Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan finaalissa exän kanssa :(

Vierailija
28.05.2013 |

Lyhyesti. Takana todella kurja ero, joka sai alkunsa miehen lukuisista avioliiton ulkopuolisista suhteista ja väkivaltaisuudesta. Ero astunut muutama kk sitten voimaan virallisesti. Minä jätin miehen, ja mies onkin katsonut asiakseen kiusata minua siitä lähtien.

Saan päivittäin tekstareita, joissa mies pui suhdettamme. Viestit on joskus sävyltään "yritä jo päästä yli minusta" - tyyppisiä (eli selkeästi kirjoitettu jollekkin toiselle, kuin minulle) joskus taas "olet elämäni rakkaus"- tyyppisiä ja kolmas eli häiritsevin on syyttelevät haukkumaviestit.

Pidin breikkiä lapsen ja miehen tapaamisista, kun miehen käytös oli aivan älytöntä. Itsemurhalla uhkailua, oveni takana kyttäämistä LAPSEN KANSSA, lapselta tenttaamista minun asioista. Lapsi oireili, sillä miehen käytös lähti aivan lapasesta. Mies saikin tästä tapaamisbreikistä syyn leikkiä marttyyriä, ja käännettyä paljon ystäviämme sekä koko sukunsa minua vastaan väittämällä että olen niin katkera erosta että haluan vaan kostaa.

Lastenvalvojalla emme ole koskaan sopineet tapaamisista. Viimeksi käynti siellä päättyi katastrofiin, miehen poistuessa huutaen ja mesoten paikalta syytellen mua mm. että olen yrittänyt murhata lapsemme jne. Itkin koko lastenvalvojan tapaamisen miehen syyttäessä että olen mm. harrastanut seksiä lapsen edessä uuden miesystäväni kanssa. (en seurustele, tapasin 1-2 kertaa erästä miestä talvella mutta exäni mielipuolinen käytös torppasi senkin suhteen). Mies mainitsi 7-8 kertaa että pakotan lapsen katsomaan seksinharrastmistani, ja lastenvalvoja joutui jo sanomaan miehelle että "nyt riittää". Lisäksi mies syyttää minua alkoholistiksi, kun käyn kerran kahdessa kuukaudessa ulkona tuulettumassa. Lisäksi jos lapsi on koskaan muualla hoidossa kuin kanssani, mies syyttää minua etttä jätän lapsen heitteelle. Lapsi on OMASTA TAHDOSTAAN ollut jonkun verran nyt kesällä isovanhempiensa kanssa mökillä, ja sekös on miehelle katastrofi. Mies syytti lastenvalvojalla että vanhempani ovat vastuuttomia, itsekkäitä ja täysin epäkelpoja vahtimaan lastani (koska asuvat osan vuodesta ulkomailla). Mökkireissut ovat lapselle irtiotta tästä kaikesta, lapsi on siellä huomionkeskipiste. Miehen mielestä minun kuuluisi olla lapsen kanssa 24/7, jopa kun makasin lähes 40 asteen kuumeessa kotona, miehen mielestä pakenin vanhemman vastuuta kun lapsi oli ystäväni perheen luona hoidossa 2 päivää.

Nyt sitten alkoi riittää. Mulla on facebook (mies blokattu, mutta pystyy jostain syystä lähettämään vielä viestejä) täynnä miehen sekopäisiä herjausviestejä, joissa syyttelee mua aivan älyttömistä jutuista. Samoin sähköpostissa on haukkumaviestejä. Puhelimessa OLI uhkauksia ja huoritteluviestejä, mutta vanhimmat tekstarit on kadonneet. Tein rikosilmoituksen miehen syytöksistä että harrastan seksiä lapsen edessä. Syytös on sairas ja täysin mielipuolinen, ja nyt 3 kk tuota sekoilua kuunneltuani en enää jaksa.

Kuten kerroin, koko miehen suku omien sanojensa mukaan vihaa minua. Mies on mestari manipuloimaan, ja on kertonut ties mitä valheita minusta heille. Kuulin kauttarantain että exän suku puhuu kaikille eromme syynä sen että "se xxxx (eli minä) on niin vaikea ihminen, ettei sen kanssa voinut elää". Ei sanaakaan miehen syrjähypyistä tai pettämisestä.

Olen voimaton, tuntuu että kuinka paljon ihmiselle voi paskaa niskaan kaataa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle, ei kuulosta helpolta.

Laiha lohtu on , että kyllä se ex:än oikea luonne paljastuu sukulaisilleen ennen pitkää. Siihen asti joudut sinnittelemään.

Saisitko lähestymiskiellon?

Vierailija
2/11 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskieltoon voi olla heikot eväät.. Tai siis, kun mies on niin ovela, että naamio kaikki viestinsä yms. lapseen liittyviin asioihin. En edes osaa selittää miten kiero ja katala mies osaa olla, osaa kiusata juuri niin ettei nimittele tms. pahemmin.

En halua puuttua, eikä asia minulle kuulu, mutta miehellä on nyt 6 kk sisään ollut 4 tyttöystävää joista jokainen lapsineen on esitelty lapsellemme. Koen että lapsi menee ihan sekaisin tällaisesta touhusta, kun naiset miehen elämässä vaihtuu kuukausittain.

Minua mies on vannottanut etten saa seurustella, sillä en kuulemma ole valmis, en ole lainkaan päässyt yli miehestä.. No näihin en reagoi, mutta auta armias kun se päivä tulee jolloin jonkun kivan miehen löydän, niin helvetti repeää miehen puolelta :(

Miehen perheen ja suvun jutuista koitan olla välittämättä. Koen että tässä elämässä toimii karman laki, ja jokainen saa osansa mukaan.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haukkuu, huorittelee eikä tämä ole sinun keksimää tai liioittelemaa niin tottakai sen poliisikin silloin näkee ja kielto tulee voimaan. Vaikka sen miten "piilottaa" johonkin asiatekstiin niin kyllähän sinä sen näet ja sen näkee silloin muutkin.

En sano mitään tuollaiseen lastenvalvoja sepostukseen koska tämä on kuitenkin sinun oma versio. Ehkä jää sanomatta omat sanat ja käytös? Mitenköhän miehesi tässä keskustelisi?

Olet petetty ja ehkä jätetty. Sinua on loukattu. Nyt katse siihen lapseen. Jos hän ahdistuu TEIDÄN aikuisien sanoista ja toiminnasta niin te tarvitsette apua. Kyllä sinäkin taidat tarvita jotain ihan konkreettista apua elämään.

Te puututte ihan liikaa toistenne elämiin. Ne ei ole enää teidän jakaa: ei se että ukko vaihtaa naista kuin sukkaa tai se että odotat päivää kun pääset esittelemään oman elämäsi rakkauden ja näet miehen reaktion siihen.

Sinuna hakisin mielenterveydestä apua. Kun pää kantaa niin jaksaa taas toimia.

Mutta juuri nyt teillä oireillaan ja voidaan pahoin ja se on kaikille sallittua! Tunteet ei ole koskaan paha asia mutta sillä on jos teillä unohtuu lapsikin jalkoihin.

Miehellä saa olla naisia ja hän saa ajatella sinusta mitä vaan. Mutta lapselle voi puhua hänen ikänsä ymmärryksen mukaan siitä että äidillä ja isällä ei onnistunut suhde ja te ette enää osaa olla yhdessä ilman riitaa.

Lapsi oppii kasvaessaan huomaamaan teidän käytöksen ja toiminnat.

Mutta reippaasti vaan viestien kanssa poliisille ja apua lasten asioiden hoitamisessa jos ette keskenään voi mitään hoitaa. Ei sinun tarvitse nähdä edes koko miestä vaan sovitte viemiset toisin koska sinua nyt loukkaa miehen pelkkä katsekin.

Mutta miehellä on oikeus olla ja elää. Minusta on järkyttävää myös lukea sinun kirjoittamasi lause: "En halua puuttua, eikä asia sinulle kuulu MUTTA miehellä on ollut naisia X määrä X ajassa". Voisihan sinullakin olla! Mitä ihmeen väliä?

On minullakin vanhemmat eronneet ja heillä ollut panoseuraa, eikä kaikki suhteet ole kantaneet. Jotenkin seksi on sallitumpaa kai parisuhteen sisällä..

Vierailija
4/11 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi haluan kertoa sinulle että tuosta pääsee kyllä yli ja jaloilleen, usko pois. Olen elänyt samanlaisen eron, häiriköinti jatkui 2 vuotta kunnes löysin sen "oikean". Yhdessä räpiköimme alkuvaikeudet mutta muutama kk ja exä rauhoittui. :) Nyt tästä kaikesta on aikaa jo 14 vuotta ja olen onnellisesti naimisissa.

Vierailija
5/11 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 08:58"]

Jos mies haukkuu, huorittelee eikä tämä ole sinun keksimää tai liioittelemaa niin tottakai sen poliisikin silloin näkee ja kielto tulee voimaan. Vaikka sen miten "piilottaa" johonkin asiatekstiin niin kyllähän sinä sen näet ja sen näkee silloin muutkin.

En sano mitään tuollaiseen lastenvalvoja sepostukseen koska tämä on kuitenkin sinun oma versio. Ehkä jää sanomatta omat sanat ja käytös? Mitenköhän miehesi tässä keskustelisi?

Olet petetty ja ehkä jätetty. Sinua on loukattu. Nyt katse siihen lapseen. Jos hän ahdistuu TEIDÄN aikuisien sanoista ja toiminnasta niin te tarvitsette apua. Kyllä sinäkin taidat tarvita jotain ihan konkreettista apua elämään.

Te puututte ihan liikaa toistenne elämiin. Ne ei ole enää teidän jakaa: ei se että ukko vaihtaa naista kuin sukkaa tai se että odotat päivää kun pääset esittelemään oman elämäsi rakkauden ja näet miehen reaktion siihen.

Sinuna hakisin mielenterveydestä apua. Kun pää kantaa niin jaksaa taas toimia.

Mutta juuri nyt teillä oireillaan ja voidaan pahoin ja se on kaikille sallittua! Tunteet ei ole koskaan paha asia mutta sillä on jos teillä unohtuu lapsikin jalkoihin.

Miehellä saa olla naisia ja hän saa ajatella sinusta mitä vaan. Mutta lapselle voi puhua hänen ikänsä ymmärryksen mukaan siitä että äidillä ja isällä ei onnistunut suhde ja te ette enää osaa olla yhdessä ilman riitaa.

Lapsi oppii kasvaessaan huomaamaan teidän käytöksen ja toiminnat.

Mutta reippaasti vaan viestien kanssa poliisille ja apua lasten asioiden hoitamisessa jos ette keskenään voi mitään hoitaa. Ei sinun tarvitse nähdä edes koko miestä vaan sovitte viemiset toisin koska sinua nyt loukkaa miehen pelkkä katsekin.

Mutta miehellä on oikeus olla ja elää. Minusta on järkyttävää myös lukea sinun kirjoittamasi lause: "En halua puuttua, eikä asia sinulle kuulu MUTTA miehellä on ollut naisia X määrä X ajassa". Voisihan sinullakin olla! Mitä ihmeen väliä?

On minullakin vanhemmat eronneet ja heillä ollut panoseuraa, eikä kaikki suhteet ole kantaneet. Jotenkin seksi on sallitumpaa kai parisuhteen sisällä..

[/quote]

Kirjoitin tuosta miehen naisten vaihtamisesta lähinnä siksi että mies kyttää fanaattisesti sitä, ettei minulla VAAN ole ketään uutta. Jankuttaa etten ole valmis mihinkään, mutta itse kuitenkin toikkaroi suhteesta toiseen. KUTEN SANOIN,  ei kuulu mulle, mutta en pidä lapselle välttämättä hyvänä sitä että joka kk esitellään uusi nainen.

Mies manipuloi myös lasta, sillä kertoo lapselle kuinka hän haluaisi olla perhe, mutta äiti ei tahdo. Että olemme eronneet, koska äiti tahtoi niin. Mies tietää etten KOSKAAN lähtisi siihen leikkiin että alkaisin haukkua miestä lapselle, tai kertoisi eron oikeaa syytä alle kouluikäiselle, joten taas minä joudun kärsimään, ja kuuntelemaan lapsen syytökset ja itkut siitä että "miksi sä et äiti halua enää iskää, kun iskä haluaa sut."

Lastenvalvojalla tapaaminen meni kutakuinkin niin että mies kiehui aggressioista ja raivosta, ja mä olin paniikissa enkä tehnyt muuta kuin lähinnä itkin ja kuuntelin miehen sekopäisiä syytöksiä. Ehkä lastenvalvojan kommentti kertoo jotain: Kun mies lähti huutaen ja jopa lastenvalvojaa syytellen paikalta, lastenvalvoja kysyi uskallanko lähteä vai tuleeko hän saattamaan, että pelkäänkö että mies vaanii mua jossain. Totta kai jos miehen versio tapahtuneesta kuunneltaisiin, se olisi aivan eri, hänhän on uhri aina ja iankaikkisesti. Jopa pettäminen oli minun  syytäni, kun en antanut riittävän paljon seksiä, ja hakkaaminen oikeutettua, koska olin vaan niin "vitun ärsyttävä ämmä".

Joo, tunteet on pinnassa. Olen ollut aika helvetin kovilla tässä, enkä näe helpotusta tilanteeseen. Koen tällä hetkellä että mies saa rellestää ja kiusata, tuhota elämääni mielinmäärin ja mun on vaan siedettävä. Tiedän ettei mielenterveyteni kestä loputtomiin. Sitä tässä pelkään.

AP

Vierailija
6/11 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt ihan ensimmäiseksi vaihtaisit puhelinnumerosi. Huoltajuus täytyy myös ratkaista, koska ei lasta saa noin pallotella vanhemalta toiselle eli otat yhteyttä uudelleen lastenvalvojaan. Siinäpä tälle päivälle tehtävää.

Vierailija
7/11 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin ihan aluksi niin (jos et ole jo tehnyt), että hakisin yksinhuoltajuutta. Sen jälkeen lastenvalvojalle tarkat tapaamisajat ja jos ex ei vaivaudu paikalle, saattaisi lapsen tapaamiset jäädä kokonaan - ihan vaan siitä syystä jos aiheuttaa lapselle traumaa. Ei kenenkään lapsen tarvitse mielenvikaisen vanhemman kanssa aikaa viettää pidempään. Yhteydenotot ainoastaan tekstarilla/s-postilla, muuten ei mitään. Suljet siis miehen kokonaan pois teidän elämästä. Jos ei muuta, niin muutatte.

Vierailija
8/11 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 Aivan. lapsihan tuosta eniten joutuu kärsimään, Muutos tilanteeseen tehtävä pian. Ja sekin Facebookhömppä jätä nyt ihan kertakaikkiaan pois elämästä joksikin aikaa ja keskityt asioiden kuntoon saattamiseen.

Vierailija
9/11 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näekään koska et toimi!

Asiat ei kuulu teille enää, ymmärrä nyt tämä. Vaihda tosiaan numerosi niin ei tule enempää viestejä ja poliisille jatkossa ne jos homma jatkuu.

Ja lastenvalvojan luokse juttelemaan tilanteesta.

Ymmärrän että sun pointti oli juurikin tuo teidän mielipide-erot saako olla kumppania ja milloin lapsille kerrotaan, mutta kun se nyt on juurikin mielipide-sekoilua. LOPETA!

Jos miehesi lässyttää lapselle eron syitä virheellisesti niin niistä puhutte siellä TERAPIASSA, jonne hommaat ajan. Sinä tarvitset apua tälläisien tilanteiden hoitoon. Mies on k-pää, sille et voi mitään mutta sulla on lapsi saatu tuon kanssa ja se pysyy siinä lopun elämääsi halusit tai et mutta jos lapsi on teidän välissä ja varsinkin KUN HÄN KERRAN EROONNE REAGOI niin hän tarvitsee apua. Koulultakin saatte lähetettä.

Tsekkaa netistä onko eroperheille jotain ryhmää, lapsille jotain toimintaa. Tee jotain mutta sää lopetat nyt tuon rääppimisen miten mies tekee sitä ja tota. Sinun poraaminen ei auta ketään. Hyvä tavaton!

Vierailija
10/11 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa ajan myötä. Ota yhteys poliisiin, lastenvalvojaan, sosiaalitoimeen ja hanki teille perheterapeutti, siis sinulle ja lapsellesi. Ei tuosta kolhuitta selviä mutta selviää kuitenkin, itsekin selvisin. Muutaman vuoden päästä et edes muista tuota paskaa :)

Vierailija
11/11 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän vastaavassa tilanteessa itse. Silloin säästin kaikki tekstiviestit ja tallensin kaikki sähköpostit ja facebook-viestit. Muista tapahtumista kirjoitin ylös päivämäärän ja kellonajan ja mitä oli tapahtunut. 

Varasin myös ajan yksityiselle lastenpsykiatrille ja kävin siellä muutaman kerran ihan yksinäni, saadakseni tukea ja perspektiiviä. Ajattelin että myöhemmin saatan joutua todistamaan että olen panostanut perheeseeni, joten säästin käynneistä kuitit.

Suosittelisin sinua pyytämään apua jostain eroperheiden yhdistyksestä, soittamaan turvakotiin tai poliisille. Ei kannata miettiä onko sinun tapauksesi tarpeeksi vakava, jotta voit soittaa. Saat hyviä neuvoja ja vinkkejä miten kannattaa edetä. 

Voimia ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän