Euron pahan-päivän-illallinen neljälle :)
Taas tämä tilanne, että palkka tulee huomenna. Kaksi teinipoikaa mussuttaneet jääkaapin melkein tyhjäksi, hyvä että edes maitoa löytyy. Keksin herkullisen illallisen tällaista köyhää päivää varten jonkin aikaa sitten. Kun on palkkapäivä, minun on tapana ostaa kuivakaappiin tärkeitä aineksia. Niihin kuuluu kermakastikejauhe (sellainen paketti, missä on kolme kastikepussia) sekä makaroonia. Keitän makaroonit, väsäilen kermakastikkeen (veteen, en lisää maitoa) ja teen känttyleivästä krutonkimuruja pannulla paistaen. Makaroonit ja kastike sekaisin ja krutonkeja päälle. Meidän lempiherkkua, riittää minulle, miehelle ja teinipojille erittäin hyvin :) ja hintaa tälle tulee vain euro. Halusin vain jakaa tämän vinkkinä muille :D
Kommentit (14)
Meillä on seuraavat 2 viikkoa syödään-pakastin-tyhjäksi-nolla-budjetilla. Sinne jemmaantunut joulusta lähtien kaikkia jämiä, jotka eivät ole menneet kaupaksi aiemmin.
Itse pidän kaapissa aina tonnikalaa ja tomaattimurskaa. Siitä sitten kastike ja pastat kylkeen. Jos hyvin käy jääkaapissa on ruokakermaa. Jos sitä on niin pasta ja kastike sekaisin ja uunivuokaan. Päälle kermaa ja sekoitus.
Meidän pojan herkkuruoka, varsinkin tuo tonnikalasotkulaatikko.
Pojat olivat ensin ennakkoluuloisia, "hyi en syö tota moskaa". Kyllä näyttää silti hyvin uppoavan :D
ap
Mä tein tänään linssikeiton. Laitan siihen mitä milloinkin on ja aina uppoaa. Ei taida sillekään hintaa tulla paljoa ja aineksia siihen löytyy meiltä oikeastaan aina.
Meillä on aina mannavelliaineksia olemassa. Hyvin painuu voisilmän ja hillon kera. Koko perhe tykkää.
Että mua ärsyttää tuo termi 'uppoaa'!
Mä voisin aivan hyvin mennä Ap:lle syömään, jos kutsuttais. Niin simppeliä ja hyvää, syön useinkin jotain tuon tyylistä. Sen sijaan mitään linssejä, papuja ja soijarouheita en syö. Mannapuuro olisi kai halpaa, mutta kun ei mene maito alas missään muodosssa. Näin me ollaan erilaisia ;)
Minun hengenpelastajani ovat olleet kaurapuuro margariinin kera, sekä maustetut proteiinijauheet, joita aina löytyy kotoa. Syön yleensä yltiöpäisen monipuolisesti ja terveellisesti, mutta työttömänä joutuu parina päivänä kuussa väkisinkin turvautumaan edellämainittuhin.
Tuota saakin sitten vetää koko rahan edestä, ruoasta kun ei löydy proteiinia nimeksikään. :P Hyvää varmaan on, itsekin pidän valmiista kermakastikkeesta.
Spagettia, chiliä, valkosipulia ja oliiviöljyä. Niin hyvää että itkettää :)
Juu ei ole proteiinia nähnytkään mutta kyllä yhden safkan voi aina välillä mennä ilmankin.
Kuulostaa hyvältä "silloin tällöin"-safkalta. Minulla ei ole rahahuolia yleensä ennen palkkapäivää, mutta voisin ihan hyvin kokeilla.
Ihme mussutusta noista proteiineista yms. - Siis kuka syö joka ikinen päivä joka ikisen aterian terveyssuositusten mukaan?!? Välillä riittää, että saa vatsansa täyteen, ja välillä täytyy saada herkutella ilman proteiini - hyvät rasvat - hiilarit - vitamiinit -stressiä. Itse täytän vatsani joskus tyyliin suklaalla ja skippaan koko päivällisen ja uskon vakaasti, että sen minkä silloin aterian fyysissä terveysvaikutuksissa häviän, henkisen terveyden puolella voitan (relaamalla vähän ja antamalla periksi nautinnoillekin). Pääasiahan on, että syö pääsääntöisesti monipuolisesti ja hyvin.
Kiitti vinkistä, ap.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 18:06"]
Pojat olivat ensin ennakkoluuloisia, "hyi en syö tota moskaa". Kyllä näyttää silti hyvin uppoavan :D
ap
[/quote]
No siinähän olisivat sitten olleet nälissään, jos ei olisi kelvannut :)
Tuota en kenties uskaltaisi kokeilla, mutta varmasti voikin olla hyvää, mistäs sen tietää. :)
Meilläkin joskus esim. niin, että lounasta pitäis saada miehelle ja pojalle ja ei ole kaupassa käyty, niin yleensä ainakin munakkaan saa tehtyä esim. tonnikalalla höystettynä tai perunamunakkaan, jos edelliseltä päivältä jäänyt keitettyjä perunoita. Maustaa vaan hyvin. Mun mies on ääritarkka joka aterialla proteiinista, joten meillä ei pelkkä makaroni tulisi kuuloonkaan, itselleni kyllä uppoaisi vaikkapa spagetti ja pesto. :P
Hyvältä kuulostaa,
nam