Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko pyytäisit bensarahaa, jos joku lainaisi autoasi 100 km matkalle?

Vierailija
19.07.2020 |

Pitäisi ilmoittaa tänään joku summa, kun lupasin kaverille lainata autoa edestakaiseen 50 km ajeluun. Auto on pieni 5 v. vanha henkilöauto, joka ei kuluta paljon bensaa. Millaisen laskukaavan mukaan itse pyytäisit?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lainaisi autoani kenellekään muulle kuin oman perheeni jäsenelle. En keksi yhden yhtä syytä miksi lainaisin ja jos jotain tapahtuisi, niin olisin kirissä, sillä tarvitsen itse autoani. Kaverit ottakoon vuokra-auton ja sillä siisti, silloin ei ole mitään riskejä.

Mikä tää oletus on, että sä tai perheenjäsenes ei tärvele autoa? Kyllä se kolaririski yms on ihan yhtä suuri teilläkin kuin kavereilla.

Kolaririski on ehkä sama, mutta luotto on suurempi siihen, että saan kuulla jos jotain on tapahtunut ja perheessämme on yhteiset rahat. Kavereilla tilanne voi olla mitä vain. Jossain tapauksessa voin lähteä kuskiksi itse, mutta yleensä muut huolehtikoon omista asioistaan. Mutta ihan sama, tehkää te ihan miten haluatte.

Valitse kaveris paremmin, jos et voi luottaa heihin.

Vierailija
42/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lainaa entä, jos sattuu kolari.

Niin? Elämä on täynnä riskejä.

Ehdottaisin auton vuokrausta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuten edellä sanottiin: auto palautetaan tankki täynnä. Sen lisäksi pyytäisin jonkun verran rahaa auton kulumisesta, en osaa sitten sanoa minkä verran, mutta kyllähän ne kuluvat osat sadankin kilometrin matkalla kuluu. lisäksi velvoittaisin kaveria ottamaan vakuutukset auton käytön ajaksi ettei käy niin, että jos jotain sattuu, niin ne korvataan minun vakuutuksistani, jonka vuoksi sitten vakuutusmaksut nousevat.

Sulla ei varmaan oo ystäviä.

kuinka niin?

Vierailija
44/44 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuten edellä sanottiin: auto palautetaan tankki täynnä. Sen lisäksi pyytäisin jonkun verran rahaa auton kulumisesta, en osaa sitten sanoa minkä verran, mutta kyllähän ne kuluvat osat sadankin kilometrin matkalla kuluu. lisäksi velvoittaisin kaveria ottamaan vakuutukset auton käytön ajaksi ettei käy niin, että jos jotain sattuu, niin ne korvataan minun vakuutuksistani, jonka vuoksi sitten vakuutusmaksut nousevat.

Sulla ei varmaan oo ystäviä.

En ole edellinen, mutta ystävä ei edes kysele mitään autoja lainaan. Ystäväni voivat ongelmitta vuokrata auton muualta ja niin olen minäkin tehnut muutaman kerran kun on pitänyt. Jotenkin tuntuu, että tällaiset autoja lainailevat "ystävät" ovat luottotiedottomia tai muuten vain ääliöitä hyväksikäyttäjiä ja ne, jotka autoaan hyväuskoisina lainaavat, ovat idiootteja.

Ehkä jossain maalla näin onkin. Täällä Helsingin kantakaupungissa kun sitä autoa tarvitsee niin harvoin, monellakaan ei ole omaa. Itse lainaan ystävilleni silloin tällöin autoani ja he korvaavat sen aina hyvin, tankkaavat ja käyttävät tarvittaessa pesussa. Ihan ovat korkeakoulutettuja, omistusasunnoissa asuvia ihmisiä. Meillä on muutaman ystävän kanssa muutenkin porukka, jossa lainataan paitsi autoa, hoidetaan tarvittaiessa toisten lapsia ja lemmikkejä, ja autetaan muutenkin toisiamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi