Siis miten paljon tuommoinen 3kk koiranpentu nukkuu yleensä??
Onko mun pennulla vaan tylsää mun kans, enkö osaa keksiä sille tekemistä ja virikkeitä?
Yöunet omassa pelissä tai mun kylpytakin päällä n 10 tuntia, sitten herätää mut.
Käydään pihalla, tarkistetaan tontti (. 2ha) ja istuskellaan ja nuuskitaan n tunti.
Kun tullaan takaisin sisälle, voidaan leikkiä leluilla ja mä teen kotihommia ja hän seuraa mua.
Sitttn alkaa nukuttaa ja vieläkin pyrkii jonnekin auringonläikkään unille.
Iltapäivällä käydään kävelyllä ja sitten ruoka ja taas nukuttaa.
Iltasella joku ilta-hökö, juoksentelua ja lelujen heittelyä.
Ja klo 21 jälkeen se alkaa yöunille.
Pitääkö mun kävelyttää sitä enemmän, vai keksiä jotain aivopähkinöitä?
Vai tykkääkö ne vaan nukuskella??
Kommentit (6)
Varmaan ihan normaalia. Kuulostaa myös aika kivalta se pennun päivä. Mukavaa kun jaksat ulkoilla ja leikkiä sen kanssa.
Mekin odotamme juuri pennun saamista...
Nukkuuhan vauvat ja lapsetkin todella suuren osan vuorokaudesta :) vauvat n. 20 tuntia.
Se on vauva vielä, vauvat nukkuu paljon :) Ja kyllähän koiraeläimet aikuisenakin paljon ihmistä enemmän nukkuu, joskaan ei ihan niin paljon kuin esim. villit kissaeläimet joista leijona nukkuu noin 20 tuntia vuorokaudesta.
Mutta ole tosi tyytyväinen että on rauhallinen pentu, niitä on toisenlaisiakin. Meille kun tuli eka terrieri niin ihan järkytyin sen vilkkaudesta. Silloin aloin ymmärtää sen sanonnan "nukkuva pentu on hyvä pentu". Se nimittäin kun oli hereillä, roikkui koko ajan punteissa, tuhosi jotain, juoksi päättömästi taloa päästä päähän ja törmäili seiniin jne. Eikä osannut rauhoittua uniille jos ihmiset ei myös olleet paikallaan ja hiljaa.
Tietysti sen pitää nukkua, ei se muuten kasva. Tökitkö omaa vauvaa hereille jollain leluilla jos se "tylsistyneenä" nukkuu kaiket päivät? :D
Nyt on aika kuumakin, meilläkin 2v koira makoilee nyt enimmäkseen sisällä ollessamme.
Koiranpennut saattaa nukkua jopa 18-20 tuntia eli ihan normaalia on.