Tienaatko vähemmän mitä moni luulee?
Luuletko, että on ihmisiä, jotka yliarvioivat tulosi? Minä ainakin joskus olen yllättynyt joidenkin tuloista suuntaan jos toiseen.
Kommentit (28)
Aivan varmasti luulevat. Teen alihankintana projektiluontoisia töitä, milloin sattuu olemaan tarjolla. Jos koko kuukauden kestää, niin palkka on jotain 1100-1300 välillä.
Onneksi on sukanvarressa hieman tallessa, sekä eräänlaista ennakkoperintöä.
En osaa sanoa tienestistä, mutta ajallisesti teen vähemmän kuin moni luulee. Olen pk-yrittäjä, nostan palkkaa 2 700, teen viikossa töitä 25-30 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa tienestistä, mutta ajallisesti teen vähemmän kuin moni luulee. Olen pk-yrittäjä, nostan palkkaa 2 700, teen viikossa töitä 25-30 tuntia.
Tai no tienestistä, luullaan varmaan tienaavan vähemmän, kun asutaan vaatimattomasti rivarissa kolmen lapsen kanssa. Tällä pikkupaikkakunnalla pyritään omakotitaloihin heti kun mahdollista, varsinkin lapsiperheet. Ollaan muutettu muualta, ei tarvetta "näyttää" mitään.
Olen kirjailija ja välillä teen toisella alalla tuntitöitä pystyäkseni maksamaan laskut ja vuokran. Normaali kuukausiansioni näistä yhteensä on kuukaudesta riippuen 1000-1500 euron välillä. Tutut luulevat että tienaan paljon paremmin.
tienaan noin 800-900 e kuussa eri alojen pätkätöissä ja osa-aikaa tehnyt jo vuosia. just ja just selviän laskuista,en omista mitään.
huvittaa kun joskus, jotkut puolitutut ehdottaa oman asunnon ostamista,tyyliin tästä meidän naapurista on toi talo myynnis........mua on luultu jopa eksentriseksi varakkaaksi perijättäreksi.
ilmeisesti oon onnistunu kirppisvaatteilani luomaan näyttävän eklektisen tyylin.
kuvastaa just ihmisten mielikuvien ja totuuden eroa. oon kyl joskus luullut kulahteneis vaatteis kulkevia ihmisiä köyhäksi ja tarjoutunut kustantaan kahvit jos tavattu esim.kahvilas jälkeenpäin selvinny et henkilö ollut tosi varakas, tyyliin yrityksen omistaja. ei vaan harrastuksis ole tullut puheeksi raha.
Päinvastoin, tutut luulevat että tienaan bruttona pari tonnia kuussa, mutta palkkani on yli kolme ja puoli tonnia. Peruskeskituloinen siis. Mutten kerro palkkaani kellekään, miksi kertoisin. Paitsi anonyyminä vauvapalstalla.
DI joten moni luulee että tuloni alkaa vähintään 4:lla. Todellisuudessa vain 3400. Mutta tässä työpaikassa on paljon muita etuja. Ei tarkkoja työaikoja, usein teen vain 6-7h päivää. Etätöitä saa tehdä kun haluaa, myös ennen koronaa. Saa matkustella usein Euroopassa. Muuutenkin ihan rentoa, lähinnä koordinoin ja jakelen tehtäviä muille vaikkei minulla alaisia olekaan. Pidän näitä etuja tärkeämpänä kuin joku stressaavampi työ paremmalla palkalla.