Oletteko te samalla tasolla työmielessä miestenne kanssa?
Mieheni on ylempi virkamies ja minä sairaanhoitaja. Mies on siis korkeammalla tasolla työssään kuin minä. Minusta aivan tavallista ja normaalia. Tapasin tänään naisen, joka paasasi siitä, että mies takuuvarmasti lähtee jonain päivänä jonkun vertaisensa mukaan. Että nykyään ei tällaiset seka-avioliitot todellakaan toimi.
Ollaanko me jotenkin kummallinen pariskunta? Missä kaikki lentäjä-lentoemäntä / toimitusjohtaja-sihteeri / kansanedustaja-kotiäiti -parit luuraavat? Elänkö pumpulissa??
Kommentit (9)
Musta tuo on kyllä Suomessa aivan normaalia, jossain muussa kulttuurissa voisi olla erikoisempaa. Suomessa ei ole tavatonta sekään, että nainen on korkeammin koulutettu kuin mies tai jopa tienaa enemmän.
Meillä oli yhteen aikaan niin, että postilaatikkoon kolahti sekä Opettaja- että Metalliliiton lehti. Tosin painostin mieheni vaihtamaan liittoa, koska emme ole tippaakaan vasemmistolaisia. ;) Mutta siis olen aina ollut korkeammin koulutettu kuin mieheni, ensin mulla oli opistotason ja hänellä ammattikoulutason koulutus, sittemmin mulla yliopisto- ja hänellä amk-tutkinto. Ei ole tullut ongelmaksi. Häntä ei kuulemma haittaisi, vaikka tienaisinkin enemmän kuin hän.
Musta tuo on kyllä Suomessa aivan normaalia, jossain muussa kulttuurissa voisi olla erikoisempaa. Suomessa ei ole tavatonta sekään, että nainen on korkeammin koulutettu kuin mies tai jopa tienaa enemmän.
Meillä oli yhteen aikaan niin, että postilaatikkoon kolahti sekä Opettaja- että Metalliliiton lehti. Tosin painostin mieheni vaihtamaan liittoa, koska emme ole tippaakaan vasemmistolaisia. ;) Mutta siis olen aina ollut korkeammin koulutettu kuin mieheni, ensin mulla oli opistotason ja hänellä ammattikoulutason koulutus, sittemmin mulla yliopisto- ja hänellä amk-tutkinto. Ei ole tullut ongelmaksi. Häntä ei kuulemma haittaisi, vaikka tienaisinkin enemmän kuin hän.
Ei, mies on ammattikoulukoulutettu ravintolakokki, minä DI ohjelmistoarkkitehti.
Meillä minä olen toimihenkilö ja mies duunari. Ja tietysti tämä duunari tienaa enemmän kuin minä. Ehkä se sitten tasoittaa sitä "tasoeroa".
Minä olen asiantuntija, mies edennyt päälliköksi. Palkassa ei ole niin suurta eroa kuin voisi kuvitella, kummankin ala vaikuttaa (mies kuitenkin tienaa vähän enemmän kuin minä).
Minä olen akateemisesti koulutettu (en valmistunut) siivooja, mies amiksen käynyt kehityspäälikkö.
Jotenkin vaikea uskoa, että sinulle olisi kukaan moista paasannut. Tai sitten on ollut kyseessä henkilö, jolta puuttuu alkeellisimmatkin käytöstavat, kun povailee toisille eroa!
Miten sen nyt ottaa. Mies on esimiesasemassa ja minä en, mutta minä tienaan kyllä asiantuntijatyössäni enemmän kuin hän.
Tämän kyseisen miehen kanssa en haluaisi olla tilanteessa jossa hän olisi urallaan jotenkin selkeästi ylempänä kuin minä. Hän on niin taipuvainen päällepäsmäröintiin muutenkin että se olisi luultavasti rasittavaa.
Mä oon asiantuntijana töissä ja mun mies on IT-alalla koodarina. Ollaan samantasoisissa tehtävissä (molemmat ylempiä toimihenkilöitä) mutta mun mies kyllä tienaa lähes kolminkertaisesti sen mitä minä.