Lapseni on muka kiusannut..
Lapseni oli kuulemma lyönyt ja kiusannut toista lasta koulussa muutama viikko sitten. Nyt tuli vasta tieto! Huhhuh! Kai siihen on joku syy, miksi lapseni on alkanut kiusaamaan häntä! Ei se minun lapseni sellainen ole, vaan viisas, fiksu kaveri! Opettajat ovat nyt ymmärtäneet varmaan tilanteen väärin!
Kommentit (17)
Jos lapsesi on kiusannut toisia niin hän on kiusannut toisia. Piste. Tapahtuu paremmissakin perheissä, ja vaikka lapsi toisissa ympyröissä olisi itse enkeli ja täydellisyys. Nimenomaan nämä enkeliyteen taipuvaiset lapset saattavat katsoa, että toiset ovat heitä alempia.
Jos lapsesi on kiusannut toisia niin hän on kiusannut toisia. Piste. Tapahtuu paremmissakin perheissä, ja vaikka lapsi toisissa ympyröissä olisi itse enkeli ja täydellisyys. Nimenomaan nämä enkeliyteen taipuvaiset lapset saattavat katsoa, että toiset ovat heitä alempia.
Hei, mikä on reissuvihko? Onko kaikilla lapsilla sellainen? Oma poikani ei ole maininnut reissuvihkosta yhtään mitään! Ehkä reissuvihko ei ole käytössä ihan joka koulussa...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 01:41"]
Hei, mikä on reissuvihko? Onko kaikilla lapsilla sellainen? Oma poikani ei ole maininnut reissuvihkosta yhtään mitään! Ehkä reissuvihko ei ole käytössä ihan joka koulussa...
[/quote]
meillä ainakin oli
Sarkasmiahan tuo viesti on.
Jokaisen kiusaajan vanhemmathan puolustautuvat AINA poikkeuksetta tällä: "Muut ovat ymmärtäneet tilanteen väärin", vaikka oman lapsen nyrkki olisi käynyt monta kertaa kiusatun naamassa. Mikähän siinä muuten on, että ne puolustukset alkaa aina juuri näin?
opettajathan ne kesällä näistä asioista vasta ilmoitteleekin..
Lapseni näytti vasta nyt reissuvihkonsa, mihin opettaja oli valittanut. Lapseni on siis nyt menossa toiselle luokalle.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 01:12"]
Ei se minun lapseni sellainen ole, vaan viisas, fiksu kaveri! Opettajat ovat nyt ymmärtäneet varmaan tilanteen väärin!
[/quote]
Lapsesi on varmaan Porvoosta kotoisin?
Ja sinä tosissaan luulet, että kullannuppusi käyttäytyy kaikkien seurassa samalla lailla kuin sinun silmien alla?
Hyvä avaus, vaikka suurimmalta osalta varmaan menee viestisi sarkasmi, sek todellinen taka-ajatus herättää aiheesta keskustelua, ohi. Tosin sen tiesitkin varmaan.
Minä koulun vieressä asuneena olen suututtanut vanhempia kertomalla totuuksia enkeleiden tempauksista. Vika on siis minussa, ei lapsessa, kun menin näkemään ohikulkiessani rajun fyyseisen kiusaamisen, jota tätydellinen lapsi harrasti. Yksi äiti lähti vanhempainyhdistyksestä, suuttuneena muille vanhemmille, kun sai tietää, että kultamuru oli ollut illla porukassa särkemässä paikkoja. Tuo ala-aste on aika keskellä asuinaluetta ja siinä on silminnäkijöitä melkein kaikelle.
Olen varmaan tännekin kirjoittanut, että yksi enkelityttö oli kesäleirillä porukassa hakkaamassa hiljaista poikaani nokkosilla. Poika kertoi tämän lähes aikuisena ja sanoi, ettei uskaltanut lapsena kertoa, kun ei siitä tytöstä olisi kukaan kuitenkaan uskonut. Ei ole ollut missään tekemisissä tuon tytön kanssa sen kerhon jälkeen, joten eiköhän ole aika uskottava juttu.
Huh huh...mitä kertoo sinusta,ettet muutamaan viikkoon katso reissuvihkoa?Luuletko,että lapsi tulee itse kertomaan,että on kiusannut?Ei.
Omasta mielestäni jos olisi heti siitä merkinnästä sinulle kertonut,olisi vaikuttanut syyttömältä.Muttakun on salaillut sitä pari viikkoa,on selvästi syyllinen.Ei itsestä tunnu enään niin pahalle muutaman viikon päästä,että uskaltaa näyttää jo opettajan merkinnän.
Palstan surkeimmat provot tällä aloittajalla
Palstan surkeimmat provot tällä aloittajalla
En vain jaksa innostua tästä. Syykin on selkeä: tämä on niin totta. Jotkut vain eivät millään voi uskoa, että oma lapsi voisi hairahtua käyttäytymään huonosti. Sitten ruvetaan etsimään syitä muista ihmisistä.
Eih...