Mikä näistä alakouluista on paras? Mihin
laittaisit lapsesi?
- Vallilan ala-aste?
- Viikin norssi?
- Arabian peruskoulu?
Kommentit (8)
En ainakaan norssiin. Juuri tuo levottomuus, kun "opettajat" vaihtuu. Jatkuvasti harjottelijoita, jotkut hyviä ja jotkut vähemmän hyviä (jännittäjä, piipiittäjä, tärisijä).
Laittaisin lähikouluun, asutte ilmeisesti siellä Arabia/Vallilla suunnalla. Vakituinen ope on huomattavasti parempi vaihtoehto.
OIkeastiko hesalaiset saa valita koulun itse? Ei kyllä Espoossa onistu, päätös tulee jotta napsahtaa, aivan sama mitä oot toivonut. Ja muutosta voitoki hakea, kuulemman 15 vuoden aikana yksi valitus on mennyt läpi.
Ei saada valita. Voi hakea toiseen kouluun jos siellä on tilaa.
Lähikouluun laittaisin lapsen ja sitten 3. luokalla voisi kielen perässä vaihtaa koulua, jos lukee muuta kuin enkkua.
Norssissa jokaisella luokalla on oma opettaja, eikä se oma opettaja mihinkään vaihdu. Siellä on tietyt ajat kun auskutoijat ovat opettamassa. Ja silloinkin oma opettaja tai muu pätevä opettaja arvioi tuntia luokassa.
Minä kyllä haluan saman koulun lapsilleni, sehän kolkkuluokalla raskasta vaihtaa, kun juuri tottunut kavereihin jne.
Itse Norssin käyneenä voin kyllä suositella, mutta olenkin aika muutoshalukas tyyppi.
Mä laittaisin noista vaihtoehdoista Vallilan ala-asteelle. Oon kuullut paljon hyvää siitä. Norssikin kai ihan ok, Arabiassa uuden koulun ongelmat.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 14:34"]
Norssissa jokaisella luokalla on oma opettaja, eikä se oma opettaja mihinkään vaihdu. Siellä on tietyt ajat kun auskutoijat ovat opettamassa. Ja silloinkin oma opettaja tai muu pätevä opettaja arvioi tuntia luokassa.
[/quote]
On toki, mutta ei se oma ope siihen tunnin kulkuun puutu. Harjoitelijat ovat upeat suunnitelmat laatineet, ja sen mukaan edetään. Vakituinen ope tuntee oppilaat, etenee sen mukaan mahdollisuuksien mukaan myös muutoksin ja joustaen.
Norssissa on aina tietyllä tapaa levotonta, koska opettajaharjoittelijat vaihtuvat koko ajan. Muuten ihan tietysti hyvää opetusta.
Mä laittaisin lapseni siihen kouluun, mikä on kotia lähimpänä, ellei ole jotakin erityisen painavaa muuta syytä.
t. entinen luokanopettaja