Monesti kuulee koomikoista jotka sairastavat masennusta
Ovatkohan katsoneet komedioita yrittääkseen parantaa sairautensa nauramalla ja sitä kautta kiinnostuneet huumorista ammattina?
Kommentit (18)
Ehkäpä se on monille selviytymiskeino
Kannattaisi olla vaan hiljaa masennuksesta, koska se on romukoppa diagnoosi. Ei keksitä muuta niin olet masentunut. Toki moni "masentunut" haluaakin olla "masentunut", jotta raha juoksee.
Vierailija kirjoitti:
Ai, että sinä olet tyhmä.
Miten niin? Ei kai se ole tavatonta että ensin yrittää hoitaa itseään vaikka päihteillä, niin miksei myös viihteellä?
Olen huomannut saman ja myös omassa lähipiirissäni kaikista nokkelimmat puhujat ovat niitä jotka kärsivät myös mielenterveydenongelmista.
Olen ajatellut että masennus on usein pohdiskelevan ja herkän ihmisen sairaus, taitelijan sairaus. Masennus myös tuo syvyyttä ja ymmärrystä ihmiseen, varsinkin pitkäaikaisena vaikuttaa elämään paljon. Koomikot usein tekevät havaintoja elämästä ja muista ihmisistä ja keksivät kaikenlaisia yhteyksiä asioiden välille, osaavat nauraa
Itselleen, osaavat lukea yleisöä. Kaikki sellaisia piirteitä mitkä voivat olla elämää nähneelle ja herkälle ihmiselle ominaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman ja myös omassa lähipiirissäni kaikista nokkelimmat puhujat ovat niitä jotka kärsivät myös mielenterveydenongelmista.
Olen ajatellut että masennus on usein pohdiskelevan ja herkän ihmisen sairaus, taitelijan sairaus. Masennus myös tuo syvyyttä ja ymmärrystä ihmiseen, varsinkin pitkäaikaisena vaikuttaa elämään paljon. Koomikot usein tekevät havaintoja elämästä ja muista ihmisistä ja keksivät kaikenlaisia yhteyksiä asioiden välille, osaavat nauraa
Itselleen, osaavat lukea yleisöä. Kaikki sellaisia piirteitä mitkä voivat olla elämää nähneelle ja herkälle ihmiselle ominaisia.
Tämäkin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. ja kun tekee tarkkoja huomioita ihmiskunnasta, niin jo varmasti siinä masentuu...
Minusta kutonen osui naulan kantaan. Muiden ihmisten mielestä on hauskaa, että joku osaa poimia esiin ympäristöstä erilaisia paradokseja sekä nähdä hyvin synkissä asioissa myös huumoria.
Minulle em. asiat ovat pelkkä selviytymiskeino ja olen ollut lapsuudesta saakka masentunut. Mikään ei mielialaani auta (oikeasti kaikki keinot kokeiltu) mutta silti ihmiset luonnehtivat minua huumorintajuiseksi, hauskaksi ja kuulemma olen loistavaa seuraa.
Omilla jutuillani luulen yrittävän keksiä masentavasta maailmasta ja yleensä masentavista ihmisistä ympärilläni jotakin hauskoja mielleyhtymiä. Tosiasiassa minulla on yksinäni yhtä hauskaa kuin muiden ihmisten seurassa.
Ymmärrän hyvin yleisesti loistavina ja karismaattisina koomikoina pidettyjen ihmisten itsemurhat.
Luuletko ap että masennuksesta paranee nauramalla? Itse olen sairastanut useamman vuoden.
Voin kertoa että tätä ei toivo kellekkään, täysi tunnottomuus ja se voima mitä tarvitsee edes perus asioihin kuten suihkussa käymiseen, on järkyttävä. Tämä on neurologinen sairaus. Tappaisin itseni mutta läheisten takia en pysty.
Joo itsekkin paranin syövästä kun pysyin kaukana tupakoitsijoista ja lihansyöjistä. Olipa surkea aloitus.
Monet huumorimiehet ovat totisia siviilissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ehtii itse nauraa ensin itselleen, muut eivät naura sinulle vaan sinun kanssasi. Huonolla itsetunnolla tärkeä asia.
Älykkyys on se yhteinen tekijä. Koomikolla on oltava älyä, muuten huumori on niin keskinkertaista ettei sillä pärjää. Samalla lailla masennus on yleisempi niillä, jotka osaavat ajatella kaikkea sitä, mikä olisi voinut mennä paremmin, mikä ei koskaan korjaannu, miten paljon väärää maailmassa on ilman että kukaan edes yrittää tehdä sille jotain... Jos on riittävän tyhmä, niin pysyy myös naiivina pitempään ja porskuttaa vaan eteenpäin elämänsä alusta loppuun.
Jotkut ihmiset olisivat varmaan masentuneita, jos tajuaisivat, mitä heille on tehty. Tietämättömyys on siunaus.
Klamydia on päässyt asian ytimeen:
Suru ei syö miestä jonka nauru vapauttaa,
Mutta ilonrakentajaa usein tuska ahdistaa.
Sillä joka keveyttä kylvää on raskaat askeleet,
Kun näytöksen päättää,
Koomikon kyyneleet.
Ei riemun tuojan surua kai kukaan huomannut.
Hän on sielunsa niin moneen
Kertaan silponut
Ettei enää löydy maata
Eikä kotisatamaa
On mahdotonta tarinaansa enää
Uusiksi kirjoittaa
Koomikon kyyneleet,
Kasvoja kastaneet.
Hämärässä kiiltää,
Kuin kristallin sirpaleet.
Koomikon kyyneleet,
Meikein peitetään.
Estraadin parrasvalot saa tuskan hetkeksi,
Väistymään.
Kun vitsit luistaa nauru raikaa kaikki taputtaa,
Olalle jotka sattuu vastaan tulemaan.
Peikot siipinensä ympärillä parveilee,
Ne lentää pakoon saman tien,
Kun horisontti tummenee.
Eikä enää löydy maata,
Eikä kotisatamaa.
On mahdotonta tarinaansa enää
Uusiksi kirjoittaa.
Koomikon kyyneleet,
Kasvoja kastaneet.
Hämärässä kiiltää,
Koomikon kyyneleet,
Meikein peitetään.
Väistymään.
Koomikon kyyneleet,
Kasvoja kastaneet.
Hämärässä kiiltää,
Koomikon kyyneleet,
Meikein peitetään.
Väistymään.
Koomikon kyyneleet
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys on se yhteinen tekijä. Koomikolla on oltava älyä, muuten huumori on niin keskinkertaista ettei sillä pärjää. Samalla lailla masennus on yleisempi niillä, jotka osaavat ajatella kaikkea sitä, mikä olisi voinut mennä paremmin, mikä ei koskaan korjaannu, miten paljon väärää maailmassa on ilman että kukaan edes yrittää tehdä sille jotain... Jos on riittävän tyhmä, niin pysyy myös naiivina pitempään ja porskuttaa vaan eteenpäin elämänsä alusta loppuun.
Jotkut ihmiset olisivat varmaan masentuneita, jos tajuaisivat, mitä heille on tehty. Tietämättömyys on siunaus.
Todella hyvin sanottu. Tuon paremmin ei olisi voinut asiaa ilmaista.
Robin Williams on tästä hyvä mutta surullinen esimerkki.
Onpa teoria!