Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani tyttöystävä ilmoitti olevansa raskaana - minusta tulee mummo

Vierailija
12.07.2006 |

Melkoinen kriisi. Poikani on vasta 15 ja tää tyttö 14. Mä en voi käsittää, miksi nuoret pilaa elämänsä tuolla tavalla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät miten hyviä vanhempia heistä tulee. Nuoria ovat kyllä ja nuoruuden elämä elämättä.

Vierailija
2/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän todella on isä, niin onnea! Kyllä siitä selvitään. Parempi saada lapsia liian aikaisin kuin liian myöhään, jos pitää valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään nimessä aborttia! lapsen voi antaa vaikka adoptioon mieluummin!

Vierailija
4/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia vaikka kuinka haluaisivat, toiset kun saa vähän " väärään" ajankohtaan, niin se on muka maailman loppu...kaikesta voi selvitä! :)

Vierailija
5/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ehdotat tietenkin että nuori pari muuttaa teille ja sinä autat vauvan hoidossa. Vaikka koska sinä olet se pojan äiti niin eiköhän nuoret mene sinne tytön vanhempien hoteisiin.

Vierailija
6/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluisin kuitenkin, että poikani voisi elää nuoruuttaan eikä tarvitsi ottaa vastuuta noin aikaisin.

Abortti mäkin suosittelin, mutta ei tuu kuulemma kysymykseenkään. Poikanikin on aivan kauhuissaan, ei haluaisia lasta missään nimessä. Kortsua olivat kuulemma käyttäneet, en tiedä sitten että miten. Ei ainakaan oikein ilmeisesti.

ap

Vierailija
7/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kamalan nuoria vielä kuitenkin tämä pariskunta... Kaikki vielä kokematta ja näkemättä, menovaihe tulee miltei vääjäämättä.

Vierailija
8/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on teiniäiti, joka teki 2 lasta, 18v ja 19vuotiaana, ja mummot niitä nyt hoitaa ja paapoo, että äiti saa opiskella.

Vierailija
9/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun valmiita sänkyyn niin kyllähän se pitää oppia ottamaan vastuuta seuraamuksistaki

Vierailija
10/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nuoruutta, mitä sitten sillä tarkoitatkin ole monella muullakaan nuorella vaikka ei olisikaan lapsia. Ne vuodet vaihtuu kyllä ihan itsekseenkin. Koita nyt päästää irti tuosta typerästä norminuoruudesta. Mä en saanut lapsia teininä, mutta mun puolesta koko ajan 10-20v olis saanut tunkea jonnekin syvälle minne ei päivä paista. Lopeta typerä nuoruuden ihannointi. Se on ikä missä muutkin ja elämähän alkaa vasta 25v hyvälläpuolen.

Vierailija
11/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha on äitiä syyttää. Varmaan on lapset seksivalistusta saaneet, kerran ovat osanneet seksiä harrastaa. En tiedä missä pumpulissa te olette kasvaneet, mutta kyllä mun nuoruudessa n. 15-vuotiaana hormonit hyrräs ja tiesin mistä seksissä on kyse. Olisin varmaan harrastanutkin, ellen olisi silloin ollut niin läski ettei mua kukaan huolinut :/

Kortsu voi hajota, tai sen voi laittaa liian myöhään kiimoissaan (tätä tulee tehtyä edelleen ihan aikuisenakin).

Minä en usko painostamiseen, toivottavasti voit tukea lastasi ja tämän tyttöystävää, olipa päätös lopulta mikä tahansa. Vaikkei poika haluaisikaan lasta, niin mielestäni sinun kuitenkin vastuullisena vanhempana pitäisi tehdä pojalle selväksi, että hänen on kannettava vastuunsa ja oltava myös onnellinen isyydestään... Toivottavasti vastuu kasvattaa, aina niin ei käy, lähipiirissä on siitä esimerkki.

Vierailija
12/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan turha on äitiä syyttää. Varmaan on lapset seksivalistusta saaneet, kerran ovat osanneet seksiä harrastaa. En tiedä missä pumpulissa te olette kasvaneet, mutta kyllä mun nuoruudessa n. 15-vuotiaana hormonit hyrräs ja tiesin mistä seksissä on kyse. Olisin varmaan harrastanutkin, ellen olisi silloin ollut niin läski ettei mua kukaan huolinut :/

Kortsu voi hajota, tai sen voi laittaa liian myöhään kiimoissaan (tätä tulee tehtyä edelleen ihan aikuisenakin).

Minä en usko painostamiseen, toivottavasti voit tukea lastasi ja tämän tyttöystävää, olipa päätös lopulta mikä tahansa. Vaikkei poika haluaisikaan lasta, niin mielestäni sinun kuitenkin vastuullisena vanhempana pitäisi tehdä pojalle selväksi, että hänen on kannettava vastuunsa ja oltava myös onnellinen isyydestään... Toivottavasti vastuu kasvattaa, aina niin ei käy, lähipiirissä on siitä esimerkki.

Vierailija
13/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

8&9

t:16

Vierailija
14/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nuorena on varmaan todella työlästä ajatella 10 vuotta eteenpäin tms.

Jos ajattelen omia tyttäriäni tuossa tilanteessa niin en kyllä jaksaisi alkaa mummoksi tuossa kohdin vielä... Olisin 35v jos esikoiseni 14-vuotiaana lapsen sais. Ei tulisi kuuloonkaan. Lapsen voi toki pitää, mutta jos sellaisen päätöksen tekisi, olisi se hoidettava sitten 90% itse.

Vierailija
15/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoksitulemisikää ei kukaan meistä voi valita sen jälkeen kun omat ´jälkeläisemme ovat lisääntymiskykyisiä.

SofterSin:

Jos ajattelen omia tyttäriäni tuossa tilanteessa niin en kyllä jaksaisi alkaa mummoksi tuossa kohdin vielä... Olisin 35v jos esikoiseni 14-vuotiaana lapsen sais. Ei tulisi kuuloonkaan.

Vierailija
16/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön ja kenties tytön äidin hoidettavaksihan se vauva tulee jäämään. En usko että sua mummonvelvollisuuksilla (tai iloilla) liiemmin tullaan rasittamaan.

Vierailija
17/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otanko suurtakin vastuuta jonkun toisen, vaikkakin oman jälkeläisen, lapsesta. Mummous on varmasti antoisaa, mutta mun lapset on tehty ja enempää en aio jaksaa enää hoivata. Mummolle toisinaan kylään, mutta äidiksi en rupeaisi. Jos ehkäisy pettäisi reilusti alle 20-vuotiaalta, yrittäisin vakaasti saada heidät suostumaan aborttiin.

Tämä on vain minun mielipiteeni tietenkin. Mutta sitä vartenhan tämä palsta on, mielipiteiden jakamista varten.

Vierailija
18/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit päättää olla alkamatta äidiksi lapsenlapsellesi - mutta kuinka moni (teini)äiti sitä haluaisikaan?

Vierailija
19/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee onnelliseksi.

14

Vierailija
20/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran olette omasta mielestänne hoitaneet omat lapsenne ja enempää ei kiinnosta hoitaa, niin päteekö täysin samat odotukset omien lastenne isovanhempiin, vai toivotteko heiltä kuitenkin jonkinlaista apua? Minun on hassua, että koette lapset niin isoksi riesaksi, ettette halua olla omien lastenlastenne kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän