Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa :( Lapsi pienenä tarhaan...

Vierailija
01.06.2013 |

Vaikka raskaus on vielä alussa jo nyt ahdistaa ajatus, että lapsi pitää laittaa hoitoon n vuoden ikäisenä :(

Esikoisen kanssa pystyin olemaan kotona 3 vuotta silloin 7 vuotta sitten. Ei ollut lainoja yms. Olimme molemmat opiskelijoita ja pienet asumis yms kustannukset. Ei ollut autoa yms. Joten oli helppo olla pienellä rahalla kotona.

Nyt asiat on toisin. Molemmat olemme työelämässä ja molempien palkat menee laskuihin. Kaikki on pakollisia. Ei mitään ylimääräisiä lehtitilauksia tms.

Vaikka asiaa kuinka mietin, ei ole mahdollisuutta olla kauaa kotona kun jo vuosikin vetää kaiken tiukalle ja menee aikaa selvitä taloudellisesta ahdingosta mitä tämä vuosikin aiheuttaa. Kun palaan töihin menee aikaa, jotta saadaan asiat taas entiseen malliin.

Kaikki aina puhuu, että lapset vasta sitten kun on oma asunto, auto yms (tarpeellinen) ei se kyllä ihan näin mene. Helpompaa oli olla lapsen kanssa kotona kun näitä menoja EI ollut.

En voi kuvitellakkaan laittavani pientä päiväkotiin, sillä itse tiedän siellä työskennellessäni mitä se pienen päivä siellä on.

Perhepäivähoitajat.. hmmm ei tunnu hyvältä, koska et koskaan voi olla varma millainen hoitaja on päivisin.

Hetken jo ajattelin, että ryhdyn itse perhepäivähoitajaksi mutta meidän asunto ei siihen oikein sovellu puhumattakaan 3 koirasta. Plus vielä hankalat hoitolasten vanhemmat, jotka eivät välitä hoitoajoista yms.

Olisi pitänyt hemmetti tehdä molemmat lapset putkee silloin, kun vielä opiskelimme. Olisin voinut jatkaa opinnot myöhemminkin loppuun niin ei olisi tätä tilannetta tullut eteen :/

Ahdistaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala, osaahan ne hoitajat hommansa. Itse jouduin opiskelujen takia pistämään lapsen hoitoon 9kk ikäisenä ja ihan hyvin meni. Lakkaa murehtimasta, se ei auta itseäsi eikä todellakaan lastasi.

Vierailija
2/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaahan ne hommansa. 

Toki. Itse työskentelen tarhassa ja surkeaa katsottavaa on ihan pienten päivä siellä.

Varmasi menee IHAN hyvin, paremminkin kuitenkin voisi mennä.

Vanhempi näkee tarhassa vain sen hetken kun hakee ja vie. Minä näen päivät ja ei, en voi kuvitellakaan pientä laittavani päiväkotiin. Näin ajattelee myös moni työkaverini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eroa onko lapsi n.12kk vanha vai 18kk vanha?

Pystysitkö kitkuttamaan puoli vuotta?

Vierailija
4/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua viedä lasta, joka on vielä vaipoissa, eikä puhu päiväkotiin. 

Kyllä lapsista huolehditaan siellä, liukuhihna meiningillä. Se ei mielestäni riitä ihan pienelle.

Iltapäivällä ulkoilu, lapsi ryömii maassa sen 5min ja istutetaan rattaisiin valjailla. Hoitaja ei edes vierellä vaan paimentamassa hieman isompia lapsia.

Ei pääse syliin kun haluaa kun on niin monta muutakin siinä hoidettavana jne.

Toivon vielä keksiväni ratkaisun, miten saan olla kotona lähemmäs 3v asti.

Pahasti vain näyttää siltä, että töihin on palattava lapsen ollessa n vuoden :(

ap

Vierailija
5/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 10:34"]

Osaahan ne hommansa. 

Toki. Itse työskentelen tarhassa ja surkeaa katsottavaa on ihan pienten päivä siellä.

Varmasi menee IHAN hyvin, paremminkin kuitenkin voisi mennä.

Vanhempi näkee tarhassa vain sen hetken kun hakee ja vie. Minä näen päivät ja ei, en voi kuvitellakaan pientä laittavani päiväkotiin. Näin ajattelee myös moni työkaverini.

[/quote]

Minäkin olen työskennellyt päiväkodissa:) Ja ihan luottavaisin mielin minä lapseni vein tarhaan:)

T: kakkonen

Vierailija
6/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ahdistuksesi... mieti vielä pysyisittekö vähentämään pakollisia kustannuksia jotenkin?  Esim muutto halvempaan asuntoon, halvempi auto, vaatteet kirpparilta, ym?

Siis jos se on sinulle oikeasti tärkeää, että lapsi saa olla kotona pidempään... uskon että esim puoli vuotta pidempään pärjäätte miten päin vaan, jos OIKEASTI haluatte, ja jos ei ole jotain isompaa taloudellista ongelmaa kuten jonkun muun henkilön velan maksua tms?

Vierailija
7/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten voi talous olla noin tiukalla kahden työssäkäyvän perheessä? Miksi olet ottanut liian ison lainan? Voisitko neuvotella pankin kanssa lyhennysvapaasta?

Vierailija
8/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

extratöitä nyt kesälomalla molemmille. Ilmoitelkaa vaikkapa, että hoidatte koululaisia.

Koirat pois. Kovaa tietenkin on, mutta tämähän ei ole mikään pakollinen kulu.

Ruokalaskua alemmaksi. Vielä ehtii vaikkapa parvekkeella kasvatelle itselle salaattia yms.

Kesän lopussa käytätte kaiken vapaan aikannne keräämällä marjoja. Näistä koituva raha on verovapaata.

Vierailija
9/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita asuntolaina pelkille koroille muutamaksi vuodeksi?

Vierailija
10/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, annan koirat pois ja kasvatan rehuja parvekkeella vuoden tarpeiksi. Sillä pärjää pitkälle!

Kuten myös marjoista saamme vaikkapa 2vuoden lainanlyhennyksiin rahat. 

Mikään pankki ei anna mahdollisuutta maksaa pelkkiä korkoja muutamaa VUOTTA!!

Ei herranjee mitkä naurut sain tälle illalle :D :D Kiitos, mieleni parani kummasti, oikeasti <3

ap

Vierailija
11/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muutaman kuukaudenvoisi maksaa pelkkiä korkoja:)

Vierailija
12/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 9kk saat ihan vanheimpanrahan, eli ongelmat vasta sen jälkeen? Sitten puoli vuotta-vuosi pelkkiä korkoja? Onko mahdollista laittaa auto pois? Jos työskentelet pk:ssa ei palkkasi voi olla mikään jäätävän suuri, joten ehkä voit tehdä keikkaa hoitovapaalla, jolla korvaisi tulonmenetyksiä?

Itse olen yh-opiskelija ja pärjään loistavasti kh-tuella, koska menoni ovat olemattomat, kun on tottunut köyhäilemään.

Vierailija
13/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva, että naurattaa, mutta me kyllä ollaan maksettu pelkästään asuntolainan korkoja jo kaksi kokonaista  VUOTTA vaan sen takia, että lapset saisivat olla kotona eikä heitä tartteisi laittaa tarhaan. Itse olen myöskin ollut töissä päiväkodeissa..

Vierailija
14/14 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:44"]

No 9kk saat ihan vanheimpanrahan, eli ongelmat vasta sen jälkeen? Sitten puoli vuotta-vuosi pelkkiä korkoja? Onko mahdollista laittaa auto pois? 

[/quote]

Näitä ehdottaisin minäkin, tiedän eräänkin, joka on tehnyt keikkaa päiväkodissa hoitovapaalla, ja saanut hyvin juuri viikonloppuvuoroja. Näin ei ole tarvinnut laittaa lasta hoitoon aikaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme