Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hörhöytyneet uskovaiset naiset

Vierailija
17.07.2020 |

Eräs tutun tuttu uskovainen vanhoillislestadiolainen äiti kirjoitti facebookiin mielipiteitä rokotteista ja lääkkeistä, tai alunperin otti kantaa toisen naisen mielipiteseen.
Tuttu nainen on hyvin rokotekriittinen, hänen mielestään keho hoitaa kyllä itse sairaudet ja parantaa ne.
Ei kuulemma aio enää ottaa itselleen tai lapsilleen rokotteita, kun ne rokotteet ovat aiheuttaneet tauteja ja ongelmia ihmisille jossain päin maailmaa, erityisesti mainitsi postauksessaan HPV-rokotteen.
Hänen mielestään rokotteet ovat paha asia ja kehon oma puolustusjärjestelmä parantaa kyllä taudit.

Tällaisia hörhöjä on moni suurperheen vl-äiti, joita tiedän/tunnen. Olen itse entinen vl. Oma äitini ei myöskään ymmärrä tällaisia hörhöjä, hän on itse vl.
Uskotaan kaikenmaailman Antti Heikkilöitä, hurahdetaan kaikenmaailman höpötyksiin kuten Onecoiniin, Young living-öljyihin, Juice Plussaan, Zinzinoon jne ja nykyään moneen sellaiseen juttuun, jossa lupaillaan äkkirikastumista.

Koulutuksen puute on varmaan yksi syy miksi hurahdetaan ihme juttuihin. Suurperheen arki on rankkaa, niin etsitään helpotusta ihme juttujen avulla, vaikka se helpottaisi, kun ei tulisi enää lapsia tai olisi vähemmän lapsia eikä olisi sitä jatkuvaa hullunmyllyä, mitä suurperheen huushollaaminen on.
Tosin nämä naiset ovat 40+ vuotiaita, ja ovat jo nuorimmaisensa saaneet.

Korostan, etteivät kaikki "vl-mammat" ole tuollaisia, on paljon aidosti järkeviä ja fiksuja ihmisiä siellä.
Mutta jotkut uskovaiset naiset ovat "hörhöytyneet", ehkä ovat helpommin huijattavissa kaikenmaailman humpuukeihin koska ovat uskovaisia ja laittavat hirveästi rahaa noihin hommiin.
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelehan nyt vaikka ihan uskontunnustusta, ja mieti miten mielikuvituksellisia asioita joutuu uskomaan todeksi jos on uskovainen.

Siihen verrattuna jotkut mehuvedätykest ovat kevyttä kamaa. Eivätkä uskovaiset miehet muuten ole sen parempia.

Kriittistä ajattelua ja "liikaa" kouluttautumista näissä piireissä kammotaan, koska se johtaa niin usein uskon kyseenalaistamiseen ja uskosta luopumiseen. Kritiikitöntä "lapsenuskoa" ihannoidaan.

Lopputulos sitten on mikä on.

Vierailija
2/4 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just sitä, kun ihmiset "ajattelee omilla aivoillaan" mutta ei tule ajatelleeksi, että itseä viisaammat aivot on jo ajatelleet. Ehkä ne pitää itseään tarpeeksi viisaana. Aina silloin tällöin onneksi edes joku huomaa, että ei se ihan niin ollutkaan, mua on huijattu uskomaan huuhaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta uskovainen olisi uskovainen, sen pitää uskoa koko liutaan ihmeitä.

Ei siitä ole niin pitkä matka uskomaan vähän arkisempiakin "ihmeitä". Lisäksi epäluulo tiedettä kohtaan: tiede eksyttää Jumalasta, ihmisjärkeen ei pidä luottaa vaan jumalalliseen viisauteen jne. Nämä rokotekriitikot ym. asemoivat itsensä samoin tiedettä vastaan, uskovaisten on kait helppo kokea olevansa "samalla puolella".

Vierailija
4/4 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustiedon mukaan kyllä yllättäen esim. Mensan jäsenistä yhtä suuri osuus uskoo ns. huuhaahan kuin muistakin, joten älyn puute ei ainakaan ole selitys. Korkeasti koulutetuista hieman pienempi osuus kuin matalasti koulutetuista uskoo, mutta ero on yllättävän pieni. 

Ei ole siis mikään vl-juttu vaan, sellaisiakin on paljon nykyäään jotka ei usko mihinkään uskontoon, mutta erilaisiin new age hoitoihin ja juttuihin kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi