Mistähän johtuu että pytty haisee voimakkaalta pissalta vaikka pesen sitä pyttyä usein ja se kiiltää puhtauttaan?
Aina kuitenkin kun avaan vessan oven niin siellä vaan haisee se pissa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen "lauteet"? Miten isoja istuimia teillä oikein wc:ssä on?
:D
Edellisellä omistajalla ollut kissa taikka koira!
Oikea nimitys taitaa olla "istuinkansi" eikä lauteet. Jotku sanoo vielä erikseen "istuinrengas" siitä itse renkaasta
No nyt tuli mieleen wc pönttö joka on tuunattu autonrenkaalla :D
Jos oikein hc meininkiä niin laittaa p*rkele traktorin renkaan sinne huussiin
Iäkkäiden sukulaisten vessaa pestessä olen päätynyt siihen tulokseen, että pissa on imeytynyt lattiakaakeleiden välissä olevaan laastiin, eikä sitä saa pois poistamatta koko lattiaa. Klooripohjainen pesuaine poistaa hajun hetkeksi, mutta se palaa muutaman tunnin päästä takaisin. Voi tietty olla, että itse pöntössä on joku kohta mihin pissaa on kertynyt, mutta olen senkin pessyt kloorilla muutaman kerran eikä haju ole hävinnyt.
Mitä WC-puhdistusainetta käytät? Wc-ankka voi jättää kusen hajun, eli käytä Domestosia ja anna aineen vaikuttaa riittävän pitkään.
Mulla sama. Pytty 20v vanhakin jo. Tuntuu huuhtelevan huonosti. Laitan kloritea ja sitä sun tätä.mutta yhtä kaikki haisee.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Kun avaan kannen niin haistan ihan selvästi. Haisee myös vasta pestynä jos on käynyt ykkös tarpeella. Epäilen että pytty ei huuhtele kunnolla.
Nykyiset vesiklosetit ovat niin ekologisia eli vettäsäästäviä, että se pari öitraa ei vaan riitä huuhtomaan kunnolla. Jos laitteessa on napit isolle ja pienelle hädälle, käytä aina sitä isompaa. Vesisäiliöön voi myös laittaa raikastajaa/desinfioijaa, tai pöntön laitaan huuhteluraikastimen.
Itse pesen pöntön välillä vahvalla kloorilla ja jätän kloriitin yön yli vaikuttamaan.
Pullo kokista pönttöön ja annat vaikuttaa pari tuntia
Syötkö lisäravinteita? Itsellä haisi virtsa todella vahvalle, kun käytin lisäravinteita. Haju hävisi, kun kokeilin olla ilman.