Mies ei halua puhua pelipuhelunsa aikana
Tämä päivittäistä.. Mies työpäivien jälkeen tulee kotiin, puhelu yllä heti sisään astuessa. Pieni puhelintauko ja vaihtaa päivän kuulumiset. Sitten pelaa yli puoleen yöhön asti pelejä ja kuulokkeet korvilla pelipuhelumarathon käynnissä äijäkamujen kanssa. Kun minä tai lapset koittaa puhua hänelle niiden pelailujen aikana mies hätyyttää koska hänellä puhelu ja matsi meneillään. Aamuyön tunteina seksi miehelle kävisi mutta kahden kolmen välillä ei itsellä paljoa energiaa kun yksin lapsia ja kotia hoitanut. Vapaapäivinä miehen pelipuhelut sitäkin pidempiä, yhteiseen perheaktiviteettiin ei innostu. Kohtalotovereita?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei ole ihan noin törkee. Hän osaa jopa jättää tietyt hittipelit hankkimatta, kun pelkää sen vievän mennessään. Ei mua häiritsis jos silloin tällöin sitten pelaiskin useamman päivän pois meidän hyppysistä.
Mä herkästi kyllä sanon, jos häiritsee. Esim tässä kevään aikana mies alkoi kuuntelemaan podcasteja urakalla. Tuntui, että se kulkee kotona vaan kuulokkeet korvilla. Alkuun se meni. Yrittää hakea omaa-aikaa kaiken perhesählingin keskellä. Me ollaan oltu kaikki kotona, joten sellainen pikku breikki tästä menosta. Ymmärrän.
Mä otan oman hetkeni, että meen kuuntelemaan musiikkia parin tunnin ajaksi makkariin. Se on selkeä poistuminen paikalta ja vielä ilmoituskin. He eivät silloin häiritse ellei ole pakko.
Huomasin, ettei enää kuule mitään. eikä ole missään keskusteluissa mukana. Istuu paikalla ja kuuntelee juttujaan. Siitähän oli pakko sanoa, kun rupes selkeesti kärsimään tilanteesta.
Mies muutti strategiaansa. Se kuuntelee takapihalla podcastejaan tai kun käy koiran kanssa pidemmällä lenkillä. Sisään tullessa ottaa heti kuulokkeet pois.
Tsemiä sulle, jospa juttelu auttais!
Aiheesta puhuttu lukuisia kertoja. Jos mies ei koneella pelaa niin hän sitten lueskelee koneen ääressä tai viestittelee/pelailee kännykällä yhäkin eristäytyneenä miesluolaansa. Toivoisin että hän viettäisi enemmän aikaa perheen kanssa, nyt se että perheen kesken viettää tunninkin omasta vapaa-ajastaan on hänelle uhraus josta kertoilee perheen ulkopuolisille aivan kuin kiillottaakseen kuvaa perheenisänä
-ap
On kokemusta.... Ero tuli, eri syistä silloin ajattelin. Mutta tää oli yksi iso osa sitä miks mikään meillä ei toiminut. Peli oli aina tärkeempi ku minä ja lapset, mikään muu ei kiinnostanut. Addiktiohan se on, ei vaan koskaan myöntänyt sitä. Kuka jaksaa tollasta koko elämänsä? Vaikka mäkin kestin sitä 17 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei ole ihan noin törkee. Hän osaa jopa jättää tietyt hittipelit hankkimatta, kun pelkää sen vievän mennessään. Ei mua häiritsis jos silloin tällöin sitten pelaiskin useamman päivän pois meidän hyppysistä.
Mä herkästi kyllä sanon, jos häiritsee. Esim tässä kevään aikana mies alkoi kuuntelemaan podcasteja urakalla. Tuntui, että se kulkee kotona vaan kuulokkeet korvilla. Alkuun se meni. Yrittää hakea omaa-aikaa kaiken perhesählingin keskellä. Me ollaan oltu kaikki kotona, joten sellainen pikku breikki tästä menosta. Ymmärrän.
Mä otan oman hetkeni, että meen kuuntelemaan musiikkia parin tunnin ajaksi makkariin. Se on selkeä poistuminen paikalta ja vielä ilmoituskin. He eivät silloin häiritse ellei ole pakko.
Huomasin, ettei enää kuule mitään. eikä ole missään keskusteluissa mukana. Istuu paikalla ja kuuntelee juttujaan. Siitähän oli pakko sanoa, kun rupes selkeesti kärsimään tilanteesta.
Mies muutti strategiaansa. Se kuuntelee takapihalla podcastejaan tai kun käy koiran kanssa pidemmällä lenkillä. Sisään tullessa ottaa heti kuulokkeet pois.
Muuten hyvä mutta tuo mies ei halua jutella
Ilmeisesti mies ajattelee, että tuo päivän lyhyt kuulumistenvaihto riittää? Osa ihmisistä kokee, että jo samassa tilassa vietetty aika on ”yhteistä aikaa” – vaikka ei ottaisi mitään kontaktia toiseen ja kumpikin puuhailisi vain omiaan.
Teillä toki ongelmallisempi tilanne, kun on noita lapsiakin. Kummaltakin pitäisi löytyä aikaa ”EDES” lasten kanssa olemiseen, vaikka se olisikin pois siitä omasta harrastusajasta. Mikäli lapset ovat yhteisiä ja yhteisellä päätöksellä hankittu.
Ap:n kannattaa hankkia jokin harrastus joka vie hänet pois kotoaan pariksi tunniksi / viikko. Tällöin Lasten isän on "pakko" hoitaa lapsiaan.
Siis miksi se mies on hankkinut vaimon ja lapsia, jos ei halua viettää aikaa niiden kanssa?
Ja mistä te mammat aina löydätte näitä helmiä, ja miksi teette lapsia niiden kanssa?
Ihme porukkaa.
Miksi olet pariutunut ikiteinin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mies ajattelee, että tuo päivän lyhyt kuulumistenvaihto riittää? Osa ihmisistä kokee, että jo samassa tilassa vietetty aika on ”yhteistä aikaa” – vaikka ei ottaisi mitään kontaktia toiseen ja kumpikin puuhailisi vain omiaan.
Teillä toki ongelmallisempi tilanne, kun on noita lapsiakin. Kummaltakin pitäisi löytyä aikaa ”EDES” lasten kanssa olemiseen, vaikka se olisikin pois siitä omasta harrastusajasta. Mikäli lapset ovat yhteisiä ja yhteisellä päätöksellä hankittu.
Hänelle juurikin noin yhteinen aika. Lapset yhteisiä
-ap