Lauantaina sitten taas koko suvun syynättäväksi
Taas keksivät jotain todella sanottavaa minusta, miehestäni ja/tai lapsestamme... Itku kurkussa lähden sitten taas kotiin... :(
Kommentit (11)
Miksi menet jos tiedät jo että se on tuollaista? Miksi ylipäänsä välität moukkien puheista? Itseäsi saat nyt kyllä syyttää pahasta mielestä kun annat itseäsi kohdella noin.
Jos sinulla on noin kamalia sukulaisia, älä mene.
Tai jos menet, opettele vaikka peilin edessä sanomaan: "puhut todella loukkaavasti minusta/meistä/lapsistani, miksi olet noin häijy?" Tuijota sitä kommentoijaa vielä tiukasti silmiin ja jos hän alkaa naureskella tai mitätöidä kommenttiasi tai haukkumaan sinua yliherkäksi, voit jatkaa: " Et edes itse tajua, miten loukkaava olet, se on sinun häpeäsi, ei minun. Tätä keskustelua lienee turha jatkaa" - ja sitten vaihdat huonetta tai lähdette kokonaan pois.
Joissain suvuissa on todella ikävä kommentointikulttuuri. Mukamas huumorin varjolla lauotaan todella vittumaisia kommentteja. Sen muuttaminen on erittäin vaikeaa, joten voi olla helpompi jättää menemättä sukutilaisuuksiin. Mutta jos haluat, voit toki yrittää kouluttaa heitä kohteliaammiksi.
Joka tapauksessa: muista, että haukkuja on itse mölö, ei se uhri eli sinä. VAIKKA he puhuisivat tottakin (eli kritiikillä olisi todellisuuspohjaa), kritiikkiä ei ole kohteliasta vyöryttää kenenkään niskaan sukujuhlissa eikä muutenkaan loukkaavalla tavalla. Se, että sinä loukkaannut, on fakta ja sen mukaan suvun pitäisi osata toimia.
Totuus on aina kamalaa kuultavaa. Ja ihan oikeasti: serkun yo-juhliin ei mennä likaisissa T-paidoissa ja virttyneissä verkkareissa, vaikka ne sinusta on kivat päällä.
Hohhoijaa. Minä, minä ja minä...sinun perheen ympärille ne juhlat onkin järkestetty. Grow up!
Ai toi grow up -huutelija on taas palannut. Voi että.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 19:37"]
[/quote]
Ei se huono kommentti ollu. Kyllä aikuisen pitäisi kritiikkiä kestää.
Jos kyse on jonkun sukulaislapsen juhlista, niin kyllä vieraat ovat kiinnostuneempia hänestä, hänen todistuksestaan ja jatkosuunnitelmistaan, kuin sinusta. Minua ei ainakaan seinäkukkasminiät kiinnosta pätkän vertaa, kohteliaisuudesta voin jotain kysyä (voit vastata mitä vaan, en muista sitä enää illalla).
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 19:37"]
[/quote]
Olipas. Kyllä aikuisen fiksun ihmisen pitäisi osata käyttäytyä juhlissa mukavasti, eli ei todellakaan mitään kritiikkejä kuulu antaa sellaisissa tilaisuuksissa! Ja "kritiikki"... ei tuossa sellaisesta tainnut ap:lla olla edes kyse. Sano vittuilu ja ilkeily ihan vain suomeksi.
Ei se huono kommentti ollu. Kyllä aikuisen pitäisi kritiikkiä kestää.
[/quote]
No mikä nyt on ongelma? Sanomista mistä?
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 18:20"]
Jos sinulla on noin kamalia sukulaisia, älä mene.
Tai jos menet, opettele vaikka peilin edessä sanomaan: "puhut todella loukkaavasti minusta/meistä/lapsistani, miksi olet noin häijy?" Tuijota sitä kommentoijaa vielä tiukasti silmiin ja jos hän alkaa naureskella tai mitätöidä kommenttiasi tai haukkumaan sinua yliherkäksi, voit jatkaa: " Et edes itse tajua, miten loukkaava olet, se on sinun häpeäsi, ei minun. Tätä keskustelua lienee turha jatkaa" - ja sitten vaihdat huonetta tai lähdette kokonaan pois.
Joissain suvuissa on todella ikävä kommentointikulttuuri. Mukamas huumorin varjolla lauotaan todella vittumaisia kommentteja. Sen muuttaminen on erittäin vaikeaa, joten voi olla helpompi jättää menemättä sukutilaisuuksiin. Mutta jos haluat, voit toki yrittää kouluttaa heitä kohteliaammiksi.
Joka tapauksessa: muista, että haukkuja on itse mölö, ei se uhri eli sinä. VAIKKA he puhuisivat tottakin (eli kritiikillä olisi todellisuuspohjaa), kritiikkiä ei ole kohteliasta vyöryttää kenenkään niskaan sukujuhlissa eikä muutenkaan loukkaavalla tavalla. Se, että sinä loukkaannut, on fakta ja sen mukaan suvun pitäisi osata toimia.
[/quote]
on tässä ketjussa sentään yksi asiallinenkin vastaus. Mulla on kanssa just tollanen suku, jossa muka-vitsaillaan kun lauotaan päin pläsiä tosi julmiakin asioita. Voimia ap katkaista välit sukuun, joka syö sun itsetunnon ja vie hapen ympäristöstäsi!
Ja älä välitä noista palstan kusipääkommentoijista, niitä eksyy joka ainoaan ketjuun.
Miksi menet?