Onko tyypillistä, että narsisti ei halua sitoutua? Onko eroon pääseminen kuitenkin vaikeaa?
Mää oon ihastunut mieheen jolla selkeesti on narsistisia piirteitä. Olisin ollut valmis sitoutumaan, mutta mies ei sitä halua. Kuitenkin on päivittäin yhteyksissä, nähdään ja harrastetaan seksiä.
Nyt aattelin, että mun on päästävä miehestä eroon, koska jo nyt hän hallitsee liikaa mun elämää. Mutta pääseekö narsista helposti eroon? Vai olenko kuitenkin hänen mielestään hänen vaikka ei seurustellekkaan kirjaimellisesti? Mihin tässä voi varautua?
Kommentit (46)
Miksi ap jäät harrastamaan seksiä jos haluat sitoutua? Etkö ymmärrä että sinua käytetään hyväksi ja sinua ei oteta vakavasti? Herää jo ja avaa silmäsi! Älä alennu tuollaiseen kohteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit uskottelevat usein alussa olevansa valmiita sitoutumaan mutta se on vain osa sitä sunuttamista jotta uhri jää koukkuun. Rakkauspommitus ja sen jälkeen asiat muuttuu ihan joksikin muuksi. Tulee mukaan valehtelua, salailua, lupausten pettämistä, uskottomuutta, alistamista, mitätöintiä jne.... kaikkea muuta kuin alussa on ollut.
Narsistin omasta mielestä tuo on Täysin Normaalia. Ihmiset vain muuttuvat/muuttavat mieltään/younameit. Narsistille kaikki on jossakin vaiheessa _pettymystä_ - tavalla tai toisella - ja hänen oikeutensa ja ehkä jopa velvollisuutensa ja kostaa ja purkaa pettymystään kohteeseen, osittain varmasti ihan alitajuisesti. Narsismi on karmein ja demonisin piirre ihmisessä mikä voi ilmetä. Se on egon riemuvoitto, varjoisuuden valtakunnan manifestoituminen ihmisessä.
Aika hyvin verbalisoitu, etenkin toi loppu.
Narsisteilla on usein hyvin lyhytkestoisia ja rikkinäisiä ihmissuhteita vaikka olisivat naimisissakin olleet. Uskollisuus ei kuulu narsistin elämäntapoihin.
Narsisti ei ole päässyt yli minusta vaikka ollaan erottu kohta jo 30 vuotta sitten alun alkaen. Aina - aina - yrittää palata helmoihini kuin tuhlaajapoika äitinsä luokse
Kyllä näin on, että narsista pääsee eroon jos sinusta ei ole tavalla tai toisella hyötyä.
Ja kannattaa pitää etäisyyttä muutenkin, sillä narsisti pyörittelee, aina asiat niin, että vastapuolesta tulee syyllinen. Ja omille virheille löytyy selitykset aina. Ei ikinä pyydä anteeksi jne.
Sellaisen on helppo etääntyä jos ei ole naimisissa tai seurustelusuhdetta.
Jättää vain ottamatta yhteyttä, eikä itse vastaa yhteydenottoihin. Mutta eihän ne narsitit ymmärrä tehneensä mitään väärää.
Vaan syy taas vieritetään vastapuolen niskoilleen. Mutta se ei enää siinä vaiheessa haittaa.
Narsisteille voi olla vaikea sitoutua yhteen ihmiseen jos on hyvännäköinen ja tavoiteltava. On statusta, rahaa ja kulissit kunnossa. Näillä on juurikin niin valitettavan paljon niitä jotka suorastaan tippuvat syliin ja on varaa mistä valita. Harmi kun monet haksahtavat tähän ulkonäköön ja karismaan tai rahan tuomiin etuuksiin. Millekään henkiselle syvälliselle tasolle tuskin narsistin kanssa pääsee. Hehän ovat jääneet henkiseltä tasoltaan uhmaikäisen tai murrosikäisen tasolle.