Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menee hermot naapurin rouvaan.

Vierailija
03.06.2013 |

Olemme molemmat kotiäitejä, meillä on viisi lasta, naapurilla seitsemän. Lapsemme ovat keskenään hyviä ystäviä ja leikkivätkin yhdessä lähes päivittäin. Itseäni on kuitenkin alkanut ärsyttää se, että lapset ovat aina meillä, syövät meillä, kulkevat meidän mukanamme joka paikassa ja maksattavat meillä kaiken. Koskaan meidän lapsia ei oteta naapureiden mukaan minnekään, heille ei anneta välipalaa tai edes päästetä leikkimään sisälle naapuriin.

Eilen napsahti sitten lopullsesti. Olimme aamupäivällä lähdössä uimarannalle, kun yksi naapurin lapsista tuli pyytämään päästä mukaan. Kehotin pyytämään luvan kotoa ja pian muksu tulikin takaisin uimakamppeiden kanssa. Yksi minun lapsistani olisi mieluummin halunnut lähteä leikkipuistoon, jonne oli kuulllut tämän naapuriperheen olevan lähdössä. Myös hän kävi kysymässä, josko saisi tulla mukaan (kyseinen hieno puisto on hiukan kauempana, vaatii automatkaa), mutta naapurit eivät suostuneet ottamaan häntä mukaan. Jo tässä vaiheessa minua ärsytti - oma lapsi tökätään kyllä mieluusti meidän matkaan, mutta meidän lasta ei taaskaan huolita heidän mukaansa.

Lähtiessämme uimarannalta jo takaisin naapuri soitti minulle. Olivat kuulemma nyt vasta lähteneet itse puistoon, mutta jättäisivät lapensa meille siksi aikaa. Ei kaiketi haittaisi. Ovet oli lukittu ja ekaluokkalainen jätetty porukasta. Meillä oli suunnittelilla muutakin puuhaa, mm. vieraita. Minua otti niin päästä, että totesin naapurille, että lapset voivæt toki halutessaan leikkiä ulkona yhdessä, mutta meille ei nyt pääse. Toki päästin lapsen vessaan ja huolehdin myös hänen juottamisestaan ja syöttämisestään, mutta savu nousi kyllä korvista. Naapurit kotiutuivat tyytyväisinä reissustaan neljä (!) tuntia myöhemmin.

Nyt päätin, että vaikka lapset kuinka ovat kavereita, en ota tämän perheen lapsia meille tai mukaamme kertaakaan koko kesän aikana. Joku raja tällä hyväksikäyttämiselläkin pitää olla...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitkäänkö olet mattona ollut?

Vierailija
2/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi vieraitalapsia mukaan mihinkään. Jos lähden perheen kanssa rannalle, haluan olla perheen kanssa.. Vieraan ihmisestä täytyy ottaa koko ajan vastuuta.. Älä suostu ensikerralla mihinkään tuollaisiin pyyntöihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, päätiti oikein. Täytyy sanoa EI. Leikkikööt pihalla yhdessä ja perheet tehkööt omia reissujaan, pääsette paljon helpommalla.

Vierailija
4/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkään. Ei siis, kun meillä on aina saanut käydä lasten kaverit. Olen vain nyt vasta herännyt siihen, kuinka tämä yksi perhe hyödyntää kaikkia, ei siis vain meitä, aivan jatkuvasti. Lapset lähetetään leikkimään naapureihin ja annetaan olla siellä niin kauan, että söisivät naapureiden kanssa. Yökylään kysytään joka viikonloppu, lapset vinkuvat mukaan kaikkialle, eikä vanhemmat koskaan laita rahaa mukaan (vaikkapa nyt viimeksi uimahalliin, pakkohan meidän oli nekin penskat sisälle maksaa, kun oltiin jo hallilla asian selvitessä). Samalla kotihoidontuella sinnitellään molemmat, heillä tosin kaksi lasta enemmän kuin meillä.

Ap

Vierailija
5/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse maksaa naapurin lasten harrastuksia. Samassa tilanteessa olisin kysynyt kotipihalla, onko uimahallimaksu mukana ja lähettänyt lapsen kotiin, kun rahaa ei olisi löytynyt. En myöskään ole koskaan halunnut ottaa naapurien lapsia uimaan omien lasten kanssa ellei lapsilla ole omia vanhempia mukana. Entäpä jos vieraalle lapselle sattuisi jokin onnettomuus, kun he olisivat yksin minun vastuullani! En haluaisi ottaa sellaista taakkaa kannettavakseni. Koskaan ei voi tietää, mitä lapsille tapahtuu.

Vierailija
6/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas karmivia naapureita. Miten jollakulla voi olla otsaa käyttäytyä noin?? Ihan uskomatonta. Ihan oikein toimit, jos et enää päästä teille. Ja kuten jo mainittiin, se on vastuukysymyskin, vahtia toisten lapsia rannalla...

Vierailija
7/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. On muuten taitolaji pysyä asiallisesti ja napakasti (välit säilyttäen) omassa kannassaan. Tsemppiä!

Vierailija
8/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sillai outo, että mua säälittää tuommoiset köyhät ja laiskojen vanhempien lapset. omatkin ovat tyytyväisiä, kun kaverit pääsee mukaan. Sama juttu kävi uimahallin kanssa ettei niillä muksuilla ollutkaan rahaa.. Palauttaessa totesin vanhemmille: "maksoin teidänkin muksut, eikä tarvii maksaa takaisin. Ymmärtäähän sen, että välillä on rahasta tiukkaa." Eipä ole mukulat enää kinuneet mukaan joka kerta ja sen pari kertaa, kun ovat olleet, niin viisikymppisen kanssa tulivat.

Vierailija
9/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallille itseasiassa lähettivät lapset tyhjien kertakorttien kanssa. Lapsilla oli siis niin sanotusti maksu mukana, mutta kortteja ei ollut ladattu. Voisi olla vahinkoin, mutta kun saman tyhjän kortin kanssa lähetetään useampaan kertaan...

Ap

Ps. Sääliksi käy minullakin, mutta nyt on tultu siihen pisteeseen, että ärtymys vie säälistä voiton.

Vierailija
10/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän uskovaisiakin tekin olette kun tuollaiset kakaramäärät molemmilla??

Vierailija
11/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ratkesi asia niin, että koulun alettua kavereita tuli lisää. Nämä naapureiden lapset jäi ja hyvä niin. En minäkään jaksa, jos vastavuoroisuutta ei ole.Sinjun naapuri on suorastaan törkeä. Parempi että lapsenne leikkivät ulkona, sillä kummallakin teistä on liikaa lapsia.

Vierailija
12/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

just joo- vain naiset pystyy tähän t. nainen

Vierailija
13/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaskun ei 50 lasta ole, samakai se mikä sinappikone missäkin viipottaa...

Vierailija
14/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuollaiset kakaramäärät oikein sovi taajama-alueelle, kuri pitää olla ainakin todella kova ja rajat selvillä!!!

jossain maalla tietysti ok, jossa ei naapureita.

Vierailija
15/15 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ihmiset osaa sanoa ei. en tajua tollasia tossukoita, joka ei osaa suutansa avata.