Keliaakikot kuvittelee, että heidän ruokavalio on kallista
Saahan siihen rahaa menemään, jos syö korvikkeita.
Kommentit (5)
jos leipä ja pulla on tärkeää, on se. Mun pojalla on paha vilja-allergia, tattariallergia ja maitoallergia sekä soija-allergia. Hän voi syödä vain riisi- ja maissikakkuja käytännössä leipäosastolta. Ei mene kovin paljon ruokaan rahaa. Ei hän kuole jos syö noita, ripuloi vain.
Vierailija kirjoitti:
jos leipä ja pulla on tärkeää, on se. Mun pojalla on paha vilja-allergia, tattariallergia ja maitoallergia sekä soija-allergia. Hän voi syödä vain riisi- ja maissikakkuja käytännössä leipäosastolta. Ei mene kovin paljon ruokaan rahaa. Ei hän kuole jos syö noita, ripuloi vain.
Mulla lähes sama. Soijaa voin syödä, mutta riisi ja maissi ei käy. Vilja, tattari ja maito ei myöskään käy. Plus paljon muuta.
Vilja-allergia ei ole sama kuin keliakia... Noh mutta tuohon hintaan. Perusruoka ei ole sen kalliimpaa totta. Leipä, jauhot, murot jne. On kalliita. Itseleipoen säästää pitkän pennin.
Tätä hinta-asiaa on kylläkin tutkittu ravintoterapeuttien ja keliakialiiton toimesta. Lopputuloksena normaalin, monipuolisen ja terveellisen ruokavalion noudattaminen tulee 59 euroa kalliinmaksi kuukaudessa verrattuna tavalliseen ruokavalioon. Asiantuntijat ovat tämän tutkineet ja verottajakin hyväksyy summan.
Sinä taas.