Kirjoitetaan tähän mikä ärsyttää tuttavissa
Pidetään IRL mölyt mahassa ja purkaudutaan tässä ärsytyksistä:
Kommentit (69)
Siskopuolella on ärsyttävä tapa hokea koko ajan "ni" keskusteluissa. Siis siten, että jos sanon vaikkapa lauseen "Onpa ollut kauniit ilmat", hän ehtii sanoa sinä aika "ni" vähintään viisi kertaa. Ei siis ole hetkeäkään hiljaa, vaan hokee tuota "ni"-sanaa "kuunnellessaan" muita.
Vierailija kirjoitti:
Siskopuolella on ärsyttävä tapa hokea koko ajan "ni" keskusteluissa. Siis siten, että jos sanon vaikkapa lauseen "Onpa ollut kauniit ilmat", hän ehtii sanoa sinä aika "ni" vähintään viisi kertaa. Ei siis ole hetkeäkään hiljaa, vaan hokee tuota "ni"-sanaa "kuunnellessaan" muita.
Jestas, että tuollaisen ihmisen kanssa olisi raivostuttavaa puhua :D
Sukulaisperhe ”ei päässyt” 7 vuoteen kotoaan liikkeelle. Selitys/ syy: ”lapset on pieniä” tai ”rytmit menee” Nyt sitten opastavat muita miten pienten lasten kanssa tulee olla ja elää ja liikkua 😳😂🤦♀️
Kahden parikymppisen lellipojan äiti ei koskaan voi rahanpuutteen takia hankkia mitään itselleen, kun kotona korvauksetta asuvat työssäkäyvät lapset tarvitsevat milloin mitäkin elektroniikkaa ja merkkivaatetta ja harrastusvälinettä. Edes mansikkalitraa ei voi ostaa, kun on niin kallista.
Tuttavamies ”ei postaa mitään” someen. Ei tykkää ikinä läheistensä tai esim. edes raukka parka kummilastensa jutuista. Silti on aina ekana noin sekunti storyn julkaisemisen jälkeen käynyt katsomassa ne😂😂😂😂😂😂😂🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈
Sukulaismies selittää aina suu vaahdossa muiden ihmisten (omien työkavereidensa) asioista miten paljon kavereilla on rahaa ja mitä mikäkin on maksanut. Oli kiva loma viimeksi kuunnella useampi päivä tätä vieraiden ihmisten rahatilannetta 🤣
Tuttavalla on kotonaan rikkinäisiä ja tylsiä ruuanlaittovälineitä ja astioita. Ne on pesty vettä säästellen. Niiden pinta on samean pinttynyt ja käsituntuma tahmainen. Kahvikin maistuu pahalta vain siksi, että keitintä ei puhdisteta. Pyykinpesukoneen tiivisteet ovat homeessa. Patjojen tahroja ei uskalla edes katsoa. Peittoja ja tyynyjä ei ole pessyt koskaan ja ne ovat hyvin vanhoja.
Piti vaan tulla sanomaan, että minua ei ärsytä tuttavissa ja ystävissä oikeasti mikään. Ok, joistan asioista voidaan olla eri mieltä, mutta jos olen eri mieltä, saan kyllä jo siinä tilanteessa suuni auki ja annan palautetta. Kun se asia setvitään heti, ei jää mitään ärsyttämään.
Sitä paitsi, maailmaan mahtuu mielipiteitä ja erilaisia tapoja elää. Onkohan teillä itsellänne vähän nuttura tiukalla...?
En tarkoita tätä pahalla, saahan sitä ärsyyntyä, mutta joskus tuntuu, että ne on kummasti aina ne samat tyypit, jotka saa joka paikassa "huonoa palvelua" ja "törkeää kohtelua" jne.
Asennekysymys siis pitkälti ja kannattaa joskus pysähtyä miettimään, onko oma valinta ärsyyntyä kaikesta ihan viisas verenpaineen ja oman onnellisuuden kannalta.
Tuttavanainen ei tavatessa esim kyläillessä kerro mitään itsestään tai heistä pariskuntana. On tosi salaperäinen ja hymistelee vaan. Lisäksi aivan ehdoton somen kanssa eikä jaa yhtään kuvaa sinne.
Perusti kuitenkin julkisen blogin/ podcastin, jossa selostaa tarkasti asumisensa, jälkikasvunsa, puolisonsa, sijoituksensa yms 😂🙈 kuunneltiin sitten heidän asiat sieltä😳👌
Vierailija kirjoitti:
Tuttavalla on kotonaan rikkinäisiä ja tylsiä ruuanlaittovälineitä ja astioita. Ne on pesty vettä säästellen. Niiden pinta on samean pinttynyt ja käsituntuma tahmainen. Kahvikin maistuu pahalta vain siksi, että keitintä ei puhdisteta. Pyykinpesukoneen tiivisteet ovat homeessa. Patjojen tahroja ei uskalla edes katsoa. Peittoja ja tyynyjä ei ole pessyt koskaan ja ne ovat hyvin vanhoja.
Hyi! Mä jouduin nukkumaan sukulaisten luona likaisella ohuella peitolla, likaisilla ja huonoilla patjoilla. He vain hymistelevät että kauheaa, onpas huono sänky, mutta nukkuivat samalla itse uudessa parisängyssään🙈 (Itse petaan aina vieraille parempaan sänkyyn ja nukun itse vaikka patjalla lattialla)
Sukulaismies on moraalin ja arvojen perikuva. Lisäksi ei lue Seiskaa, ei käytä somea, eikä tykkää muiden jutuista.
