Mitä mieltä tällaisesta rahanlainauspyynnöstä?
Kyseessä on etäinen kaveri, jolle viime kuussa lainasit pienen summan. Syyksi sanoi opiskelijan tuloilla elämisen hankaluuden. Maksoi sen parikymppiä takaisin silloin kuin oli luvannutkin. Nyt pyysi vielä pienempää summaa, ei kuulemma ole kenelläkään läheisellä eikä kaverillakaan, pari nuudelipussia viikonlopuksi ja täällä saadaan "syyttää itseämme kun kaveri kuolee nälkään".
Asutaan siis aivan toisaalla kuin tuo kyselijä, joka on vuosien takainen tuttu, ei sen lähempi. Rahasta toi ei jäisi kiinni, on tässä lainattu kavereille satasiakin kerrallaan vuosien varrella, mutta tämä pyyntö...
Olenko aivan vainoharhainen kun mulle tästä mieleen... Mitä teille?
Kommentit (24)
peleihin menee nin isoja summia että sun kaveri on vailla ruokaa´tai tuoppirahaa terdelle!
minä olen lainaillut yhdelle sukulaiselle parikymppiä silloin tällöin, lopulta käy kuitenkin niin että "unohtaa" maksaa takaisin. sitten tulee pitempi väli lainapyyntöihin ja sama alusta. hänellä lapsi jonka takia hellyn lainaamaan.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 19:19"]
minä olen lainaillut yhdelle sukulaiselle parikymppiä silloin tällöin, lopulta käy kuitenkin niin että "unohtaa" maksaa takaisin. sitten tulee pitempi väli lainapyyntöihin ja sama alusta. hänellä lapsi jonka takia hellyn lainaamaan.
[/quote]
Mä en jotenkin jaksa uskoa kaljarahapyyntöön vaan juuri tähän, että nää ois jatkunut ja sit jossain vaiheessa summat kasvaneet ja takaisinmaksu jäänyt... No, ei kuitenkaan tällä kertaa täältä lähtenyt rahaa ja toivotaan että lopetti kyselemisensä siihen.
Ap
Minäkin olen lainaillut fb-kaveriltani rahaa silloin tällöin, emmekä edes tunne toisiamme oikeassa elämässä. Aina olen maksanut takaisin ja ongelmaa ei ole ollut. Mutta itseäni tuossa viestissäsi ärsyttää se, että tämä syyttää sinua nälänhädästä... Mä olen aina lainatessani, tai edes pyytäessä lainaa helvetin nöyrä ja kiitollinen siitä, että joku oikeasti haluaa auttaa. Ei tulis mieleenkään hyökätä ketään vastaan, vaikkeivat lainaisikaan....