Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset pakotetaan asumaan kaupungeissa?

Vierailija
18.07.2020 |

Suomessa se on luonnonvastaista. Suomalaiseen luonteeseen ja geeneihin kuuluu että asutaan yksin keskellä korpea ilman että lähimpään 100 kilometriin asuu yhtään toista ihmistä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakoteta mutta työpaikat ovat siellä...

Vierailija
2/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät pakottaa, eivät tykkää vihreästä. Kyllä me vielä luontoon palataan, kun kaupungeissa alkaa olla liian levotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on vain syntyä ja kuolla.

Vierailija
4/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että matkat kauppoihin, virastoihin, työpaikoille sekä kavereille on lyhyet. Lyhyet automatkat vähentävät luonnon kuormitusta.

Mökeillä ei voi asua ympärivuotisesti johtuen autoilun päästöistä sekä siitä, että mökkien viemäriverkostot eivät ole rakennettu tarpeeksi suuriksi.

Äänestäkää perussuomalaisia jotta saadaan luonto pidettyä puhtaana myöskin seuraaville sukupolville.

Vierailija
5/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pakota. Sinne vaan korpeen asumaan.

Vierailija
6/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki suomalaiset asuisivat erämaassa tasaiseen ei välimatka voisi olla noin pitkä. Laskennallisesti noin 0,06 neliökilometriä per nuppi eli  väestötiheys 16,3 / km²

7/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakkoluonteinen ihminenkin tarvitsee palveluja ja joskus apua, ja kaupungissa sitä on saatavilla toisin kuin korvessa. 

Vierailija
8/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä pakottaa asumaan yhtään missään? Saat muuttaa vapaasti minne haluat, muutkin tekevät ja mitä enemmissä määrin asuvat kaupungissa.

Vierailija
9/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan asua kaupungissa. Haluan palvelut kävelymatkan etäisyydelle, haluan päästä halutessa keskustaan milloin vaan, haluan mahd.lyhyen työmatkan, haluan baarit ja ravintolat lähelle, en halua olla riippuvainen autosta, haluan että lähikauppa on lähellä yms. Haluan uimahallit, kuntosalit, leffat jne viereen. En halua asua talossa missä pitää huolehtia kunnossapidosta, putkista, lämmöistä, remonteista, viemäreistä, katoista jne vaan niinkin helppoa että ongelman tullessa voin soittaa huoltoyhtiöön. Omakotitalo ajatuksena kiva, todellisuudessa vaiva ja työmaa.

Esimerkiksi tänään tein ruokaa ja huomasin että unohdin kerman. Kävelin nopeasti kauppaan hakemaan kerman. En halua asua paikassa missä aina pitäisi olla auton varassa.

Kaikki haluavat elää eri tavalla, minä haluan näin. Omakotitalo keskellä ei mitään olisi minulle vankila.

Vierailija
10/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kuuluu Afrikan savanneille keräämään ja/tai metsästämään.

Vierailija
11/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveljen on helpompi valvoa

Vierailija
12/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan asua kaupungissa. Haluan palvelut kävelymatkan etäisyydelle, haluan päästä halutessa keskustaan milloin vaan, haluan mahd.lyhyen työmatkan, haluan baarit ja ravintolat lähelle, en halua olla riippuvainen autosta, haluan että lähikauppa on lähellä yms. Haluan uimahallit, kuntosalit, leffat jne viereen. En halua asua talossa missä pitää huolehtia kunnossapidosta, putkista, lämmöistä, remonteista, viemäreistä, katoista jne vaan niinkin helppoa että ongelman tullessa voin soittaa huoltoyhtiöön. Omakotitalo ajatuksena kiva, todellisuudessa vaiva ja työmaa.

Esimerkiksi tänään tein ruokaa ja huomasin että unohdin kerman. Kävelin nopeasti kauppaan hakemaan kerman. En halua asua paikassa missä aina pitäisi olla auton varassa.

Kaikki haluavat elää eri tavalla, minä haluan näin. Omakotitalo keskellä ei mitään olisi minulle vankila.

Mitä siellä keskustassa on että sinne pitää mennä? Jyväskylässä ei ainakaan ole muuta kuin asuntoja, tyhjiä liiketiloja ja autioita katuja. Jyväskylässä on Seppä jos haluaa palveluja ja ravintoloita. Ja sinne pääsee autolla toisin kuin keskustaan.

Vierailija
13/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei menisi kaupunkeihin niin työtkin tulisivat metsään.

Vierailija
14/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä pakottaa asumaan yhtään missään? Saat muuttaa vapaasti minne haluat, muutkin tekevät ja mitä enemmissä määrin asuvat kaupungissa.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/02/19/kotikatsomo-jattilainen-elokuv…

etpä arvaakaan;-)

Ensin pakotetaan vanhukset yhteismetsiin ja sitten ei enää voi päättää, mitä sille maalle tekee. Joku muu tekee mitä tahtoo.

Vierailija
15/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei menisi kaupunkeihin niin työtkin tulisivat metsään.

Tässähän sitä ois missä Suomi voisi näyttää mallia. Romutetaan urbanisointi joka tuhoaa maailman. Näytetään maailmalle oikeasti kestävä malli ja eletään sopusoinnussa luonnon kanssa ilman kaupunkeja.

Vierailija
16/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa asuvia on paljon helpompi valvoa ja hallita. Siksi vihervasemmisto haluaa kaikki asumaan kaupunkeihin.

Vierailija
17/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikat on siellä koska kaikki ihmiset on siellä koska työpaikat on siellä...

Vierailija
18/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa asuvia on paljon helpompi valvoa ja hallita. Siksi vihervasemmisto haluaa kaikki asumaan kaupunkeihin.

Kaupunkien ympärille on helpompi rakentaa muurit.

Vierailija
19/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä keskustassa on että sinne pitää mennä? Jyväskylässä ei ainakaan ole muuta kuin asuntoja, tyhjiä liiketiloja ja autioita katuja. Jyväskylässä on Seppä jos haluaa palveluja ja ravintoloita. Ja sinne pääsee autolla toisin kuin keskustaan.

Helsingin keskustassa on vaikka mitä. On kauppakeskuksia kuten Kamppi tai Tripla tai Redi. On hienoja museoita kuten Ateneum. Terasseja jopa Senaatintorilla, kivoja toreja torikahveineen, ihania kivijalkakauppoja, erityisliikkeitä, ravintoloita ihan mitä vaan. En muuten asuisi Jyväskylässä, en auton kanssa enkä ilmna. Enkä todellakaan maalla.

Vierailija
20/41 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskustassa on vaikka mitä. On kauppakeskuksia kuten Kamppi tai Tripla tai Redi. On hienoja museoita kuten Ateneum. Terasseja jopa Senaatintorilla, kivoja toreja torikahveineen, ihania kivijalkakauppoja, erityisliikkeitä, ravintoloita ihan mitä vaan. En muuten asuisi Jyväskylässä, en auton kanssa enkä ilmna. Enkä todellakaan maalla.

Empä taida uskoa. Suomalaisetkin kaupungit ovat kaikki samanlaisia harmaita Neuvosto-bloggeja. Kivijalka on kuollut ja ympäri Suomea olen nähnyt eträ Sama ilmiö on käynnissä jokaisessa Suomen kaupungissa. Niin Turussa, Tampereella, Oulussa, Kuopiossa, Lahdessa, Mikkelissä, Hämeenlinnassa, Porissa ja luultavasti siksi myös Helsingissä ja pääjaupunkiseudulla. Kaupat, ravintolat, kahvilat, museot ja elokuvateatterit on nykyään siellä mistä ihmiset voi tavoittaa ne omulla autoillaan pitkänkin matkan päästä. Eli moottoriteiden ja valtaväylien varsilla. Keskustan suurin ongelma on ettei niissä ole ilmaista parkkitilaa asiakkaiden autoille. Ja jos ei pääse sinne peltomarkettiin asioimaan niin ostokset voi nykyään tilata netistä kotiovelle tai lähimpään pakettiloketoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän