Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestuttaa - voiko olla km?

12.07.2006 |

Odottajien puolelta vierailen, toivottavasti huolin turhaan.. Kopsaan saman kysymykseni tänne puolelle, kun ei odottajilta kokemusta tunnu löytyvän.

Siis mulla alkoi ma aamuna kivut siten, että aina kun istuin, lähti kipu ikäänkuin peräaukon kohdalta säteilemään alavatsaan. Kipu tuntui siis ihan alavatsassa (ja ei missään " syvällä" , vaan ihan " pinnalla" ). Edelleen on pientä kipua, juuri istuutuessa, mutta nyt kipu ehkä enemmän peräaukon kohdalla - vähän kuin painon tunne. Vähän edelleen alavatsassakin kipua. Muistelisin joskus kokeneeni samanlaista kipua (olisko esikoisen odotuksessa, mutta muistaakseni silloin oli jo iso vatsa ja kipu kesti vain max. päivän - ei sitä mitenkään tutkittu, mahdoinko edes nlassa mainita), mutta jos huomenna vielä sama jatkuu, niin soitan kyllä taas neuvolaan.

Peräpukamatkin on ollut aiemmissa raskauksissa kuvioissa, mutta en nyt ole vielä sellaisiakaan bongannut, että selittäisi ne kivut.. Mistä voisi kipu johtua?

Nyt on mukaan tullut myös alaselkäsärky, se alkoi eilen..

Voiko nämä olla km oireita?

Huolestunut minni rv8+1

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ennen keskenmenoa alavatsa ja alaselkä särkyä, mutta nehän voivat tosin olla ihan normaaliakin, ota yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin ja yritä päästä ultraan tarkastukseen, eihän tuo ihan täysin normaaliltakaan kuulosta. Tosin itselläni alkoi sitten ruskehtava vuotokin (muuttui myöhemmin veriseksi), jonka vuoksi hakeuduin ultraan rv11+2 mutta särkyjä oli jo aiemmin, mut eka raskaus kyseessä niin kuvittelin kaiken kuuluvan asiaan, mutta nehän voi olla harmittomiakin siis kivut ja vuodot, mutta kannattaa vasrmaan selvittää asia oman mielenrauhan vuoksi.

Toivottavasti asiasi selviää ja kaikki olisi hyvin.

vauva2006

Vierailija
2/7 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoon kyllä kohta, kun huoli on niin kova. Jos huomenna sama jatkuu, soitan kyllä neuvolaan. Toivottavasti pääsis jo ultraan (np ultra on vasta 3.8.). Kamalaa kun ei enää mitään muuta mieti, ja kellekään ei voi puhuakaan (paitsi tietty miehelle), ei olla kerrottu kenellekään raskaudesta. Soitin jo eilen neuvolaan, mut terkka meinas, et vois kivut olla " kuukautiskipuja" , normaalisti kun nyt olis kuukautisten aika.. Mut ei nää kuukautiskivuilta kyllä tunnu. Kai on positiivista, että kipu ei ole ihan kokoajan? Huoh....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin vaadi ultraan pääsyä vedoten huoleen, jospa se auttaisi jos ei niin yksityinen on yksi vaihtoehto, tosin siitähän joutuu maksamaan.

Kuulostaisi kuitenkin ihan normaalilta, mikäli sulla olis nyt menkkojen aika, niin kipuilua ja valemenkatkin voi olla, mutta minulla kipu ei ollut oletettujen kuukautisten aikaan vaan ihan muuloin ja pitkän aikaa ehkä jostain rv6 lähtien, mutta luulin kaiken kuuluvan asiaan. mielestäni voinet huokaista, sillä jos kipuja ei ole ollut kauan ja nyt olisi menkkojen aika, se voi johtua ihan siitäkin. Jaksamista sinulle ja miehellesi!

Minä itse ennätin kaikille kertoa raskaudestani, jopa töissäkin, mutta oli se sitten helpotuskin kun tiesivät, niin eivät ihmetelleet mikä minulla on.

vauva2006

Vierailija
4/7 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin neuvolaan ja laittoi terkka lähetteen labraan, jossa jo kävinkin. Tulokset tulee huomenna. Otettiin virtsa- ja valkovuotonäyte, meinas terkka, et varmistetaan ne nyt ekaks. Toisaalta siis toivon tietty, et ne ois puhtaat, mut toisaalta taas olis helpotus, jos syy löytyis, ja sais sen hoidettua pois. Haluan uskoa terkkaa, jonka mielestä ei vaikuta km:lta.. Jos syy ei huomenna selviä - tulokset negat, niin sit ilmeisesti terkka määrää lääkäriin.

Olisi vaan niin helpotus saada edelleen jotain todisteita, että tuolla masussa edes elämää on, kun ei niitä sydänääniä, saati ultraa tms.. ole vielä kokeiltukaan. Tänään on ollut kivut aika hyvin poissa, paitsi päänsärky iski (ei harvinaista minulle), tosin olen kyllä vaan sohvalla löhönnyt, ja välillä tietty syönyt. Juominen meinaa unohtua, pitää aina muistuttaa itseään siitä aika ajoin.

Poikkean varmasti huomenna kertomaan labrakuulumiset.

Vierailija
5/7 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negat oli, ei löytynyt sieltä syytä kipuihin. Nyt on tosin jo ollut hiukan parempi, ei ole kipuja paljoa ollut. Sain sentään maanantaiksi ultra-ajan! Mutta jos viikonlopun aikana tulee tippakin verta, niin oitis sairaalaan.. hui. Nyt pidän peukut ja varpaat pystyssä, jotta en punaista näkisi.

Onko jollain kokemusta kohdunulkoisesta raskaudesta? Missä vaiheessa ilmennyt? Mitä oireita?

Vierailija
6/7 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos kaikki ok! Kivut johtuivat luultavasti kohdun kasvukipujen lisäksi erittäin taaksepäin kallistuneesta kohdusta (en tiedä siitä sen enempää, enkä jaksa enää sitä nyt murehtia..), kai se sieltä oikeaan asentoon vielä nousee.. Kiitos kaikille, ketkä kommentoitte.

Vierailija
7/7 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä uutisia, kiitos kun kävit ne kertomassa täälläkin. Tarrasukkia ja antoisaa odotusaikaa.

vauva2006