Kuitenkin Ollessamme samassa paikassa, huomasimme että hän on aivan koko ajan puhelin kädessä, luki ääneen ja kommentoi muiden ihmisten päivityksiä 😳🤣
Sukulaisen puoliso, joka on aina tehnyt vähän enemmän ja vähän paremmin ja vähintään joku kaveri on vähän parempi vaikka puhutaan mistä. Jos olen ostanut auton, hän tietää juuri sen mallin kaikki ominaisuudet paremmin ja hänen autossaan ne ovat paremmat. Jos kerron että ystäväni sai huipputyöpaikan, hänen ystävänsä on juuri valittu kaikkien konsernien pääjohtajaksi. Jos leivon hyvän kakun, hän söi eilen omatekemäänsä aivan loistavaa kakkua.
Todellisuudessa on ihan tavallinen tallaaja. Ja ei ole mr trump vaikka saattaa siltä kuulostaa. 😀
Pari sukulaista olettaa, että jos olen joidenkin kavereiden kanssa käymässä yökerhossa, ja satun joskus laulamaan siellä karaokea, (en tosin ole siinä mikään kovin hyvä :D) niin se laulaminen pitäisi aina kuvata kännykkäkameralla ja laittaa johonkin facebookiin, tai muuhun someen kaikkien nähtäväksi.
Itsellä on sellainen ajatus, että jotkut asiat on tarkoitettu vain tietyille henkilöille (esim. tässä tapauksessa niille muille yökerhossa sillä hetkellä oleville ihmisille), eikä muille, niin siksi joskus ärsyttää tämä näiden sukulaisten ajatus, että kaikki pitäisi aina kuvata ja laittaa someen kaikkien nähtäväksi.
Muuten ovat kyllä ihan mukavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi! Mä jouduin nukkumaan sukulaisten luona likaisella ohuella peitolla, likaisilla ja huonoilla patjoilla. He vain hymistelevät että kauheaa, onpas huono sänky, mutta nukkuivat samalla itse uudessa parisängyssään🙈 (Itse petaan aina vieraille parempaan sänkyyn ja nukun itse vaikka patjalla lattialla)
Ehkä yrittivät vinkata, kuinka paljon pitävät yövieraista. ;)
Tulee muuan tuttava mieleen, jonka pitää vähän väliä kurkkia luuriaan, vaikkei se edes soi tai piippaa viestin merkiksi. Samassa ihmisessä rassaa myös se, että sen pitää aina esittää parempaa ihmistä kuin juttukaverinsa. Jos esim. puhumme telkkarohjelmista ja mainitsen jonkun ihan asiallisen ohjelman, niin tuttava tuhahtaa, ettei hän tuollaisia katsele, ovat aivan turhanpäiväisiä. Minuun on mennyt pieni piru, että toisinaan heittäydyn tahallani hieman yksinkertaiseksi, kun ärsyttää sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisen puoliso, joka on aina tehnyt vähän enemmän ja vähän paremmin ja vähintään joku kaveri on vähän parempi vaikka puhutaan mistä. Jos olen ostanut auton, hän tietää juuri sen mallin kaikki ominaisuudet paremmin ja hänen autossaan ne ovat paremmat. Jos kerron että ystäväni sai huipputyöpaikan, hänen ystävänsä on juuri valittu kaikkien konsernien pääjohtajaksi. Jos leivon hyvän kakun, hän söi eilen omatekemäänsä aivan loistavaa kakkua.
Todellisuudessa on ihan tavallinen tallaaja. Ja ei ole mr trump vaikka saattaa siltä kuulostaa. 😀
Tunnen kans tälläsen tyypin. Ihan hiton rasittava.
Ei jaksa puhuu sille edes mitään, kun aina on enemmän tietoa, mehevämpi tarina tai parempi kaikessa.
Näistäkin sitten suurin osa liioiteltuja tai täysiä valheita.
Jos vaikka katuu pihalla, niin johan hänkin on kaatunut ja taju mennyt ja lonkka murtunut.
Vierailija kirjoitti:
Tulee muuan tuttava mieleen, jonka pitää vähän väliä kurkkia luuriaan, vaikkei se edes soi tai piippaa viestin merkiksi. Samassa ihmisessä rassaa myös se, että sen pitää aina esittää parempaa ihmistä kuin juttukaverinsa. Jos esim. puhumme telkkarohjelmista ja mainitsen jonkun ihan asiallisen ohjelman, niin tuttava tuhahtaa, ettei hän tuollaisia katsele, ovat aivan turhanpäiväisiä. Minuun on mennyt pieni piru, että toisinaan heittäydyn tahallani hieman yksinkertaiseksi, kun ärsyttää sen verran.
Tuli mieleen yksi mammatuttava. Meillä on 6 mamman Whatsapp-ryhmä. Kaikki muut vastaavat viesteihin viipymättä. Tämä yksi ei vastaa tai vastaa hi taas ti. Oltiin mammatapaamisessa, niin tämä samainen henkilö imetti lastaan ruokapöydällä niin että lapsi makasi pöydällä rinta suussa ja siinä lapsen ja hänen oman naamansa välissä keikkui upouusi iso iPhone. Koko ajan kädessä....!!! 😀 Tuli suuri myötähäpeä hänen puolestaan 🤦♀️
Tuttava luulee olevansa lastenhoidon ammattilainen kun on sosionomi (AMK) 😅 Lähettää viestillä ohjeita muille vanhemmille