli tosi hyvä! Se olikin ainoa hyvä juttu koko lomalla. Ruoka kouluruokatasoista. Joka paikassa tosi tympeät työntekijät. Hauskoja juttuja, kuten: koko ruokalassa ei käsienpesuallasta, astianpalautuksessa vain käsidesi. Kun kysyin, saisiko tyhjään käsipyyhetelineeseen käsipyyhkeitä, ei kuulu ravintolahenkilökunnalle :D kun sanoin, että olisi hyvä
saada pyyhittyä kädet kun likaisista astioista sotkeutuu kädet, niin työntekijä vastasi: valitan, mutta sen täyttö ei kuulu meille :D
Koko paikasta tuli tunne, että taistelee pärjääkö vai meneekö konkurssiin. Joka pikkuasiassa mainittiin, että tästä erillinen maksu tai korostettiin meille lomalaisille että tajuatteko mitä se tai tämä maksaa. Ruokalassa keittiöhenkilökunta norkoili ryhmässä ilman mitään kiireen tuntua, mutta kun ruokailuaika päättyi, hirveällä vauhdilla tyhjennettiin seisova pöytä niin, että eräänkin kerran asiakas jäi hölmistyneenä kauha kädessä seisomaan kun tarjoiluastia vietiin nenän edestä ja keittiötyöntekijä sanoi: sori, kello on 13:32 ja tarjoilu päättyi jo kaksi minuuttia sitten. Kyllä - totta puhui, mutta palveluhenkisyydestä ei kyseisessä paikassa ole jälkeäkään. Kustannustehokas taitaa olla paikan kovin sana.

Vierailija
10/30 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Pajulahdessa 3 kertaa, 2 kertaa opistomajoituksessa 1 kerran hotellimajoituksessa Hopeapajussa. Eron opisto- ja hotellimajoituksessa huomasi selkeästi. Kaikki huoneet ovat kyllä aina olleet siistejä. Ruuat ovat hyviä, varsinkin rankan treenin jälkeen. Pajulahtihalli on todella hyvä. Ainoa miinus on se, että ruokaaikoina pyödän löytäminen saattaa olla hankalaa ja jotkut ruokalahenkilökunnasta ovat todella ärsyttäviä, mutta muuten kaikki kokemukset on olleet positiivisia. Henkilökunta on ollut auttavaista korttien hukkaamistapauksissa.

Vierailija
11/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, miten erilaiset mielipiteet eri ihmisillä on....
Me tultiin Pajulahdesta pari tuntia sitten ja oltiin kyllä koko porukka (2aik+2lasta) tosi tyytyväisiä.

Mitä majoitukseen tulee, niin ok, meillä oli huone ihan jees, sängyt löytyi, tv näkyi, jääkaappi oli ja hanasta tuli vettä. Ainoa miinus oli vessa, jonka oven joku aiempi oli hakannut säpäleiksi ja pytty, joka valutti vettä lattialle, ei paljon, mutta kuitenkin. Ei huone mitään hotellitasoa ole, mutta jos ei ole turhan nättinokkainen, niin ei se haittaa! Ei me ainakaan menty sinne koppiin makaamaan vaan liikkumaan ja harrastamaan!

Homeesta ei kyllä ollut tietoakaan.

Portaita kiipeiltiin joo, mutta urheilulomallahan tässä oltiinkin!

Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi, koko ajan henkilökunta kantoi uutta lisää.
Ja iltapalalla oli kyllä leipää, jogurttia, hedelmäsalaattia, kiisseliä, mehua, teetä, kahvia, maitoa jne jne.

Aktiviteetteja oli todella paljon kaikille yhdessä ja erikseen. Oltiin tosi tyytyväisiä.

Ohjaajat aktiviteeteissa kannustavia ja mukavia. Tällaisella liikuntaa kammoavallakin tuli olo, että tämä on oikeasti hauskaa ja mukavaa.

Meidän loma oli todella onnistunut ja olimme kaikki sitä mieltä, että voisimme koska tahansa mennä uudestaan!!
Suosittelen!

Vierailija
12/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajulahdessa on kaksi puolta: on halpamatkailijoiden hostellityyppinen asuminen oppilaitoksen asutolassa ja vastapainona hotellitason rivitaloasumista rannassa. Halpamatkaajat saavat opiskelijat ohjaajikseen, itse maksavat saavat aivan toisenlaista ohjausta.

