Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tienaatko vähemmän mitä moni luulee?

Vierailija
17.07.2020 |

Luuletko, että on ihmisiä, jotka yliarvioivat tulosi? Minä ainakin joskus olen yllättynyt joidenkin tuloista suuntaan jos toiseen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä sitä teinaisikin varmaaan aika paljon mutta maaailmassa on just se etttä joko tienaat alkupääoman perimälllä tai sittten bisneksellä joka on oikeasti tuotttoisaa mutta laitonta.

Vierailija
2/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroniikka-alan firmassa tuotannossa operaattorina ja palkka 1800€/kk. Veikkaisin, että moni luulee tuloni olevan luokkaa 2800-3200€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
4/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylllä sitä teinaisikin varmaaan aika paljon mutta maaailmassa on just se etttä joko tienaat alkupääoman perimälllä tai sittten bisneksellä joka on oikeasti tuotttoisaa mutta laitonta.

Eiiköhän nämä realiteeetit ala kohta tulemaan vastaan kun tajutaaan että yrittäjät joutuu myymäään osan yrityksesstä perntöveron vuoksi taii jemmaaamaan rahoja veroparatiiiseihin ja laajentavien yritysten kohdallla se etttä joutuu laittamaan oman kotinsa pantiksi lainan vakuuudeksi tuleee jotain järkevämpäää ratkaisuja.

Vierailija
5/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyössä olen ja tienaan noin 2950€/kk. Moni varmaan luulee minun tienaavan vähemmän.

Vierailija
6/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Tienaan vähiten kenestäkään tutuista, ansio jää noin 1300 e/ kk brutto.

Ammattina eläintilallinen/maanviljelijä. Puoliso tienaa saman.

En ilkeä kertoa kellekään omaa tienestiä. Eikä sitä paitsi moni uskoisikaan.

Vierailija
7/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottamasti tienaan vähemmän. Olen asianajajayrittäjä. Kaikki luulee, että tulot jotain 10 000 /kk. Todellisuus on noin 4000. Joku kuukausi enemmän joskus paljon vähemmän. 

Nyt heinäkuussa tulot minimaaliset. Kaikki oikeudet lomilla.

F

Vierailija
8/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Tienaan vähiten kenestäkään tutuista, ansio jää noin 1300 e/ kk brutto.

Sama juttu minulla kun oli vielä karjaa, tulot jäi alle tuon sinun tulosi enkä ilennyt koskaan kertoa tulojani kenellekään. No se hyvä puoli siinä on että kun jään eläkkeelle saan eläkettä yhtä paljon kuin sain työssä ollessa tuloja, ei tule sitä sokkia että tulot putoaa.

Vierailija
9/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla kun oli vielä karjaa, tulot jäi alle tuon sinun tulosi enkä ilennyt koskaan kertoa tulojani kenellekään. No se hyvä puoli siinä on että kun jään eläkkeelle saan eläkettä yhtä paljon kuin sain työssä ollessa tuloja, ei tule sitä sokkia että tulot putoaa.

Kohtalotoveri. Moni ei tosissaan usko näitä tilallisten tuloja, koska tuet. Mutta se raha mikä jää käteen, tai lähinnä millä on vaan pärjättävä voi olla uskomattoman pieni. Mutta niin on vain näilläkin tuloilla 3 lasta kasvatettu ja pidetty kylläisinä ja lämpiminä. Joka päivä sitä kuitenkin miettii että jos velkaa olisi joskus vähemmän tai jopa loppuisi niin kyllähän sitä paremmin tienaisi paljon vähemmällä vaivalla vieraan töissä.

Vierailija
10/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan paljon enemmän kuin kukaan tuttu uskoo.

Vierailija
11/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 tunnin työviikolla konepuuseppänä tienaan 1500e brutto kk ja olen mies. Feministit väittävät että minulla on isompi palkka mitä naisilla ja minun pitäisi tienata yli 3t. Kiva kuunnella sitä naisen euro ulinaa.

Vierailija
12/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän tuilla, ja saan rahaa paljon vähemmän kuin moni loisista ja yhteiskunnan eläteistä puhuva luulee.

Vierailija
13/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Yritän esittää niin köyhää kuin mahdollista ..

Zincc

Vierailija
14/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen matalan tason suorittavaa työtä, ilman koulutusta, ja tienaan vähintään saman kun joku ravintola-alan amiskoulutettu.

Vierailija
15/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Yritän esittää niin köyhää kuin mahdollista ..

Zincc

Sama täällä. Moni syttyis tuleen jos tietäis

mies52v

Vierailija
16/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 tunnin työviikolla konepuuseppänä tienaan 1500e brutto kk ja olen mies. Feministit väittävät että minulla on isompi palkka mitä naisilla ja minun pitäisi tienata yli 3t. Kiva kuunnella sitä naisen euro ulinaa.

Puuseppä on kyllä hienosti alipalkattua työtä. Pitäis tehdä jotain niin high-end lopputuotteita, että siitä jäisi kunnolla katetta maksaa kunnon palkkaakin.

Zinc

Vierailija
17/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps

Vierailija
18/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä? Mikä sun tuntipalkka on?

Vierailija
19/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä? Mikä sun tuntipalkka on?

9,40e tunti ja alan koulutus löytyy.

Vierailija
20/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä mitä ihmiset luulevat minun tuenaavan. Käteen tulee n. 1000 e/kk, kelan tuilla kaikkineensa (ei ole vastikkeettomia eli niiden eteen on tehtävä jotain, asumistuki lasketaan myös tuohon summaan ja se määräytyy muiden tulojen = tukien mukaan ja on vain 130 e/kk). Tuolla summalla on siis maksettava KAIKKI LASKUT.

Onneksi töissäollessani laitoin rahaa säästöön eli PA en ole. Nyt olen siis sairauslomalla, eikä tämä kyllä mitään juhlaa ole. Jotkut kai luulevat etten saa muuta tukea kuin asumislisän ja että olisin PA, jotkut kai luulevat että tienaan tonneja kuussa tai että vanhemmat maksaisivat kaikki laskuni. Ehei... Vanhemmilta ei heru penniäkään. Olen kuntoutusrahalla (josta menee veroa 25 %) ja Kela vaatii selvityksen vähän väliä. En siis vain lomaile. Ehdin olla töissä 9 vuotta ennen sairauslomalle joutumista. Nyt olen 36 v.

Ja joskus opiskellessa olin kesätöissä, ihan perushommaa, jossa palkka määräytyi suoritettujen opintopisteiden myötä. Palkka oli 1920 e + päivärahat, eli palkasta lähti veroja en muista paljonko ja päiväraha verottomana yleensä n. 700 e/kk. Moni kysyi palkkaani ja sanoi "Oho! Miten sä noin paljon tienaat!! En minä vaan tienaa!!". Ei se palkka minusta mitenkään korkea ollut... Toki jos vertaa niihin jotka ensimmäisen vuoden opiskelijana tekivät hommia ja heillä palkka oli 1200 e bruttona, niin tienasinhan minä paremmin... Mutta kyllä minun piti osatakin enemmän kuin fuksin. Valmistuneen (maisterin) palkka olisi ollut kuulemma 2500 e (+ päivärahat), joten ei mikään korkea palkka kun ottaa huomioon että sitä varten on suoritettu vuosien korkeakoulututkinto.

Verrokkina kaveripariskunta joilla molemmilla amistason tutkinto ja molemmilla palkka n. 2500 e + lisät. Ja hirveä valitus siitä miten paska palkka. Vaikka se ammattikoulutus oli tasoa ala-asteen tehtävät. Pariskunnan nainen joskus teki miehensä koulutehtäviä kun mies ei jaksanut kopioida kirjasta suoraan vastauksia, ja mies vastaavasti teki naisen koulutehtäviä aikansa kuluksi kun naista ei kiinnostanut. Eipä tuollaisesta hommasta mielestäni tarvitse maksaakaan yhtään enempää, ja mielestäni tuo ei ole mitenkään paska palkka, heidän rahankäyttönsä vaan on mallia "ostetaan kaikkea turhaa paskaa ja valitetaan kun mihinkään tärkeään ei ole varaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme