Voiko hautaoikeuden haltija siirtää haudan hallintaoikeuden muille, kuin 1. kuolleen perillisille?
(Yhteisiä lapsia ei ole.) Mutta leskellä on omia lapsia.
Kommentit (21)
Ilmeisesti aikaisemmin löytämäni teksti, jossa haudan hallintaoikeus menisi 1. kuolleen vainajan lapsille koskikin vain tilannetta, että leskikään ei olisi elossa kun haudalle valitaan haltijaa ekan kerran. Mutta entä se jatko????? Jos leski OLI elossa?
Ap
Lesken kuoleman jälkeen haudan hallintaoikeus siirtyy hänen lapsilleen.
Antaisit isäsi levätä rauhassa ja lopettaisit tuon jatkuvan riehumisen.
Vierailija kirjoitti:
Lesken kuoleman jälkeen haudan hallintaoikeus siirtyy hänen lapsilleen.
Miten VOI olla???? Entä vainajan OMAT LAPSET tai lapsi??????
Ap
Alkaa nuo aloittajan jutut mennä surkuhupaisiksi. Eikö sinulla ole mitään muuta tehtävää tai ajateltavaa?
Vierailija kirjoitti:
Alkaa nuo aloittajan jutut mennä surkuhupaisiksi. Eikö sinulla ole mitään muuta tehtävää tai ajateltavaa?
On, mutta on mulla oikeus kysyä tietoa siitä, millaisia oikeuksia MULLA jonkun haudatun omaisena on. Tietenkin. Vai eivätkö itseäsi omat oikeutesi kiinnosta paskaakaan? Ylitsesi voidaan vain kävellä?
Ap
Ajattelin, että jos palstalla olisi vaikka hautaustoimessa töissä olevia tai lakimiehiä vastaamaan.
Ap
Tietääkö joku? Miten haudan hallintaoikeus ”periytyy”?
Ap
Onko tässä uusi palstahullu eli hautahullu?
Rauhoitu nyt hyvä ihminen ja anna sen haudan ja hautakiven olla rauhassa ja elä elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu nyt hyvä ihminen ja anna sen haudan ja hautakiven olla rauhassa ja elä elämääsi.
Itse olet hullu. Etkö osaa vastata? Tätä asiaa ei taas vaihteeksi tunnu kukaan tietävän.
Ap
Ihan käsittämätöntä, kun ei googlettamallakaan tunnu löytyvän asiasta tietoa.
Ap
Kyllä ainoa tieto, mitä on on se, että hautaoikeuden hallitsijaksi tulee hautaan ensin haudatun perilliset, eli minä. Mistään ei löydy tietoa, että oikeuden voisi siirtää kelle haluaa eli leski omille lapsilleen ennen kuolemaansa. Saati ”testamentata” heille.
Ap
https://www.kokkolanseurakuntayhtyma.fi/documents/56718689/61163369/Hau…
Tämänkin mukaan se olisi 2. vainajan kohdalla ensin kuolleen omaiset, ELI MINÄ. Eivät lesken lapset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan palstan hulluimmaksi äänestetty äitihullu/kivikissahan tämä on.
Tämä menee ihan väärin päin. Mä en saa hallita isäni hautaa, eivätkä lesken lapset äitinsä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan palstan hulluimmaksi äänestetty äitihullu/kivikissahan tämä on.
Itse olet hulluista hulluin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee ihan väärin päin. Mä en saa hallita isäni hautaa, eivätkä lesken lapset äitinsä.
Ap
Mutta jos on niin, että hauta aikanaan tulee mulle, poistatan kivestä sen lesken laittaman paskan tekstin isäni hautakivestä ja sen jälkeen luovun hallintaoikeudesta. Saavat lapset maksaa, jos haluavat sen takaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMutta jos on niin, että hauta aikanaan tulee mulle, poistatan kivestä sen lesken laittaman paskan tekstin isäni hautakivestä ja sen jälkeen luovun hallintaoikeudesta. Saavat lapset maksaa, jos haluavat sen takaisin.
Ap
Ja siis kerron tästä leskelle hänen eläessään lisäten kärsimyksiään. Mitäs ei hyväksyttänyt tekstiä minulla.
Ap
Eli jos leski saa haudan hallintaoikeuden, miten se menee, kun leskikin kuolee? Jos puolisoilla ei ollut yhteisiä lapsia. Minusta olisi väärin, jos leski saisi antaa hallinnan omille lapsilleen. Silloinhan vainajan nro 1. omainen ei saisi hallita lainkaan vanhempansa hautaa.
Ap