RIP Jope Ruonansuu
Kommentit (137)
"Lääkäri Kaikkonen isosta sairaalasta", laita Bepanthen iia
Kirkaisu ja Juissikin kuolivat 56sina
Hieno mies. Kevyet mullat sulle Jope.
Kerran pääsin esiintymistäsi katsomaan. Tulit viihdyttämään meitä pikkujouluihimme nelisen vuotta sitten. Mies ja kitara, hyvät jutut ja hyviä kappaleita huumorista herkkiin. Pienestä hiacesta siihen ollaan enkeleitä toisillemme.
Hyvää matkaa Linnunradan tuolle puolen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko tämä tarina jo mainttu tässä ketjussa. Jope on maailman kovin Vesku Loiri imitaattori.
Tarina kertoo miten Vesku ite oli sattunut joskus kuulemaan radiosta Jopen tulkinnan Lapin kesästä. Vesku oli ihmetellyt autossa ääneen kaverilleen, että koska me ollaan tällänen versio nauhoitettu studiossa.
RIP Jope. Kukaan ei voi täyttää saappaita jotka jätit tähän viihdemaailmaan.
Eikös Jope hypännnyt lampun hengen saappaisiin Jafarin paluussa ja harva tajusi, ettei se enää ollutkaan Vesku?
Surullista, jäi aika pienet lapset. 😥
Oli hieno mies, menestynyt mutta kusi ei millään mahtunut nousemaan hänen päähänsä kuten monella muulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olinko kuollut liikaan laihduttamiseen ? Oli jo liian laiha viime aikojen kuvissaan.
Tai lihavuusleikkaukseen? Juuri luin täältä tänään, ettei saa tarpeeksi vitamiineja ja kivennäisaineita, jos lihavuusleikataan, kun ne ei imeydy enää. Ja sitten kuolevat kuulemma ennenaikojaan lihavuusleikatut.
En usko. Lihavuusleikkauksia on tehty jo 80-luvulta lähtien ja haitat pienempiä vs. hyödyt tutkimusten mukaan. Tutkimuksissa ei ole näkynyt suurempia riskejä ennenaikaisiin kuolemiin kuin mitä normaaliväestössä. Pitäisin todennäköisempänä, että vuosien ylipaino teki elimistössä kauskantoista tuhoa, valitettavasti, tai sitten vain syöpä osui vaikka olisi tehty tai jätetty tekemättä mitään.
Surullinen uutinen kuitenkin. 😞
Muistan aina kun nuorempana luin hänen kokemuksiaan kiusaamisesta, kun kertoi niistä. Jotenkin silloin siitä sai voimaa, että julkkiksiakin on kiusattu ja oli niin samoja ajatuksia. Ehkä ennen ei ollut niin yleistä kertoa julkisuudessa näistä asioista, mutta hänen tarinansa jäi silloin mieleen. Täm-ä kaikki on tärkeää, että asioista puhutaan. Arvostan sellaisia ihmisiä todella ja he tekevät paljon hyvää jo pelkästään puhumalla kokemuksistaan ja pitämällä tärkeää asiaa esillä. Rip.
Ihan paras suomalainen koomikko. Mahtava hahmo ja ihminen. Kyllä jää iso aukko suomalaiseen viihdehistoriaan. Erityisesti muistan Washington Barin aikaiset vitsit. Jään kaipaamaan.
Olisin halunnut vielä jatkoa niille sivuääni-sketseille, kaikki katsottu tuhanteen kertaan...
Vierailija kirjoitti:
Ihan paras suomalainen koomikko. Mahtava hahmo ja ihminen. Kyllä jää iso aukko suomalaiseen viihdehistoriaan. Erityisesti muistan Washington Barin aikaiset vitsit. Jään kaipaamaan.
Washington Bar oli kuunneltava radiosta joka kerta. Ohjelma pyöri lähes kaikilla paikallisradioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää taivasmatkaa !
Hahhah! Ette kai te tosissanne usko tällaisia satuja? Joutavia iänikuisia kamelikuskien ja paimentolaisten keksimiä typeryyksiä!
Jope on kuollut ja kuopattu (tai tuhkattu, en tiedä kummin) eikä se sieltä enää mihinkään "taivasmatkalle" pääse. Madon suu on se viimeinen portti jonka läpi Jopekin kulkee, eikä mikään "Taivaan portti".
Näin se menee, eikä kukaan sille mitään mahda vaikka kuinka huutaisi hallelujaa ja siunaisi jeesusta aamusta iltaan.
Aattelepa ite.
Olisiko parempi sitten sanoa "Tervemenoa matojen ruuaksi`" ? Ei tässä ole kyse uskonnosta, vaan lohdusta ja läheisten tunteista.
Minua taivasmatkoista höpäjäminen loukkaa, oletko ajatellut sellaista vaihtoehtoa? Ja kyllä se on uskontoa, tämän kristinuskon opettamaa soopaa.
Kuollutta ja hänen läheisiään pitää tietenkin kunnioittaa, sitähän minä yritän juuri tehdä. Se että madot/bakteerit ym. syövät haudatun ihmisen on luonnon kiertokulkuun kuuluva tosiasia, piti siitä tai ei. Minulla ei ole kerrassaan mitään sitä vastaan kuolemani jälkeen, olenhan kuollut. Ja kyllä madon suu on tuhannesti parempi kohtalo kuin joutua valheellisten panetteluiden tai toivotusten kohteeksi vielä kuoleman jälkeenkin.
Täysin varmasti kukaan ei tiedä että mitä rajan takana on. Maailma on suuri arvoitus johon ehkä joskus saamme vastauksen tai sitten emme. Mitään ei kuitenkaan kannata julistaa ehdottomana totuutena.
Elettiin jotain 1995 vuotta, olin Anttilan levy osastolla ja näin Jopen kasetteja tarjous hyllyssä. Ostin niitä 5 ja kotiin kuuntelemaan, vitsit upposi minuun kuin häkä, nauratti ihan helvetisti. Soitan kaverille jonka tiesin myös näistä pitävän, samanlainen huumori kun meillä on. Sanoin että nyt löyty sellaista settiä että alta pois, roudasin kasetit viikonlopun bileisiin, naurettiin vedet silmissä Jopen jutuille. Muutamia parhaita paloja tässä. Saimme Forssalaisia lapsia ja nekin oli Forssasta. Ota minut reppuselkään Essayh ja käytä mua viinakaupassa, sun kanssa me varmasti keretään, sä oot älyn hyvä kävelemään. Jukka Pekka Palo, meiltä palo talo, nyt ei päästä kottiin, ota meidät Noppapottiin. Ja rakkauslaulu, mennäänkö ongelle vai naimisiin ? Niin eilen olin lomamatkalla, vaimo lähestyi varoen ja sanoi, mulla on suru-uutinen, Jope on kuollut. Liikutuin, soitin kaverille, yksi suurista lähti sanoin. Päätettiin viettää muisteluilta jossa kertaamme miehen loputonta mielikuvitus maailmaa. Kiitos Jope, oot antanut meille niin paljon hauskoja hetkiä, Kiitos.
Täällä myös naurettiin Jopen hyville sketseille vedet silmissä. Olin Jope fani. Surullista ettei häntä enää ole täällä meitä viihdyttämässä.
Tykkäsin Jopesta. Oli viisas ja hauska biisiensä perusteella, tajusi suomalaisen kansanluonteen ja laittoi sillä lekkeriksi niin ettei kuitenkaan ketään loukannut. Kyllähän me osataan itsellemme nauraa ja vähän muillekin. ;)
Hyvää yötä Jope.. ♥
Jope Ruonansuu - Pieni Hiace
Yksi lahjakkaimmista on poissa.
SUURI menetys monessa mielessä.
Jätti jälkeensä iloa, naurua , suurta kaipausta ja ikävää.
Hienoa matkaa sinne tuntemattomaan Jope Ruonansuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanotaan : hyvää matkaa.
Elämä oli matka, ja se on ohi hänen kohdallaan.
Niin.
Ehkäpä hän on nyt perillä.
Kotona.
Minne kaikki matkataan.
Miksi sanotaan, kevyet mullat. Älytöntä.