Vierailija

Oiskohan täällä tietoa, että mistä voi johtua, kun minua väsyttää koko ajan, vaikka olen nukkunut yön hyvin, niin voisin nukkua vaikka koko päivän, jos se olisi mahdollista. Töissä pitää kuitenkin käydä, joten se ei ole mahdollista.

Itse tiedän, että liian korkea tai liian alhainen hemoglobiini aiheuttaa väsymystä, mutta aiheuttaako jokin muukin? Lääkäriin olen kyllä menossa, mutta aika on vasta parin viikon päästä.

Sivut

Kommentit (49)

kilpirauhasen vajaatoiminta esimerkiksi aiheuttaa väsymystä.

Mulla ihan sama homma, mutta missään ei ole vikaa. Pakko vaan koittaa pitää silmät auki työpäivän. En voi myöskään nukkua päikkärit kun tulen kotiin koska sitten en pääse sänkystä ylös enää ollenkaan ja nukun hyvin johonkin klo 1-2 jonka jälkeen en nuku ollenkaan. En vaan siis voi ottaa mitään 30min päikkäreitä.

Elämä on helvetin kivaa kun koko ajan olet silmät ristissä ja odottaa iltaa, että pääsee nukkumaan. Nukunkin yleensä arkena klo 21-6.20, viikonloppuisin sitten valvon ehkä tunnin myöhempään ja herään tunnin myöhempään. Koitan pitää kutakuinkin samaa rytmiä olipa loma tai arki.

voi johtua hyvin monesta eri syystä, uniapnea, veren sokeritaso, vitamiinipuutos, sydämmen vajaatoiminta, masennus, hormoonit, lääkkeen sivuvaikutus, uupuminen ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uniapnea oli mulla syy. Ei mies bongannut mitään hengityskatkoksia eikä älytöntä kuorsaamista, mutta niin vaan vehkeet rekisteröi hengityskatkoksia hirveen määrän, joiden vuoksi heräilin jatkuvasti öisin huomaamattani.

Ruokavalio tosiaan, siis nesteytys ja mitä syö ja miten paljon.

Varsinkin tälläin helteillä ja jos laihduttaa (syö niukemmin tai kuluttaa paljon) niin pitäisi sitten myös syödä riittävästi ja panostaa ruokansa laatuun.

Huonot elintavat ovat varmasti syy suurimmalla osalla. Nuku kahdeksan tuntia päivässä, urheile kuutena päivänä tunti intensiivisesti, mikä ettei kaksikin vaikka viikonloppuisin. Syö kuusi kertaa päivässä, huolehdi nesteytyksestä ja nuku kahdeksan tuntia päivässä. Olet kuin uusi ihminen kahden kuukauden päästä.

Ap tarkentaa.

Olen noin 2v sitten tehnyt ruokarempan, kävin ravitsemusterapeutilla ja siirryin terveelliseen ruokavalioon ja liikuntaa harrastan päivittäin. Joka toinen päivä pyöräilen 20km ja joka toinen kävelen/hölkkään 8-10km. Välillä pidän kyllä päivän tai pari taukoa liikunnasta, mutta harvemmin sen pidempään.

Masennuslääkitys minulla on, mutta en jokseenkaan usko, että masennus olisi uusinut, koska ei minulla ole sellainen olo kun oli noin 4v sitten, kun minulla diagnosoitiin masennus.

Raskaana en ole (kohtu poistettu), joten se on poissuljettu vaihtoehto väsymyksen syyhyn.

Kilpirauhasarvoista minulla ei ole tietoa, mutta varmaankin multa otetaan tuokin testi, jahka pääsen lääkäriin.

Olen 13v tyttö ja nukun yöllä ihan normaalisti mutta sitten kun pääsen koulusta niin heti väsyttää, väsyttää kokoajan enkä pysy enääb hereillä, edea koulussa. Mistä tämä voisi johtua ? En ole masentunut, eikä minulla ole muutakaan masennukseen liittyvistä oireista. Äitini mielestä olen vain väsynyt, eikä ole mitään vakavaa

Vierailija
Olen 13v tyttö ja nukun yöllä ihan normaalisti mutta sitten kun pääsen koulusta niin heti väsyttää, väsyttää kokoajan enkä pysy enääb hereillä, edea koulussa. Mistä tämä voisi johtua ? En ole masentunut, eikä minulla ole muutakaan masennukseen liittyvistä oireista. Äitini mielestä olen vain väsynyt, eikä ole mitään vakavaa

Matala hemoglobiini?

Mun väsymys alkoi siinä myöhäislapsuudessa ja on jatkunur tähän päivään asti ilman mitään löydettyä syytä, anemiaa lukuun ottamatta, mutta sekin on ollut jo pitkään kunnossa. Kilpirauhaset yms. On katsottu useampaan otteeseen., ei mitään vikaa. En koe myöskään olevani masentunut, väsynyt vain.

Mulla johtuu ms-taudista. Todella moni sairaus aiheuttaa väsymystä niinkuin tuossa ylempänä on jo lueteltu.
Allergia tai keliakiakin voivat väsyttää.

Täälläkin yksi hyvin väsynyt. Ei mitään sairauksia.. Se vaan on niin että jollain ihmisillä on vaan ''huonompi patteri'' ei sille minkää voi. Kaikki ollaan erilaisia!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat