Olen ihan loppu työn vuoksi.
Olen tietenkin onnellinen, että minulla on vielä töitä, mutta kun niitä on aivan liikaa.
Sairaslomalle en voi tosta noin vain lähteä, koska ei ole ketään mun tilalleni.
Pomo huitelee ympäri Eurooppaa, kun rajat aukenivat ja minun on pyöritettävä firmaa.
En saisi valittaa, mutta valitan, koska esim. tänän ehdin syödä vasta klo 14 salaattini, vaikka normaalisti syön lounaan klo 12.
Piti kaksi kertaa pyytää asiakkaalta anteeksi, jotta pääsin juomaan pari kulausta vettä; vessahätää ei ole, kun ei voi juoda eikä syödä.
Minulla ei ole lyhennetyn työajan vuoksi puolen tunnin lounastaukoa, joten joinain päivinä kahden leivän syönti loppuu, kun onnellisena pistän ovet kiinni.
Työainaki on 7 tuntia.
No, laihdunpa ainakin.
Kommentit (10)
Ihan tavallinen toimintamalli ravintola-alalla. Sairaslomalle lompsis, jos et ole työkykyinen. Muutoin keskustelet työnantajasi kanssa tai kärsit hiljaa..
Ap kommentoi:
onneksi en ole ravintola-alalla, koska tämä 7 h on jo ihan tarpeeksi rankkaa viiskymppiselle.
Jätän tekemättä, mitä en ehdi.
Teen ne paniikissa sitten huomenna :(
En ole valtion virassa enkä kunnan palveluksessa, vaan pienehkössä yrityksessä, jonka omistaja on työnantaja.
Ei ole ketään kenelle valittaa tai tulee ns. fudut.
Kuuluuhan 7 tunnin työpäivään lounastauko!
Meillä on 6 tunnin työntekijä ja pitää lounastauon ihan samalla tavalla kuin me muut jotka teemme 8h
työpäivän...
Jos tämä on normaali toimintamalli ravintola-alalla, miksette nouse kapinaan?
Täysin sairasta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuhan 7 tunnin työpäivään lounastauko!
Meillä on 6 tunnin työntekijä ja pitää lounastauon ihan samalla tavalla kuin me muut jotka teemme 8h
työpäivän...
Teillä ollaan inhimillisiä.
Meillä ei olla.
Tiedän, että lounastauko kuuluisi minulle, jos voisin sen pitää, mutta kun asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista koko 7 h, miten sen pidän, kun en ehdi edes lappua luukulle laittaa ilmoittaakseni palaavani vaikkapa klo 13.30?
Hyvä, että asikkaita on.
Hyvä, että työtä on.
Hyvä, että saatan syksyn tullen "sairastua".
JAA, mää olen ihan puhki työttömyyden vuoksi!
Vaihdetaanko?
7 tunnin työaika ja tollanen itkupilli? hahahahha :D
tervetuloa taksihommiin 13 tunnin työvuoroille...
yritäs pitää taukos säännöllisesto; jos odotat 5 tuntia pidempää keikkaa ja saat seen niin sit oletkyllä ajossa pari seuraavaa tuntia, ja pitäisi muka merkata 5.5 tunnin välein lepotauko, että joo, ei tää toimi käytännössä...
Jos sää odotat ees sen 3 tuntia niin siltikin viivästyy tauko, ja kyytien päivystäminen eiole taukoa, toki siinä voi jalotella, mutta sulla on siinä sit kokoajan hermot valmiustilassa.
Tää on niin tätä vissiin joka alalla. Yhden ihmisen niskaan kaadetaan useamman ihmisen työt ja vedetään nämä työssäkäyvät ihan piippuun. Samaan aikaan ihmisiä on työttöminä ja enemmän kuin valmiina tulemaan töihin. Miksi ei voida jakaa niitä hommia useammalle, niin tulisi loppupeleissä kaikkein halvemmaksi yhteiskunnalle? Tai ei tarvitse vastata, tiedän, siksi kun pitää säästää ja tehostaa, että isot pomot saa vielä enemmän bonuksia ja osinkoja. Sairasta.
Olen työtön, voin ottaa sun työn, kun et jaksa. Lopeta tuollainen uhriutuminen ja uikutus. Suomessa on paljon työttömiä jotka haluavat töihin. En ymmärrä tuollaisia uikuttaja ihmisiä. Pidä naamasi kiinni äläkä tule tänne uikuttamaan.
Jätä tekemättä mitä et ehdi.