Jos laittaisin tähän kuvan mun mahasta sektion jälkeen
Vois aika moni alkaa pelätä sektiota :) Se ei olis kyllä herkkähermoisille suositeltava näky. Ite ainakin järkytyin tosi paljon, vaikka osasin odottaa että se ei voi olla kovin häävi näky. Onneksi on parantunut hyvin.
Kommentit (19)
Kyllä ne pakotti aika äkkiä ylös, ja voin kertoa että kyllä oli helvetillistä tuskaa. Silloin kun ekan sain alakautta ei voinut muutamaan viikkoon istua peräpukamien takia, enkä uskaltanut alapäähän katsoa vuosiin kun oli ommeltu takas kasaan, mutta kyllä tuo sektio oli aika järkkyä touhua.
ap
Mä en tiä osaanko laittaa, voin yrittää jos löydän ne kuvat vielä jostain tältä koneelta. Otin pari kuvaa kännykällä sillon kun pelästyin sitä näkyä, ja lähetin miehelle kotiin että kato nyt herrajumala miltä mä näytän :) Ei kyllä sillon naurattanu yhtään.
ap
No, tuskin kauniimpi näky sekään, kun mut saksittiin auki pillusta perskannikkaan saakka. Ja kursittiin takaisin miten kuten, tikit aiheuttivat tulehduksen, kun eivät lähteneetkään itsestään. 6kk kärsin kivuista.
Luulen, että sinun mahasi oli kiiltokuvatyyppinen verrattuna omaani
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 18:22"]
Vois aika moni alkaa pelätä sektiota :) Se ei olis kyllä herkkähermoisille suositeltava näky. Ite ainakin järkytyin tosi paljon, vaikka osasin odottaa että se ei voi olla kovin häävi näky. Onneksi on parantunut hyvin.
[/quote]
Saitko terveen lapsen vai onko se maha nyt tässä se tärkein?
Miks sä rupesit koko hommaan jos on kerran niin järkky meininkin?
Linda Lampeniuksella parani tosi hyvin, vaikka oli ihan järkyn näköinen. Hänen blogissaan on kuvat.
Hyi stana! Ja jotkut vielä ottaa tuon mieluummin kuin alatien! Onkse normistikin noin veristä? Miksi tuo leikkaussali oli noin pimeä?
En voi kun ihmetellä nykyajan puudutteiden tehoa! Uskomatonta!
Kaikki ei voi valita alatiesynnytystä. Vauvan tai äidin henki/terveys vaarassa.
Alatiekin voi olla joillakin yhtä paha
Itselleni sektio ja siitä toipuminen oli huomattavasti vähemmän kivulias kokemus kuin alatiesynnytys. Arpi ei mitenkään hirveän näköinen ole ja on sitä paitsi todella alhaalla ja vaikka olisi ihan hirveäkin, ottaisin sektion mielummin.
Oikeasti se on leikkaus, ajattele että vatsasi avataan. Riskit on siis sitä luokkaa. Eikös aina leikkauksessa ole himmennykset? Että saa kohdevalon paremmin?
Mulle tehtiin sektio (kiireellinen), olin siitä pitkään pahoillani. Mutta toivuin sektiosta paljon nopeammin kuin ensisynnyttäjäystäväni alatiesynnytyksestä ja arvesta tuli huomaamaton, vatsasta litteä ja mestat pysyivät ehjinä. Ja lapsi on terve ja ihana. Eli, jälkikäteen ei voi valittaa.
Mä ainakin toivuin kiireellisestä sektiosta paljon nopeammin verrattuna alatiesynnytykseen,arpikin on ihan alhaalla ja huomaamaton eli ei haittaa pätkän vertaa.
Ei tuo meidän muijan sektioarpi pahalle näyttänyt ja nyt vuoden päästä on vain punainen viiva ja kun leikkaus päätös tehtiin ei mennyt kuin puoli tuntia kun poika oli lastenklinikalla K7 osastolla.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 21:28"]
Oikeasti se on leikkaus, ajattele että vatsasi avataan. Riskit on siis sitä luokkaa. Eikös aina leikkauksessa ole himmennykset? Että saa kohdevalon paremmin?
[/quote]
Suunnitellun sektion riskit on aika pienet.
Mä olin sairaalasta jo kotona ennen kuin sektiomamma pääsee edes ylös sängystä.