Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksuhäiriömerkintä?!

Vierailija
30.05.2013 |

Tilasin pari vuotta (!) sitten eräästä nettikaupasta kirjan. Olen näköjään unohtanut maksaa sen, ja asiaa on edistänyt se, etten ole saanut ko. firmasta yhtäkään karhukirjettä, soittoa tai yhteydenottoa esim. perintäfirmasta. Olen tässä välissä muun muassa muuttanut kahdesti ja asunut ulkomailla. Nyt minulle soitti haastemies asiasta ja sanoi lähettävänsä viralliset paperit, sillä rahoja vaaditaan nyt oikeusteitse. Haastemies neuvoi vielä ottamaan firmaan yhteyttä ja kyselemään asiaa, kun kuulostin koko asian suhteen niin tyrmistyneeltä, ja olenkin laittanut firmalle sähköpostia.

Voiko tällaiset seuraukset tulla yhdestä unohtuneesta laskusta? Ymmärtäisin, jos minua olisi lähestytty karhukirjein ja soitoin viimeisen parin vuoden ajan, mutta nyt yhteydenotto viranomaiselta tuli niin sanotusti aivan puun takaa. Olen täällä aivan paniikissa. Saanko tästä maksuhöiriömerkinnän? Voinko enää koskaan saada työpaikkaa tai vuokra-asuntoa? Apua!

(Ja kyllä, tiedän, että laskut pitää maksaa. Nyt tässä on vain sattunut joku vahinko, esim. lasku on mennyt vahingossa roskikseen ja sitten unohtunut. Nyt kyllä tuli opittua tämäkin kantapään kautta.)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi