Muita, jotka usein pettyvät ravintolaruokaan?
En nyt puhu mistään ABC-bufeepöydästä, vaan ihan listaravintoloista. Annokset yleensä pieniä ja vähämausteisia. Olenko liian tottunut hyvään kotiruokaan?
Kommentit (26)
Mielestäni Ravintola ruoka on silloin epäonnistunut, jos itse tekee parempaa. Mutta kai se rahakin ratkaisee noissa ravintola annoksissa. Enpä ole ikinä edes käynnyt kallimmissa paikoissa. Kai niistä saa sitten tasokasta ruokaa.
Kerran petyin todella pahasti erään ravintolan ruokaan. Sain rajun ruokamyrkytyksen. Olen 100% varma, että se tuli ravintolan ruuasta, koska en ollut päivän aikana syönyt paljon muuta. Aloin oksennella yöllä kahdelta. Loppui vasta kahdeksalta aamulla. Ehdin oksentaa noin 10-15 kertaa (viimeisillä kerroilla oikeasti sattui, kaikki oli oksennettu), ja aamulla pyörryin kaksi kertaa. Sitten sairaalaan tarkkailuun, ja melkein tiputukseen nestevajauksen takia, mutta kolmen aikoihin päivällä alkoi vesi ja kevyt ruoka pysyä alhaalla ja pääsin kotiin.
Minä olen niin hyvä kokki, etten suostu menemään mihin tahansa ravintolaan. Siksi menen sinne, jota en osaa itse tehdä.
Esim. Loistavaa sushia en ole onnistunut tekemään, siksi suosin Hankosushia. Espanjalaista en osaa, siksi suosin del mare:a tms. Kaikki aasialainenkaan ei onnistu, eli menen mielelläni tiettyihin rafloihin.
Michelin-tason raflat myös kelpaavat. Niissä on makuyhdistelmiä, joihin en itse yllä.
Tai ravintola Pastor Erottajalla oli myös myönteinen yllätys.
Lontoossa asuneena kaipaan niitä intialaisia ja kiinalaisia, sekä tietysti libanonilaista. Ei oikein nämä Helsingin nepsut ja kinkit pääse samaan. Käyn kyllä kalvakkana korvikkeena nepalilaisissa joskus. Itse en osaa enkä jaksa. Ihan vaan, jos naan-leipää vaikka ajattelee.
Suosin muutamaa pientä kodikasta paikkaa myös. Tietää mitä saa silloin kun ei vaan viitsi itse. En sillä rahalla mitään gourmeta odota edes, mutta ihan syötävää sapuskaa saa mahansa täyteen.
Olen käynyt kolme kertaa S-ryhmän ravintoloissa. Joka kerta on pitänyt tehdä reklamaatio.
Annokset liian pieniä, en hitto ymmärrä miksi sitä perunaakin pitää pihdata, se ei paljon maksa. Salaattipöydät kadonneet kokonaan, ennen sai sentään sitäkin alkuun.