Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirje Huuto.Net -myyjille.

Vierailija
27.05.2013 |

Arvoisa huutis-myyjä, kiitos sinulle siitä, että vastaat kysymyksiin asiallisesti tai jopa ystävällisesti. Ostan melko paljon vaatetta ja rompetta kirpuilta ja huutiksesta ja sen takia erityisesti arvostan asiallista ja aikuismaista kaupantekoa. 

Vaikka se ei ole kaupanteossa itsetarkoitus niin seuraaviin ostopäätöksiin vaikuttaa myös viestien ulkoasu, esimerkiksi  sähkopostiviesteissä alussa on tervehdys ja viestin lopussa on allekirjoitus. Lisäksi toivon todella, että viesteistä jäisi pois angstiset ilmaisut tyyliin: etkö tajua tms. Typoja ja puhekielisyyttä en tässä tarkoita,enkä stilistiikkaa.

Toivon myös, että myyjä itse seuraa huutojensa tilannetta, ja jos jollain ostajalla on monta huutoa menossa samalta myyjältä, niin myyjä katsoo miten huutojen käy, osaa itse pakata huudot samaan pakettiin ja yhdistellä postikuluja.

PS, niiltä myyjiltä, joilta olen saanut teiniangsti vastauksia tai ovat olleet muuten tosi epäkohtelijaita, en osta enää mitään, enkä anna palautetta.

Ystävällisin Terveisin huutaja.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä käytän sääntöjä ja kysehän on pohjimmiltaan luetun ymmärtämisestä. Tarkoitus on vältää turhia ja aikaa vieviä kyselyjä, kun kaikki on kerralla ilmoitettu selkeästi, niin kaupat sujuvat. Aina sekään ei onnistu ja seuraa ostajan puolelta väärinkäsityksiä, joskus turhia kysymyksiäkin. Ostajalle ei monestikaan tule mieleen, että rahaliikenne eri pankkien välillä saattaa viedä useita päiviä, eikä myyjä ole heti maksuviestin laitettuasi viemässä huutoasi postiin, koska raha ei oikeasti näy vielä tilillä. Postituspäivää käytän siksi, etten asu suurkaupungissa ja hengaile päivittäin postin naapurissa, perheelliseltä vie aikaa ja bensaa lähteä kiikuttamaan joka kohdetta erikseen postiin. Ymmärrän kyllä, että kaikki on vaivatonta ja nopeaa, jos asuu kehäkolmosen sisäpuolella;) Siitähän tässä on pohjimmiltaan kyse.

Vierailija
2/13 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei asu pk seudulla, eikä odota, että paketti on postissa seuraavana päivänä, mutta jos postitukseen menee useampia päiviä, niin odotan että myyjä ilmoittaa sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ketju. Olen itse harkinnut aloitaa huutiksen käyttämistä niin myyjänä kuin ostajana mutta olen ollut hieman "peloissani" kun on tuntunut niin sekavalta. Tästä sain mahtavia vinkejä miten toimia niin ostajana kuin myyjänä :) Kiitos!

Vierailija
4/13 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä noista postikulujen yhdistelyistä sen verran, että niistäkin ostajien kyselyistä 90% on ajanhukkaa, postin hinnoittelu on sellaista että kirjeenä kulkevia voi aika harvoin yhdistellä. Ainakaan niin, että siinä säästäisi mitään. T: myyjä

Vierailija
5/13 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta huutojen yhdistelemisestä. Teen sitä mielelläni, mutta minulla on tällä hetkellä myynnissä yli kolmesataa kohdetta. Myyn lasten vaatteet ja tarvikkeet yksitellen niin että jokainen voi yhdistellä oman pakettiinsa. Silloin huutoja tulee samalla viikolla useilta ostajilta. Jos joku on huutanut kaksi kohdetta sitä ei välttämättä huomaa ja se on silloin ostajan vastuulla ilmoittaa ja kysyjä yhdistetyistä postikuluista. Jos joku on huutanut 20 kohdetta sen huomaan kyllä jo paremmin ja silloin itsekin lasken postikuluja ja yhteissummaa paperille.

Vierailija
6/13 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniangstihuuteluista olen samaa mieltä, mutta postikulujen yhdistämistä tulee huutajan itse pyytää. Ei mulla ole aikaa sellaisia seurailla. T: myyjä

Vierailija
7/13 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä minua ei häiritse ns.renkaanpotkijat, jotka kyselevät älyttömiä ja haluavat ostaa kohteen puoli ilmaiseksi ennen sen sulkeutumista. Kukin tavallaan ja saahan sitä yrittää:) Enemmän minua häiritsevät ostajat, jotka katoavat kauppojen tultua teille tietämättömille ja heitä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa:/ Minusta pitäisi olla tavoitettavissa, jos on valmis huutamaankin tuotteita. Pitäisi myös huolehtia, että kaikki yhteystiedot ovat helposti myyjän saatavilla, se parantaa kauppojen sujuvuutta.Myyjällä ei ole aikaa etsiä ostajaa viiikkoja! Joskus ostaja ehdottaa yhdistettyjä postikuluja ja joskus itse, jos satun asian ajoissa huomaamaan, tässä ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
8/13 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:28"]

Teiniangstihuuteluista olen samaa mieltä, mutta postikulujen yhdistämistä tulee huutajan itse pyytää. Ei mulla ole aikaa sellaisia seurailla. T: myyjä

[/quote]

Hmmm... Huutonet on oikeastaan ainoa tietämäni paikka, jossa asiakas on oikeastaan pelkästään pain in the ass myyjälle, joka armosta myy kamppeitansa ostajalle.

Itse vierastan kauheaa listaa ehtoja siitä, kuinka ostajan tulee toimia jos haluaa ostaa tuotteen: Tyyliin tilinumeroni tulee vakioviestissä enkä ota keneenkään yhteyttä, odotan yhteydenottoa päivän ja jos sitä ei tule tai raha ei ole tilillä  kolmessa päivässä laitan tuotteen uudestaan myyntiin ja pamautan negan tulemaan. Postitan jokatoisen pasriilisen viikon keskiviikkona paitsi jos lapsilla on vatsatauti tai potkupalloa, jolloin postitan kun ehdin. En vastaa mistään yhtään mitään enkä tietenkään postin harva se päivä kadottamista paketeista. Näille sääntömyyjille muuten sattuu harvinaisen paljon postin hukkaamisia.

On tottakai ostajalta fiksua pyytää pakettien yhdistämistä, mutta itselleni mieleen ovat jääneet mukavat myyjät, jotka ovat itse hoksanneet tämän asian. Joku jopa kerran vähän markkinoi että hei, huusit nuo kaksi paitaa, laitoin tänään myyntiin samantapaisen. Jos tykkäät niin yhdistetään paketti. Paita taisi lähteä matkaan.

Kerrankin voi kehua blogaajaa, mutta Kaisastiinan Garderobin Katri on mielestäni ollut aina miellyttävä ja asiakkaan huomioon ottava myyjä, jonka kohteet nousevat toki aina hintaviksi, mutta ovat myös aina pilkulleen luvatun tasoisia ja määrästä johtuen yleensä myös uudenveroisia. Vaikka hänellä on vakioviestit ja "ehtoja", ne on muotoiltu järkevästi ja kohteliaasti, ajatellen että asiakas on kuitenkin se, joka tässä ostaa ja tuo myjälle rahaa.

Vierailija
9/13 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:28"]

[/quote]

Hmmm... Huutonet on oikeastaan ainoa tietämäni paikka, jossa asiakas on oikeastaan pelkästään pain in the ass myyjälle, joka armosta myy kamppeitansa ostajalle.

[/quote]

Viittasitko tällä PITA:lla nyt minuun? Minä olen mukava ja asiallinen myyjä (positiivisia palautteita toista tuhatta, 1 negatiivinen ja 1 neutraali). Mutta jos minulla sulkeutuu 50 kohdetta kerralla niin en voi huomata jos mammutti2584 on huutanut niistä kahta. Minulla  on vakioviesti ja seuraan vain pankkitililtäni milloin joku kohde on maksettu ja postitan sen automaattisesti. Jos mammutti2584 laittaa hyvissä ajoin viestin (kuten useimmat tekevät) niin laitan itselleni muistilapun kohteiden yhdistämisestä. Kohteiden listaaminen, maksujen seuranta ja postittaminen vievät ihan älyttömästi aikaa joten useimmat yrittävät tehdä siitä niin automaattista kuin mahdollista. T: 2

Vierailija
10/13 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn paljon huutiksessa, mutta nyt on jotenkin menny maku koko touhusta, kun viime aikoina on ollut paljon hupihuutajia. Mitään yhteydenottoa ei tule, tai jos tuleekin, niin maksua ei tule kuukauteen. Käytänkin mieluummin facebookin kirppis-palstoja nykyään, kaupat käyvät paljon nopeammin ja sukkelammin.

Vierailija
11/13 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin omasta mielestäni sellainen "hyvä ostaja". Kun minulla on huutoja meneillään niin käyn useamman kerran päivässä katsomassa puhelimesta sähköpostin, ja yleensä maksan huudot samana päivänä, kun huomaan ilmoituksen.

Ymmärrän kyllä, että joillakin voi olla pitkä matka postille, niinkuin eräällä mammalla, eikä pääse kuin ehkä kerran viikossa kylille. Mutta olisi tosi kohteliasta ja ostajalle mukavaa että ilmoittaa vaikka viestissä tämän asian. Samoin, kun olen monesti laittanut myyjälle sähköpostia, että hei, olen tänään maksanut huudon XXXXXXX YYYYY pankin kautta, niin olisin toivonut vastausta tyyliin kiitos huudostasi ja maksusta, odottelen että maksu näkyy tililläni ja käyn postittamassa huutamasi tuotteet xx.xx.xxxx päivänä.

Mutta harva vastaa viesteihin ja se on minusta harmi. Viimeisin huutokauppiaani oli tosi ystävällinen,vastasi viesteihin ja saatiin neuvoteltua asiat :). 

ap

Vierailija
12/13 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta kiitos tuosta huomautuksesta, että liikennettä voi olla tosi paljonkin, eikä koko ajan voi olla hermolla siitä kuka huutaa mitäkin. Koitanpa skarpata itse tuossa asiassa ja laittaa viestiä ennakkoon jos minulla on useampi huuto menossa samalle myyjälle.

ap

Vierailija
13/13 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ap:ta kaikilta osin ja haluaisin vielä esittää yhden toiveen huutis-myyjille. Eli jos myytte huonekalua, esim. kaappia, niin voitteko pliis laittaa sen mööpelin mitat siihen kohteen kuvaukseen. Näin ostaja pystyy heti mallailemaan, että mahtuukohan se kiinnostuksen kohde edes meidän pirtin peräkamariin. En viittis aina kysellä näitä erikseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi