Kasvoin narsistisen läheisen varjossa
Saan edelleen kuulla, kuinka paljon hän minua vihaa ja kuinka kamala ihminen olen. Uskon tähän itsekin ja tämä vaikuttaa ihmissuhteisiini niin, että oletan kaikkien vihaavan minua. Pelkään saavani ihmiset raivon partaalle käyttäytymiselläni ja tämä saa minut mielistelemään ja olemaan kaikille ystävällinen. Ja tämä taas uuvuttaa kun pelkään koko ajan että teen jotain jonka johdosta joku räjähtää päin naamaa.
Voinko milloinkaan elää normaalia elämää? Millaista on normaali elämä?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Provoa pukkaa vain solkenaan tänään näköjään.
Mikä tässä on provoa?
ap
No on jo ensimmäinen iso askel, kun olet tunnistanut ongelman. Onko sulla ketään, kenen kanssa jutella asiasta. Tai vaikka tarapautikin voisi olla vaihtoehto?
Seuraava askel on, että lopetat uskomasta noihin valheisiin. Siitä se lähtee, pikkuhiljaa. Opettele kehumaan itseäsi, kasvata itsetuntemustasi ja itsetuntoasi, opettele näkemään vaikka ihan yksittäisiä hyviä ominaisuuksia itsessäsi.
3. jatkaa..
Ja paljon voimia myös sulle! Ja pidä huoli ettet enää ole tämän ihmisen kanssa tekemisissä. Olet varmaan aika nuori vielä? Koita löytää itsellei sellaista kivaa tekemistä, josta pidät, mikä vie ajatuksesi muualle ja elämäsi alkaa muodostua mukavaksi ja näköiseksesi pikkuhiljaa. Opettele mös rentoutumaan, esim. luonnossa liikkuminen voi auttaa siinä.
Vie varmasti aikaa päästä eroon lapsuudessa muodostuneista vääristyneistä käsityksistä, mutta uskon että onnistut : )
Mene palstan oikeaan narsistiketjuun, siinä on hyviä neuvoja. Se ”miten pääsen eroon kateudesta kun siskoa suositaan”.
Provoa pukkaa vain solkenaan tänään näköjään.