Mikään kehitysvammaisten paikka se todellakaan ei ole, vaikka siellä erilaisia vammaisurheilulajeja erittäin hyvin voikin harrastaa.

Kannattaa muistaa: se on nimenomaan oppilaitos, ei hotelli. Siksi ruokakin napataan pöydästä pois 13.32 ruokailun loputtua.

Vierailija
13/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kokemus keväältä 2013 oli suurinpiirtein hyvä. Miinusta selkeät ja merkittävät sisäilmaongelmat opistotason majoituksessa ja päärakennuksessa sekä vain juuri ja juuri kelvollinen ruoka (selvästi kaikkein halvinta mahdollista, ei esim täysjyväviljoista tietoakaan, eineksiä, todella yksinkertaista). Liikuntamahdollisuksia hyvin, vimpulaparkki, ohjaajat päteviä. Edellisten kokemaa huonoa aspalvelua emme huomanneet. Nyt harkitsimme uutta lomaa, mutta 6v täyttäneen lapsen kanssa hinta nousee aivan liian korkeaksi suhteessa majoituksen ja ruoan laatuun.

Vierailija
14/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 20:15"]

Eikös toi oo se kehitysvammaisille suunnattu liikunta- ja kuntoutuskeskus?

Ihan mielenkiinnosta, miksi päädyitte juuri tuonne?

[/quote]

Taidat sotkea Lehtimäkeen... Eri mesta. 

Vierailija
15/30 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet Pajulahdessa  monena vuonna ja enkä kyllä mitenkään voi sanoa sen olevan kehitysvammaisuuteen tai muuhunkaan  liittyvä. Samanlainen urheiluopisto kuin Vierumäki, Vuokatti jne... Olemme olleet kaikisa näissä, koska olemme urheiluopistojen suurkuluttajia. Pajulahdesta on pelkkää hyvää sanottavaa, Ruokakin on  parantunut maultaan, mutta on kotiruuan makuista ja terveellistä ja monipuolista.  Majoitustilat ovat perusmajoituksesta  parempaan, ihan kuinka itse valitset. Me valitsemme   hotellin perusmajoituksen,  koska siitä on lyhyt matka kaikkeen ja emmehän vietä siellä päivästä kuin  muutaman tunnin ja yöt.  Vierumäki on hyvä myöskin en voi sitäkään moittia enkä Vuokattia.  Joulun viettoon Pajulahti mielestäni sopii  paremmin  perheille, joilla pieniä lapsia. Kokeilkaapa joulu  jossain urheiluopistolla , ette tule pettymään!  Ei mekään! Ja kun teillä on nuorisoa 15-20 v, saatte heidätkin mukaan, kun vietätte  joulun urheillen!

16/30 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tykkään itse Vierumäestä. Monipuolisempi ja majoitusta löytyy laidasta laitaan. Myös ravintoloita hienosta ruokalaan.

Vierailija
17/30 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Olen käynyt Pajulahdessa vuodesta 1984 asti, sillon lähinnä tennistä, lapset mukana. Nyky vuosina myös joululiikassa ja muissa liikoissa. Todella edullinen ja siisti. Kaheksakytluvulla oltiin aina , nykykielessä , vanhassa rivarissa. Olin varmasti viimeinen vieras sielä ennen remonttia jouluna, erikoisluvalla. Sen jälkeen olen ollut opistotasossa täyshoidossa, toimii. Kyllä sielä on kaikenmaalaisia urheilijoita nykyään. Minulla on paljon kokemusta myös Eerikkilästä ja Vierumäestä.

Vierailija
18/30 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten siellä opiskelin. En suosittele pajulahtea. Osa opettajista todella ylimielisiä. Pahinta oli sisäilmaongelmat, mistä tuli monille oireita, asia ei kiinnostanut henkilökuntaa, vaikka valitettiin. Olisi kannattanut korjata homeiset paikat, ennenkuin rakennetaan typeriä alppimajoja.

Vierailija
19/30 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yöpynyt Pajulahdessa öinä mitattuna noin 30-40 yötä. Ruoka on TODELLA HYVÄÄ. Majoitus on ok.

Vierailija
20/30 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajulahti on kiva, vähän pienempi urheiluopusto. Jos haluaa isompaa, sitten Vierumäki. Pajulahdessa on hyvä ruoka ja kauniit maisemat ja paljon liikunnallista tekemistä. Kannattaa käydä.