Ärsyttääkö sinua jatkuvat "uutuudet"?
Esim. elintarvikkeissa tulee kiihtyvällä tahdilla uusia tuotteita, joista suurin osa kuitenkin katoaa melko nopeasti.
Kuka noita ostaa, kun osa jää hyllyynkin? Eikö suomalaiset enää osaa tehdä ruokaa ja leipoa yksinkertaisista raaka-aineista? Vilkaisin nopeasti esim. leivotaan tarkoitettuja maustettuja rahkoja, ja niistä suurin osa oli sellaisia, että todella simppelisti saisi sen saman maun taiottua siihen leivonnaiseenkin, mutta paljon vähemmällä moskalla.
Leipääkin tulee koko ajan uutta, tuntuu että on kiven takana löytää ihan perusaineista tehty ruisleipä, jossa ei siis olisi e-aineita, vehnää yms. Onneksi tällaisia on, mutta ihmetyttää että mihin niitä uutuuksia tarvitaan. Ruoanlaitossakin tavallinen kerma on ominaisuuksiltaan usein vetisiä ruokakermoja parempi, mausta nyt puhumattakaan.
Kommentit (26)
Eipä nuo minua häiritse, vaikka en niitä ostakaan. Oikeastaan ostamani tuotteet pelkistyvät koko ajan, vain perustarvikkeita: lihaa, kalaa, kasviksia, maitoa, kermaa, maustamatonta jugurttia, yrttejä, perusmausteita, hiivaa, jauhoja, öljyjä, voita.
Olen allerginen jauhopölylle, enkä voi käsitellä kananmunaa, enkä sitrushedelmiä lainkaan. Olen nyt sinun huonompi ihminen, kun en voi leipoa vaan joudun ostamaan paljon valmiina.
Käykää pienissä kylä-ja lähikaupoissa niissä on ihan perusvalikoima perustuotteita. Ei ole mikään pakko käydä isoissa marketeissa, jos ei kaipaa laaloja valikoimia.
Olikin arka aihe... Joiltain meni pointti ohi jos luulevat että ap:n pointti oli seistä kehityksen tiellä ja haikailla jotain vanhoja aikoja, missä oli vain se perusversio.
Tykkään joo, että on valikoimaa, mutta minusta on hauska, että esim. jogurtista pitää olla joku sileä versio jne. Onhan noissa puolensa, mutta kun itse mietin niin tosi harva uutuuselintarvike on jäänyt omalle ostoslistalle.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 14:27"]
Mä en näe miten uutuustuotteet olisivat multa pois, jos sitä "aitoa alkuperäistä" vielä kuitenkin myydään. Yleensähän se makurotaatio tapahtuu niiden eri aikojen "uutuuksien" kesken ja perusvariantti kuitenkin säilyy ennallaan. Esim. kyllä sitä vaniljaa edelleen myydään, vaikka joka kesä tulee sata toinen toistaan monimutkaisempaa uutuusmakua, edelliskesän uutuuksien poistuessa tieltä.
Mitä rasvaan ja kevytversioihin tulee niin nyt eletään tätä rasvabuumia, muutaman vuoden kuluttua ollaan takaisin kevytbuumissa.
[/quote]
kuluttaja maksaa turhan tuotekehityksen ja uutuuksien markkinoinnin. ei halpaa.
Ei ärsytä, ihan hauskaa vaihtelua.