Mitä tehdä yöllisille mopoilijoille?
Mopoautit, mönkijät ja mopot ovat nyt alkaneet öisin kaahata kotikadullamme puolen yön aikoihin häiritsevästi. Ennen ajoivat ohi läheiselle kentälle, jonka vielä kesti.
Mutta nyt ajelevat kotikadullamme edestakaisin useaan kertaan, kaahaavat, kaasuttavat ja huusattavat koneita ja musiikkia täysillä sekä huutavat. Ajavat ylinooeutta kaiken lisäksi.
Voiko yöllä soittaa 112 tällaisen asian vuoksi? Tai laittaa kaupungille palautetta?
Mitä olette itse tehneet? Jos olisi vain viikonloppuisin, ek ongelma oli ulutsepääsemätön, mutta tätä tapahtuu nykyään joka yö puolen yön paikkeilla. 😔
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Nämä on näitä jotka leikkivät pikkupoliisia ja itkevät lasten harrastuksista. Kun omassa elämässä ei tapahdu mitään ja oma nuoruus jäi elämättä, niin sitten leikitään seriffiä. Säälittävää.
Miksi toisen vapaus on toisen vapaudesta pois?
Minulle on ihan sama mitä tekevät keskenänsä tai itseksensä, kunhan eivät aiheuta häiriötä muille.
Miksi niin monessa vekottimessa se juttu tuntuu olevan se ääni? Mopot, moottorikelkat, vesiskootterit. Onko käyttämisen ilo pois jos olisi vaikkapa äänenvaimennin? Silloin voisi ajaa vaikka koko yön.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on näitä jotka leikkivät pikkupoliisia ja itkevät lasten harrastuksista. Kun omassa elämässä ei tapahdu mitään ja oma nuoruus jäi elämättä, niin sitten leikitään seriffiä. Säälittävää.
Uskon että tässä on totuus aika lähellä.
Asutaan itse vilkkaan tien varrella, juuri ison mutkan kohdalla, mikä on hurjastelijoille loistopaikka ottaa kunnon spurtit. Olen itse onneksi sikeäuninen, enkä kurvailun ääniin enää nukahdettuani, mutta unta odotellessa ne kyllä häiritsevät. Keulivien mopopoikien ohella rasittavimpia häiriköitä ovat nämä ihan aikuiset äijät, jotka ajavat tietä pitkin hanat auki herättäen koko naapuruston. Tuo ei siis ole enää normaalia ajamista, vaan he kirjaimellisesti polttavat kumia - kämppäämme on monesti tuon ohiajon jälkeen leijaillut palaneen kumin haju, vaikka ikkunat ovat olleet kiinni. Ja tätä tapahtuu siis aina nimenomaan iltaisin ja myöhään yöllä.
Teineiltä tuollaisen turhan mekastuksen voi vielä jotenkin käsittää, koska aivonsa ovat vielä kehitysvaiheessa, mutta mikä helkkari vaivaa aikuisia, jotka häiriköivät tietyn tahtoen!?
Muistot keinutuolissa:
Pappa, mitä teit nuorena?
Ajoin mopolla rinkiä kaupungin keskustassa ja kyllä niistä lähti ääni. Voi että se oli nuoruutta se! Elämän paras kokemus, ajaa mopolla rinkiä ja meluta yöllä!
Siinä taas aivan arkinen esimerkki siitä kehittävästä harrastuksesta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/930c9361-d68c-464d-baa8-06ea4bdd7e75
- viritetty lelu
- poliisia pakoon ylinopeutta, aivan missä sattuu
- sivullisia vaarantaen
Normipäivä mopoilijalle.
Kertoisiko joku miten tuo kehitää? Harjoitellaanko siinä että voi vetää saman tempun sitten autolla aikanaan? Onko tarkoitus oppia kunnioittamaan lakia ja poliisin pysähtymiskäskyä?
Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Turhaa valittaa mopoilijoista.
Se on ihan totta.
Suora toiminta niitä vastaan on parempi lähestymistapa
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on maaseudun rauha. Täällä Helsingissä nukutaan hyvin kun kukaan ei rällää kadulla.
Taidat asua jossain kerrostaloslummissa?
Täällä meren äärellä pientaloalueella pörisee kyllä
Vierailija kirjoitti:
Muistot keinutuolissa:
Ajoin mopolla rinkiä kaupungin keskustassa ja kyllä niistä lähti ääni. Voi että se oli nuoruutta se! Elämän paras kokemus, ajaa mopolla rinkiä ja meluta yöllä!
Meitä oli runkkuringissä ainakin viisi poikaa ja luullaan että tytöt tiesi mitä me puuhataan.
Vierailija kirjoitti:
Muistot keinutuolissa:
Pappa? Luuletko että Jonne saa koskaan pesää :D
Vierailija kirjoitti:
Just menin ohi kolaripaikan missä mopopoika istui ojassa pöllämystyneenä. Ei tietoa kenessä vika, mutta täälläkin ajavat keula pystyssä niillä vehkeillä keskustassa.
Jos paikalla ei ollut vielä muita, rikot juuri lakia.
Heittelet vähän halkoja kulkuväylälle. Ainahan niitä voi kuormasta "pudota".
Toinen hyvä on sadetin, joka "vahingossa" yltää sadettamaan liian pitkälle ja aina just silloin kun mopoilijat saapuvat.
Painepesurilla kylmää vettä vaan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut omille pojille ohjeeksi että ajavat mopolla niin paljon kuin sielu sietää. Ovat kerran nuoria ja mopoharrastus on hyvä harrastus nuorille.
Samaa olen sanonut. Kesäloma on lopulta lyhyt aika moposesongille. Nauttikoot nuoret mopoilustaan, toki turvallisuus huomioiden.
Tuo on juuri sitä soopaa, jota syötetään, kun ei viitsitä puuttua kakaroitten tekemiseen. Kaikkien on kunnioitettava nukkumisrauhaa oli kesä tai talvi. Näyttäkööt päivällä. Moukatko asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just menin ohi kolaripaikan missä mopopoika istui ojassa pöllämystyneenä. Ei tietoa kenessä vika, mutta täälläkin ajavat keula pystyssä niillä vehkeillä keskustassa.
Jos paikalla ei ollut vielä muita, rikot juuri lakia.
Eiks se kuulu siihen kehittävään harrastukseen? Jos viranomaiset kutsutaan paikalle, sehän yrittää vielä karata paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut omille pojille ohjeeksi että ajavat mopolla niin paljon kuin sielu sietää. Ovat kerran nuoria ja mopoharrastus on hyvä harrastus nuorille.
Samoin. Kunhan ei oman kodin lähistöllä päristellä 02 yöllä. Ikkunat kun on auki koska helteet...
Mä asun kaupungin keskustassa sivukadulla, mistä ei ole läpikulkua. Tämä on rauhallisin paikka ikinä missä olen asunut tai oleskellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on maaseudun rauha. Täällä Helsingissä nukutaan hyvin kun kukaan ei rällää kadulla.
Taidat asua jossain kerrostaloslummissa?
Täällä meren äärellä pientaloalueella pörisee kyllä
Asun ihanassa rivitalossa muutama kilometri keskustasta. Aika uusi alue, jossa paljon nuoria.