Miten ihmeessä sympylät pyöräytetään, niin ettei ne jää sormiin kiinni?
Ohjeissa se on niin helppoa että jauhoisin sormin sitten vaan pyörittelemään. Minulla ei ikinä onnistu. :( nytkin meni uuniin sitten littanat lätyt mitä kohottelin jotenkin lusikalla kun en onnistunut pyörittelyssä.
Kommentit (11)
Mä dippaan niitä sämpylän leikattuja puoliskoja pöydällä olevissa jauhoissa ja pyöritän puhdasta pöytää vasten
Jossain ohjeissa on jauhoja niin vähän että ei onnistu pyöritellä käsissä. Lisää jauhoa tai öljyä.
Jos on liian paljon jauhoja taikinassa, niin sitten tahtoo tulla kovia ja ei nouse.
Ei niitä ole palko pyöritellä, tekee vain tangon ja leikkele siitä paloja pellille.
Yhtä hyviä ovat.
Mä pyydän mun poikaa leipomaan. Se sai joltain kaveriltaan joskus ala-asteella reseptin, ja jostain syystä se on ainoa taloudesta joka saa sen reseptin onnistumaan joka kerta niin, ettei ole puoli keittiötä ja kädet kyynärpäitä myöten siinä takertuneessa taikinassa.
Se on vaan pian muuttamassa omilleen toiseen kaupunkiin. Olisikohan sämpylöiden leivonta vanhuksille pätevä syy ruinata se kotivierailuille väh 1/krt/kk?
Aktiiivisella käteen vetämisellä voi ainoastaaan löytää oikean sensitiiivisen mukailman tähän hommaaaan. Sormenpäilllä pyöräytellläään aivan kuin pääsisi käsisksi, mutta kuitenkin maltti on valtttia ja hellyys on kaikki kaikesssa. Kaikki aloittta aasta ja pääätyvät... kelan arkistooon tai työn raskaaan raatajiksi muttta ymmärtää systeeemin ja kerran kun se oivaltaa ja tekee huolella niiin se jää lopuniäksi tuonne takaraivoooon.
En osaa minäkään. Liian vähän jauhoja ja tarttuu joka paikkaan, vähän enempi jauhoja ja sämpylöistä tulee tykinkuulia.
Ja on kokeiltu varmasti ihan kaikki ohjeet mitä googlella löytyy.
Mä laitan lusikalla. Tulee ihanan pehmeitä kun ei käytä liikaa jauhoa.
Vierailija kirjoitti:
Aktiiivisella käteen vetämisellä voi ainoastaaan löytää oikean sensitiiivisen mukailman tähän hommaaaan. Sormenpäilllä pyöräytellläään aivan kuin pääsisi käsisksi, mutta kuitenkin maltti on valtttia ja hellyys on kaikki kaikesssa. Kaikki aloittta aasta ja pääätyvät... kelan arkistooon tai työn raskaaan raatajiksi muttta ymmärtää systeeemin ja kerran kun se oivaltaa ja tekee huolella niiin se jää lopuniäksi tuonne takaraivoooon.
No eii, mulle tämä vitsien laukominen vaaati vähän sellaista harjoitteliasuutta, ei oikeiiin vielä lähde. Lähtee liiika nopeasti laukalle ja vähän vääärään suuntaaan.
Taikinaa pitää sekoittaa alustusvaiheessa, kun on vielä löysähköä, jos haluaa välttää sitkoa, mutta muutoin reilusti vaivaamalla jauhotetulla pöydällä.
_jauhoisin_ sormin. Lisäät jauhoja käsiin ja sormiin, nopeat liikkeet.