Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässäkö paras konsti torjua puhelinmyyjät?

Vierailija
27.05.2013 |

Iltalehden juttu.... en taas voi ymmärtää miksi ihmeessä pitää keksiä tekosyitä jos ei halua ostaa. Kaikista parhaiten toimii kun kiittää tarjouksesta ja totetaa että ei kiitos. Jos siis ei halua tilata. Toisinaan tilaankin lehden jos on hyvä myyjä joka osaa myydä!

"Nainen ei ymmärrä, miksi puhelinmyyjä ei kerro ruotsia puhuvan asiakaspalvelijan olevan yhteydessä vaikkapa myöhemmin.

- Kyllähän se huonolta kohtelulta tuntuu. Suomessahan pitäisi saada palvelua kahdella kielellä. Miksi puhelinmyyjä vain katkaisee puhelun eikä kysy mitään esimerkiksi englanniksi? Suomeksikin voisi sanoa, ettei puhu ruotsia. Parempi sekin olisi, kuin lyödä vain luuri heti korvaan, hän ihmettelee."

Ja tämä...! Kyseinen nanen ihmettelee puhelinmyyjän "huonoa" käytöstä, vaikka hän itse valehtelee myyjälle olevansa ruotsinkielinen!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! Kyllä pakkoruotsista on hyötyä, alatte vaan puhumaan puhelinmyyjille ruotsia. :-)

Vierailija
2/26 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti kerran joku puhelinmyyjä, jonka ääni oli kuin "kännikalalla". Sanoin, että sun äänes kuulostaa nyt siltä että en jatka tätä puhelua. Naurahti ja lopetti puhelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas miten tyhmä akka.

Jos puhelinmyyjä kaupittelee jotain Vauva-lehteä, niin pitäisikö jonkun soittaa uusiksi ja yrittää myydä sitä ruotsiksi? Ihan taatusti kamppista ei ole ruotsiksi menossa...

Tai ehkä sen pitäisi olla Todellien Asiakaspalvelija ja tarjota Vi Föräldraria? :)

Vierailija
4/26 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti tänään puhelinmyyjä lehdestä, jonka olin saanut näytelahjaksi. Sanoin, että lehti tuli just eilen, muttei kyllä ole mun lehti ollenkaan, ei ole kiinnostusta.

Myyjä sanoi siihen, että hällä olis ollut muutaman lehden hyvä tarjous, mutta jos kiinnostusta ei ole, niin ei rupea tuputtamaankaan.

Puhelu oli lyhyt, mukava ja hyvässä hengessä käyty. Toivotettiin hyvät illat molemmin puolin ja se siitä. Paras puhelinmyyjä ikinä!! =)

Vierailija
5/26 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 20:33"]

Mulle soitti tänään puhelinmyyjä lehdestä, jonka olin saanut näytelahjaksi. Sanoin, että lehti tuli just eilen, muttei kyllä ole mun lehti ollenkaan, ei ole kiinnostusta.

Myyjä sanoi siihen, että hällä olis ollut muutaman lehden hyvä tarjous, mutta jos kiinnostusta ei ole, niin ei rupea tuputtamaankaan.

Puhelu oli lyhyt, mukava ja hyvässä hengessä käyty. Toivotettiin hyvät illat molemmin puolin ja se siitä. Paras puhelinmyyjä ikinä!! =)

[/quote]

säpä sanoitkin juuri ne oikeat taikasanat.... jos myyjä tietää että sinä olet tutustunut jo lehteen etkä ole kiinnostunut siitä , niin thats it. Ei kukaan siitä enää jatka. Mutta kaikenmaailman keksityt tekosyyt vain yllyttävät myyjää jatkamaan, koska hän  tietää ettei oikeaa syytä ole.

-ap

Vierailija
6/26 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata puhua pakkoruotsia, koska siellä saattaa myyjänä olla ruotsia taitava henkilö, joka aika äkkiä puhuu asiakkaan noloksi. Eikä se ole hänen syynsä!

Vierailija
7/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei niille tarvitse valehdella. Sanoo vaan ettei ole kiinnostunut, kuulemiin.

Vierailija
8/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikanaan tehnyt puhelintyötä, ja se on USKOMATONTA millaisia tekosyitä ammattissa kuuli...! Tuo "ruotsinkielisen esittäminen" on vanha juttu, ja 90% tapauksia kun alkoi ruotsiksi puhumaan sai samantien luurin korvaan =jonkun säälittävä yritys leikkiä ruotsinkielistä.

Itse ihmettelen aivan samaa kun moni yllä, miksei voi sanoa että kiitos ei kiinnosta ja mukavaa päivänjatkoa. Toisin kun moni luulee, jotkut ihmiset jopa odottavat sitä että puhelinmyyjä soittaa. On ihmisiä jotka eivät koskaan tilaa lehteä ns. normaalihinnalla, vaan aina tarjouksesta. Lehti siis käytännössä tulee melkein koko ajan, mutta edulliseen hintaan. Puhelinmyynti (HUOM: jos puhutaan vanhoista asiakkaista) on ihan ok hommaa, koska aika usein ihminen sanoo jo odotelleensa soittoa.

Itsekin tilaan lehteni (sanomalehti ja naistenlehti) vain tarjoushintaan, joko kotiin tulee tarjous/puhelinmyynti soittaa hieman ennen/jälkeen tilausjakson päättymistä/päätyttyä. Mitään muuta en puhelinmyyntinä osta, sähkösopimuksia ja muita on kaupiteltu.

Vierailija
9/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän aina sitä konstia, että alan itse kauppaamaan jotain turhaa nurkissa pyörivää tavaraa. :D "Ei kiitos, ei nyt tuo lehti kiinnosta, mutta kiinnostaisiko SINUA 17 tuuman tietokoneen näyttö tai mahdollisesti kirjasarja Kekkosen muistelmia?

Jotkut ottavat asian vitsikkäästi ja puhelu lopetetaan hyvässä hengessä, jotkut hämmentyvät täysin ja luurista kuuluu vain *klik* TUUT TUUT TUUT. Yhden kerran koin sinnikkään myyjän, joka kaikesta huolimatta jatkoi eri lehtien mainostamista ja ties minkä tarjouksien luettelemista. Siinä vaiheessa oli pakko olla töykeä ja tokaista " Ei kiitos!" samalla kun löin luurin korvaan. En halua olla töykeä, mutta jos toinen ei tajua vihjettä niin en halua kummankaan aikaa kuluttaa turhuuteen.

Vierailija
10/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10:lle miksi hukkaat omaa ja myyjän aikaa noin? Ihmisillä on oikeasti vikaa päässä, jos ei vain voi sanoa: kiitos en ole kiinnostunut, tämä oli tässä, kiitos päivän jatkot. On ihme juttu miten erilailla ihmiset käyttäytyvät puhelimessa ja oikeassa elämässä. Jos vaatekaupan myyjä kysyy haluatko ostaa pesupussin rintaliiveille jotka ostat, alatko hänellekin kauppaamaan Kekkosen muistelmia, vai snaotko vain kiitos ei en tarvitse?

Vierailija
11/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 13:41"]

10:lle miksi hukkaat omaa ja myyjän aikaa noin? Ihmisillä on oikeasti vikaa päässä, jos ei vain voi sanoa: kiitos en ole kiinnostunut, tämä oli tässä, kiitos päivän jatkot. On ihme juttu miten erilailla ihmiset käyttäytyvät puhelimessa ja oikeassa elämässä. Jos vaatekaupan myyjä kysyy haluatko ostaa pesupussin rintaliiveille jotka ostat, alatko hänellekin kauppaamaan Kekkosen muistelmia, vai snaotko vain kiitos ei en tarvitse?

[/quote]

Joskus on ihan kiva hukata myyjän aikaa ja kysellä samat asiat aina uudestaan ja uudestaan jos ei ole muutakaan tekemistä...

Ihan vaan vittuilun vuoksi.

Vierailija
12/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 13:41"]

[/quote]

Joskus on ihan kiva hukata myyjän aikaa ja kysellä samat asiat aina uudestaan ja uudestaan jos ei ole muutakaan tekemistä...

Ihan vaan vittuilun vuoksi.

[/quote]

Puhelinmyyjät ovat pahimpia nilviäsiä = kotirauhan rikkojia, miksi heidän aikaansa ei voi haaskata, kun he kerran rehellisten työssäkäyvien ihmisten aikaa haaskaavat.

Vierailija
13/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 ja 12, en tee tuota hukatakseni kenenkään aikaa tai vittuillakseni, käytän muutenkin tuollaista joidenkin mielestä kieroutunutta huumoria arkipäiväisissä tilanteissa. Joskus osuu kohdalle saman huumoritajun omaava myyjä, jonka kanssa sitten vaihdamme pari sanaa ja lopetamme puhelun hyvässä hengessä. Minusta vain tuntuu siltä, että parempi käyttää huumoria tuollaisessa tilanteessa, kuin suoraan tylysti lyödä luuria korvaan. 

Vierailija
14/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on monelle ainoa työ mitä onnistuu saamaan. Minusta jokaista työtä tekevää tulee arvostaa sen verran että on ystävällinen puhelimessa. Tuskin puhelinmyynti on kenenkään toiveammatti vaan siihen ajautuu kuka mistäkin syystä. Minä en lehtiä tilaa puhelimitse, mutta olen kohtelias. Mielummin kuin v****lisin terveelle kotona makaavalla sossupummille kun työtään televälle ihmiselle, jos tuollainen v****lu nyt sattuisi kuulumaan tapoihini.

Vierailija
15/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 13:59"]

Puhelinmyynti on monelle ainoa työ mitä onnistuu saamaan. Minusta jokaista työtä tekevää tulee arvostaa sen verran että on ystävällinen puhelimessa. Tuskin puhelinmyynti on kenenkään toiveammatti vaan siihen ajautuu kuka mistäkin syystä. Minä en lehtiä tilaa puhelimitse, mutta olen kohtelias. Mielummin kuin v****lisin terveelle kotona makaavalla sossupummille kun työtään televälle ihmiselle, jos tuollainen v****lu nyt sattuisi kuulumaan tapoihini.

[/quote]

En ole kohtelias häiriköille, olivatpa sitten lehtimyyjiä, kerjäläisiä tai jehovia. Tai jotain feissareita -vittu minä vihaan niitä!

Tuputus nyt ei vaan satu kiinnostamaan.

Vierailija
16/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lyön suoraan luurin korvaan kyselemättä sen enempää. Jostain syystä minulle tulee usein myyntisoittoja iltaisin ja jopa viikonloppuisin ovat häirinneet. Minä en käytä lasten kanssa viettämää laatuaikaani puhelinmyyjien jorinoiden kuuntelemiseen...

Vierailija
17/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, voi se toimia paremmin kuin englanti. Mulla on ulkomaalaisia työkavereita joilla on suomalainen liittymä koska työskentelevät täällä. 

Aina silloin tällöin puhelinmyyjä soittaa ja kerrankin työkaverini onnistui johonkin kohtaan puhelinmyyjän puhelistaa sanomaan väliin "Excuse me, I dont speak Finnish" jolloin puhelinmyyjä vaihtoi sujuvasti englantiin :D

Olisittepa nähneet kaverini ilmeen :D

Vierailija
18/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... jollekulle ulkkikselleko tulee yllätyksenä, että suomalaiset osaavat englantia?

Siitähän aina kehutaan, kun Suomessa pärjää kaikkialla englannilla ja siksi ei tarvitse edes opetella suomea.

Vierailija
19/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun englantilaisen miehen kokemukset on kylläkin tätä, että puhelu loppuu tosi nopeasti kun pitäisikin englanniksi alkaa myymään. Joskus vastaan mieheni puhelimeen ja sanon että hetki vaan, mieheni tulee juuri, ei tosin puhu suomea. Kyllä se puhelu yleensä loppuu siihen. 

Vierailija
20/26 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa puhelinmyyjistä on vähemmän kouluja käynyttä porukkaa. Heillä ei välttämättä kielitaito ole niin hallussa, että osaisivat englanniksi myydä. Mutta sitten on myös eri alojen opiskelijoita, jotka tekevät puhelinmyyntiä opintojen ohessa tai kesäisin, jos muuta työtä ei ole tarjolla. Monilla heistä on hyvä kielitaito. Tiedän pari ihan englannin opettajaksi opiskellutta, jotka tekivät opiskeluaikanaan jonkin verran puhelinmyyntiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi