Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässäkö paras konsti torjua puhelinmyyjät?

Vierailija
27.05.2013 |

Iltalehden juttu.... en taas voi ymmärtää miksi ihmeessä pitää keksiä tekosyitä jos ei halua ostaa. Kaikista parhaiten toimii kun kiittää tarjouksesta ja totetaa että ei kiitos. Jos siis ei halua tilata. Toisinaan tilaankin lehden jos on hyvä myyjä joka osaa myydä!

"Nainen ei ymmärrä, miksi puhelinmyyjä ei kerro ruotsia puhuvan asiakaspalvelijan olevan yhteydessä vaikkapa myöhemmin.

- Kyllähän se huonolta kohtelulta tuntuu. Suomessahan pitäisi saada palvelua kahdella kielellä. Miksi puhelinmyyjä vain katkaisee puhelun eikä kysy mitään esimerkiksi englanniksi? Suomeksikin voisi sanoa, ettei puhu ruotsia. Parempi sekin olisi, kuin lyödä vain luuri heti korvaan, hän ihmettelee."

Ja tämä...! Kyseinen nanen ihmettelee puhelinmyyjän "huonoa" käytöstä, vaikka hän itse valehtelee myyjälle olevansa ruotsinkielinen!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 20:33"]

Mulle soitti tänään puhelinmyyjä lehdestä, jonka olin saanut näytelahjaksi. Sanoin, että lehti tuli just eilen, muttei kyllä ole mun lehti ollenkaan, ei ole kiinnostusta.

Myyjä sanoi siihen, että hällä olis ollut muutaman lehden hyvä tarjous, mutta jos kiinnostusta ei ole, niin ei rupea tuputtamaankaan.

Puhelu oli lyhyt, mukava ja hyvässä hengessä käyty. Toivotettiin hyvät illat molemmin puolin ja se siitä. Paras puhelinmyyjä ikinä!! =)

[/quote]

säpä sanoitkin juuri ne oikeat taikasanat.... jos myyjä tietää että sinä olet tutustunut jo lehteen etkä ole kiinnostunut siitä , niin thats it. Ei kukaan siitä enää jatka. Mutta kaikenmaailman keksityt tekosyyt vain yllyttävät myyjää jatkamaan, koska hän  tietää ettei oikeaa syytä ole.

-ap

[/quote]

Minä olen kyllä kohdannut myyjiä, joille tämä ei ole riittänyt. Olisi pitänyt ostaa, vaikka ei kiinnosta, kun nyt saisi näin halvalla. Tai sitten plisi pitänyt tehdä tilaus, vaikka lehti ei kiinnosta, kun on niin mahtava tilaajalahja.

Kun lehtimyyjä yleensä aloittaa kysymällä, onko minulla hetki aikaa, vastaan jo silloin, että en ole kiinnostunut ostamaan tai tilaamaan mitään. Joskut ovat asiallisia, sanovat kiitos ja hei, jotkut taas vain jatkavat juttua, ja minä sanon kiitos ja hei ja suljen luurin.

Vierailija
22/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on "puhelin-Robinson" tehty, sen jälkeen puhelut loppuivat käytännössä melkein kokonaan ja lopuille soittajille ilmoitin että mulla on kielto päällä ja pyysin poistamaan tietoni kokonaan heidän soittolistoiltaan. Nyt onkin jo useampi vuosi mennyt ilman ainoatakaan puhelua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ei Soinikaan osaa englanniksi paasata, kun kielitaitoa ei ole nokitteluun.

Vierailija
24/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, tiedän myös ruotsin opettajaksi opiskelleen, joka teki puhelinmyyntiä opiskeluaikanaan. Ja onhan puhelinmyyjissä varmaan kaksikielisiäkin, jotka myyvät sujuvasti molemmilla kotimaisilla.

Samaa mieltä olen joidenkin aiempien kirjoittajien kanssa siitä, että tekosyyt eivät kannata. En ole epäkohteliaisuudenkaan tai luurin korvaan iskemisen kannalla. Ihmisiä puhelinmyyjätkin ovat, ja tekevät vain työtään.

Joskus joku kaverini tai työkaverini on ollut vieressäni, kun puhelinmyyjä on soittanut minulle. He ovat ihmetelleet, että miksi olen niin kohtelias puhelinmyyjälle. No siksi, kun pyrin kohtelemaan kaikkia tasavertaisina ihmisinä. Ei kohtelias mutta napakka "ei kiitos, tällä kertaa en tilaa" ole niin vaikeaa. Ja olenpa joskus tilannutkin, kun on sopiva tarjous tullut kohdalle.

t. 21

Vierailija
25/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelinmyyjä puoliväkisin jatkaa litaniaansa, annan jatkaa, jollen ole paikassa jossa ei voi puhua puhelimessa. Litanian loputtua sanon kohteliaasti mutta napakasti, että en nyt tällä kertaa kuitenkaan tilaa. Jos siis en ole kyseisestä lehtitarjouksesta oikeasti kiinnostunut.

t. 21 edelleen

Vierailija
26/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 13:41"]

10:lle miksi hukkaat omaa ja myyjän aikaa noin? Ihmisillä on oikeasti vikaa päässä, jos ei vain voi sanoa: kiitos en ole kiinnostunut, tämä oli tässä, kiitos päivän jatkot. On ihme juttu miten erilailla ihmiset käyttäytyvät puhelimessa ja oikeassa elämässä. Jos vaatekaupan myyjä kysyy haluatko ostaa pesupussin rintaliiveille jotka ostat, alatko hänellekin kauppaamaan Kekkosen muistelmia, vai snaotko vain kiitos ei en tarvitse?

[/quote]

Joskus on ihan kiva hukata myyjän aikaa ja kysellä samat asiat aina uudestaan ja uudestaan jos ei ole muutakaan tekemistä...

Ihan vaan vittuilun vuoksi.

[/quote]

Harmi vaan, että sun vittuilu ei oikein toimi. Monissa puhelinmyyntifirmoissa, jossa ei ole provikkapalkkaa, on puheajan mittaus. Se, että sä pitkität puhelua, kilauttelee myyjän tilipussiin varmaa rahaa. Sehän on ihan onnessaan, kun ei tarvitse soitella niin monelle tyypille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan