Poimin 8litraa mustikoita
Poimurilla, meni noin 2h. Nyt olen varmaan 3h perannut niitä ja vieläkin jäljellä. En enää koskaan käytä poimuria, käsin kerään jatkossa.
Kommentit (10)
Minulla on selkä kipeä, keräsin jakkaralla istuen. Oli hidasta touhua. Sain 5 litraa. Huomenna taas. 😄
mäkin keräsin tosi innoissani poimurilla puoli ämpäri. Sit rupesin siivoomaan niitä ja hajosin siihen hommaan. Niitä pikku lehtiä jäi putsaamisen jälkeenkin.
Hei. Mulla on sellainen tapa, että ketään poimurilla, mutta mulla on puhdistin (se ritilä) mukana metsässä.
Kerään poimuriin ja kun menen tyhjentämään ämpäriin, niin puhdistan ne sitä ennen. Roskat jäävät metsään ja tuon kotiin vain puhtaat marjat.
Aikaa menee tietysti vähän enemmän. Voisiko arvioida, että 3-3,5 tuntia per ämpäri.
Kokeilemalla sen kai tietää, että mikä tuntuu omimmalta tavalta.
En ole itse nyt kerännyt marjoja, mutta vanhempani ovat hyvin innokkaita. He olivat keränneet yli 50 kg lakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomea?
Lähellä Tamperetta. Eivät mielestäni ihan kypsiä vielä mutta hainnyt kun ajattelin, että ens vkolla tulee kaatosateet. Ap
Minä kävin Vantaalla lähimetsässä. Aivan älyttömän paljon mustikoita. Kerään käsin ja olen hidas, mutta sain puoli ämpärillistä. Ajattelin mennä joka päivä ensi viikolla, niin saan pakkaseen talven mustikat.
Saattaa olla, että ensi talvena tulee pulaa hedelmistä poikkeusolojen takia, niin on hyvä, kun jotain vitamiineja on talven varalle pakastimessa.
Meillä päin kypsyvät mustikat vasta kun taitavat jo sateet alkaa, ehkä jossain kuivalla paikalla on jo alkuviikolla.
Mäkin oon yhteensä sen verran poiminut vkonloppuna.