Jos harvoin kuulee olevansa kaunis onko sitä sitten ruma?
Kamala ulkonäkökriisi iski uudelleen kolmekymppisenä.
Hitto!Lopetan meikkaamisen tähän päivään,mitä väliä meikkaamisella jos ei ole luonnonkaunis...
Kommentit (14)
Sun pitää vaan ympäröidä itsesi ihmisillä, jotka jakaa kohteliaisuuksia yllin kyllin.
Mitä kauniimpi, sitä vähemmän kehuja saa. rumaa ja ihan nättiä voidaan kehua, koska hän ei ole uhka, mutta todellinen kanotar on usein kiusattu tai yksinäinen. Muut eivät kehu,koska ajattelevat että kaunotar ylpistyy tai että häntä kehutaan jo muutenkin. Lisäksiollaan kateellisia.
Eipä niillä omilla tuntemuksilla aina ole tekemistä paljoakaan sen kanssa mitä toisten mielestä on. Tiedän esimerkiksi erittäin kauniin naisen, joka angstaa suorastaan neuroottisesti ulkonäöstään ja vakavissaan uskoo olevansa suorastaan iljettävän ruma. Toisaalta olen tuntenut toisenlaisenkin, ihan tavallisennäköisen vähän pullukan mutta reippaasti meikkaavan ja seksikkäästi pukeutuvan naisen joka uskoi olevansa suurikin kaunotar, ja saihan se miehiltä huomiota mutta tuskin kauneudellaan kuitenkaan vaan sillä seksikkyydellä ja "helpon" näköisyydellä.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 14:41"]
Mitä kauniimpi, sitä vähemmän kehuja saa. rumaa ja ihan nättiä voidaan kehua, koska hän ei ole uhka, mutta todellinen kanotar on usein kiusattu tai yksinäinen. Muut eivät kehu,koska ajattelevat että kaunotar ylpistyy tai että häntä kehutaan jo muutenkin. Lisäksiollaan kateellisia.
[/quote]
No ehkä muut naiset eivät kehu ja/tai ovat kateellisia, mutta kyllä useimmat kauniit naiset saavat silti jatkuvasti kuulla olevansa kauniita - miehiltä.
Höh. Mä olen aina ajatellut ihmisten olevan niin raadollisia, että varmasti kertovat jos olen ruma. Musta on kiva olla ihan tavallinen.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 14:41"]
[/quote]
No ehkä muut naiset eivät kehu ja/tai ovat kateellisia, mutta kyllä useimmat kauniit naiset saavat silti jatkuvasti kuulla olevansa kauniita - miehiltä.
[/quote]
eivät saa, koska miehet eivät iske liian kaniita naisia, vaan niitä perusnättejä.
iskeminen ja kehuminen on ihan eri asia...
no jos et kuule kehuja, niin syyt voivat olla:
a.) et ole facebookissa.
b.) sulla on liian vähän naispuoleisia kavereita.
...jos kuitenkin olet facebookissa, niin kaverisi ovat
c.) liian akateemisia tai muuten aikuisia, etteivät kirjoita joka kuvaan "kaunisxoxo", tällöin kehuna voi olla vain kuvan tykkäys ilman kommettia.
d.) jos taas ovat duunareita, ovat liian äijiä kommentoimaan mitään. kovikset ei kehu.
e.) Jos kuitenkin kaikki kaverisi ovat perusduunareita, jotka kaiken lisäksi tykkäävät aforismeista ja kaikesta muusta ihanasta ja söpöstä, paitsi sun kuvista, niin voi olla sulla on kavereiden kanssa jotain kismaa keskenään? muuten ne kyllä kehuu!
...niin ja harvoin kukaan facebookin ulkopuoella kehuu, ellei ole sen tyyppinen että kehuu kaikkia.
Ööö mua suututtaa jos mua sanotaan kauniiksi. En halua kuulla sen tyyppisiä kommentteja ulkonäöstäni että näytänkö hyvältä, rumalta, kauniilta tms.
En pidä itseäni kauniina, mutten rumanakaan ja olen sitä mieltä että kauneus on katsojan silmissä.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 15:26"]
Ööö mua suututtaa jos mua sanotaan kauniiksi. En halua kuulla sen tyyppisiä kommentteja ulkonäöstäni että näytänkö hyvältä, rumalta, kauniilta tms.
En pidä itseäni kauniina, mutten rumanakaan ja olen sitä mieltä että kauneus on katsojan silmissä.
[/quote]
Juuri näin. Minäkään en halua kommentteja ulkonäöstäni. Mielestäni se on moukkamaista. Jos mieheni haluaa kehua niin hänelle se on sallittua, mutta meillä onkin intiimi ja luottamuksellinen suhde toisiimme.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 13:52"]
Jos harvoin kuulee olevansa kaunis onko sitä sitten ruma?
[/quote]
Ei, mutta jos pitää kovin tärkeänä kuulla, mitä muut sinusta sanovat ja ajattelevat, kannattaisi etsiä keinoja vahvistaa omaa itsetuntoa.
Ei. Siskoni alkoi melkein itkemään, kun kerroin isän sanoneen häntä kauniiksi. Kuulemma kukaan muu, kuin hänen miehensä ei ollut sanonut häntä kauniiksi. Ei edes aiempi poikaystävä. Ja siskoni on todella kaunis. Minuakaan ei kehuta kauniiksi, mutta olenkin tälläinen laiskanpulskea melkein 80 kiloinen perusnainen :D Eli minun kokemuksellani kauneus ei takaa kauniiksi kehumista, eikä sitä takaa tavallisuuskaan. Eiköhän kehut ole enemmän kiinni siitä, millaisten ihmisten kanssa on tekemisissä.
teinit kehuu toisiaan blogeissa ja facebookissa.
"oot muuten tosi kaunis"
Ei ole välttämättä ruma, vaikka ei kovin usein kuule olevansa kaunis. Kukaan ei kertonut minulle nuorena, että olen kaunis, ja luuin itseäni rumaksi. Vasta jälkeenpäin kuvista olen katsonut, että minähän olen ollut varsinainen kaunotar. En tiedä, olisiko elämäni ollut tästä tiedosta onnellisempi, ehkä olisi jäänyt monet alemmuudentunteet kokematta.
Nykyään pyrin ottamaan itsestäni valokuvia säännöllisin väliajoin. Opettelin myös kehumaan itseäni ja ulkonäköäni, kun kukaan muu ei tee sitä minulle.