Avovaimo saamassa ylennyksen, joka tekisi hänestä "breadwinnerin"
Jotenkin tuo on ajatuksena vastenmielinen. Olen koittanut puhua hänelle, että ei ottaisi ylennystä vastaan. Tietysti siinä tulee lisää vastuuta, stressiä jne., mutta pääsyy on luonnollisesti tuo että en halua hänen tienaavan enemmän kuin minä. Muuten meillä hyvä suhde; yhdessä 3v, lapsia suunnitteilla, paljon seksiä jne.
Onko teillä kokemusta tälläisistä suhteista, missä nainen tienaa enemmän? Tai esim. että nainen olisi korkeammin koulutettu kuin mies. Luulisi, että pidemmän päälle aikamoinen suhteen tappaja. Tuskin nainenkaan nauttii, kun joutuu suhteessa "katsomaan miestä alaspäin". Ei varmasti tee hyvää seksielämällekkään.
M33
Kommentit (35)
Provo.
Kukaan mies tuollaisesta valittaisi.
Sen sijaan olisi ylpeä älykkäästä ja osaavasta vaimostaan. Ja salaa huokaisisi helpotuksesta, että nyt talous ei ole yksin hänen palkkansa varassa, suurissa ostoksissa.
Ja innoissaan siitä, että ehkä nyt saadaan ostettua jotain sellaista, mitä kauan on haaveiltu, mutta ei ole kyetty ostamaan.
Vaimon saama ylennys tuo arvostusta miehelle myös hänen omalla työpaikallaan:
että noin osaavan ja hyväpalkkaisen vaimon onnistunut nappaamaan.
Väsähtänyt provo, tavoittelee kai jotain tasa-arvo, sukupuoli tms. juttua ja ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua, enkä varmaan pääsisikään parempiin hommiin, sehän tässä on ongelma. En osaa oikein mitään muuta kuin nykyisen työni, jossa en edes viihdy.
ap
Eli koska sinä olet huono, ei nainenkaan saisi käyttää potentiaaliaan? Te ootte eri liigaa...
Minusta se on tasa-arvokysymys. Ollaan puhuttu tästä usein, tulee helposti riitaa
-ap
Meillä on näin ja se oli alkuun miehelle ihan kova paikka. Hän pääsi kuitenkin tilanteesta yli ja asiaa helpotti se, että olimme olleet yhdessä jo opiskeluaikanani, jolloin olin pienituloinen. Tulot kasvoivat huomattavasti kun sain tutkinnon tehtyä ja pääsin alani töihin. En nyt mikään jättitienaaja ole nytkään mutta saan noin 80.000 euroa vuodessa ja miehen vuositulot ovat n. 55.000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
En halua, enkä varmaan pääsisikään parempiin hommiin, sehän tässä on ongelma. En osaa oikein mitään muuta kuin nykyisen työni, jossa en edes viihdy.
ap
Ja sitten ole ajattele happamana, vai hiaasti katkeroituvana tehdä, jotain sen eteen, ettei kumppanisikaan pääsisi? - Miksi ihmeessä? Pelkäätkö, jotain?
Sen sijaan, että pyrkisit edistämään ja tukemaan kumppanisi eloa. Ei tasa-arvo ole minulle (miehelle) sitä että naisen tulisi muuttua mieheksi tai miehen naiseksi mutta en ymmärrä miksi parisuhteessa miehen pitäisi olla aina se, joka tienaa enemmän, tai olisi koulutetumpi tai olsi vaikka kumppaniaa pidempi.
Mutta sen luulen ymmäräväni, että harva nainen (tuskin mieskään) haluaa elää parisuhteessa sellaisen kumppanin kanssa, joka estelisi ja tai lähinnä murjottaisi, eikä yrittäsi elää ja tukea rinnalla, sen minkä voi ja pystyy.
Moni nainen on kyennyt elämään miehensä rinnalla tukien ja tsempaen häntä, vaikka itse on ollu niin fyysisesti heikompi kuin vaikka vähemmän kouluteumpi; miksi se tai tämä (kumppanin tukeminen) olisi meille miehille niin vaikeaa tehtävä, eriyisesti silloin kun hän on meitä etevämpi ja menestyneempi?
Ilmeisesti se on hyvinkin vaikeaa, koska aika moni menesynyt nainen elää mieluummin sinkkuna kuin parisuhteessa.
Ap.n avaus kyllä sai minunkin -verraten yksinkertaisen miehen (sinkun) ymmärätämään, hetken taas paremmin, että miksi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli koska sinä olet huono, ei nainenkaan saisi käyttää potentiaaliaan? Te ootte eri liigaa...
Minusta se on tasa-arvokysymys. Ollaan puhuttu tästä usein, tulee helposti riitaa
-ap
Yhdenkään naisen ei tarvitse rajata itseään alemmas, että vajoaisi heikon miehen tasolle. Olet juuri näitä pellejä joiden seurassa nainen joutuu teeskentelemään tyhmää, että sinun harhainen egosi pysyy koossa. Jos haluat tasa-arvoa, nouse hänen tasolleen, älä pyydä vajoamaan sinun tasollesi.
Olen ollut parisuhteessa paremmin tienaavan naisen kanssa nyt 18 vuotta, joista 15 naimisissa. Meillä on paljon lapsia. Naiseni on tienannut aina enemmän. Olen hänen saavuttamastaan tulotasosta hieman jopa ylpeä, vaikka minulla ei siihen kehitykseen mitään ansiota olekaan. Tiedän myös osan tuttavapiiriä pitävän minua onnekkaana, kun puoliso tuo hyvin rahaa talouteen. Minä olen kokenut vapauttavana, että talousvastuu ei ole yksin minulla. Ahdistava ajatus kotiin sidotusta katkerasta lasteni äidistä, joka olisi vielä riippuvainen minusta. Paljon mieluummin omaa uraa toteuttava ja työnsä kautta itsensä kykeneväksi tunteva ihminen. Enkä tässä halveeraa pienen tulotason äitejä. Saan väliillä vaimolta lämmintä naljailua palkkaerosta.
Tässä puhutaan myös sukupuolten välisestä tasa-arvosta ja sen syvimmästä olemuksesta. Joillain on syvä tunne, että ei ole naisen oikein olla taloudellisesti vahvempi.
Miten ihmeessä seksielämänne voi kärsiä jos nainen tienaa enemmän?
Tietysti ajatuksen tasolla kovatuloinen puoliso on kyvykkäämpi lähtemään suhteesta - tätähän sinä pohjimmiltaan pelkäät. Kyllä itsetunto pitää nyt äkkiä rakentaa jollekin muulle pohjalle kuin erikoiselle taloudelliselle alisteisuudelle. Toki meillä kaikilla on omat heikkoutemme tuon itsetunnon osalta.
Herätti ajatuksia tämä provo!
Tässä on tärkein syy miksi en miestä ota. Ne pitää sinut köyhyydessä ja kurjuudessa jos itse ovat kyvyttömiä. Ns. leikkaa naiseltaan siivet ja istuu päälle, että ei se saisi toteuttaa potentiaaliaan ja tulla joksikin. Jos nainen yhtään kohoaa, se pitää ampua alas ja polkea maanrakoon, että olisi miehen tasolla.
Kautta aikojen tämä miesten paremmuus on ollut kaikessa tätä. Nainen pakotetaan luopumaan kykyjensä toteuttamisesta, että miehillä olisi parempi mieli itsestään ja voisivat pitää omaa heikkoa osaamistaan sinä korkeimpana osaamisena.
Pyydät myös vaimoasi luopumaan isommasta eläkkeestä, ehkä vielä tulevaisuudessa korkeammasta palkasta ja paremmasta asemasta oman saamattomuutesi vuoksi? Eikö sinua häiritse olla se tyyppi jonka takia nykyään annetaan osallistumisestakin palkinto, että teille luusereille jäisi hyvä mieli olemassaolostanne?
Huoh. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa 22 vuotta, josta naimisissa 17. Kaksi lasta. Yhdessä olo ajastamme on tienannut miestä enemmän ehkä sellaiset 12-13 vuotta. Tällä hetkellä bruttotuloni (about 80 tuhatta ) on yli tuplat miehen tuloihin nähden. Mies on ylpeä mun saavutuksista urallani. Mun isohko palkkani on mahdollistanut muun muassa sen että mies on voinut lähteä toteuttamaan omaa start-uppiaan. Mielellään hän toki ajelee vaimon hienolla liisarilla ja ei häpeä eikä epäile kertoa kysyville että kenen auto se on.😁
AP:llä on aika kasvattaa ne kuuluisat munat ja munakarvat. Mikään ei ole niin turn off kuin itsetunnoltaan heikko mies. Ei sellaisesta ole mihinkään siellä seksin saralla, kun se oma napa on ensimmäinen ajatuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
-ap
Millä tavalla se on sinusta tasa-arvokysymys?
Eihän toi nyt kenellekään aikuiselle miehelle ole ongelma. Korni provo tän täytyy olla.
Bruttona taidan tienata tuplasti sen mitä mieheni. Verotus sitten tasoittaa jonkin verran.
Tulot eivät ole ongelma, kun riittävät mukavaan elämään.
Miehelläni on sekä selkäranka että m*naa, ei hän tuollaisia kelaile.
On tuossa jotain perää.. itsekin suoralta kädeltä yleensä torjun maisterit yms. tinderissä/deittisaiteilla. Se on vain emaskuloivaa jos nainen on koulutetumpi, tai tienaisi enemmän.
M28