Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älytön matkalaukkussäntö Finnairilla, yksi laukku saa painaa enintään 23 kg.

Vierailija
27.05.2013 |

Olen lähdössä lasten kanssa matkaan ja tavaramme mahtuisivat yhteen laukkuun, mutta painoa tulisi lähemmäs 30 kg. Kaksi laukkua on aika hankalaa kahden lapsen ja yhden aikuisen seurueessa.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut useasti 27-28kg matkalaukku. Kertaakaan ei ole edes mainittu siitä. Euroopan lennoilla. Voi tietty olla, että mulla on ollut hyvä tuuri.

Vierailija
2/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt hieman niitä, jotka niitä laukkuja sinne koneseen ja sieltä pois lastaavat! Siellä on naisiakin töissä ja käsittelevät satoja laukkuja päivässä. Kokeilepa, miltä se kropassasi mahtaisi tuntua. Työturvallisuussännökset ne on sielläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:03"]

Miettikää nyt hieman niitä, jotka niitä laukkuja sinne koneseen ja sieltä pois lastaavat! Siellä on naisiakin töissä ja käsittelevät satoja laukkuja päivässä. Kokeilepa, miltä se kropassasi mahtaisi tuntua. Työturvallisuussännökset ne on sielläkin.

[/quote]

No joo, mutta muilla lentöyhtiöillä raja oli 30kg. Nämä tiedot otin siis Finnmatkojen matkalipusta.

Vierailija
4/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä älytöntä siinä on, että lentokoneiden rakenteiden pitäisi kestää käsimatkatavaran paino? Kun nykyään niin monet matkustavat pelkällä käsimatkatavaralla, matkatavarahyllyt joutuvat kantamaan aivan erilaisia painoja kuin takavuosina. Varmasti ajatellaan myös sitä, että matkustajan pitää pystyä nostamaan laukku itse matkatavarahyllylle eikä se saa olla vaarallisen painava hyllyltä otettaessa. Koneen lähtö viivästyy, jos henkilökunta joutuu auttamaan aiempaa useampia.

Vierailija
5/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, 5 luki väärin - kyse olikin ruumaan menevästä matkatavarasta :P

Vierailija
6/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon painoa tulee. Meillä on iso laukku, ja ihan täyteen pakattuna painaa parisenkymmentä kiloa, eli mitenkaan ei siitä saisi 30kg painoista ellei sitten tiiliä lastaa mukaan... Laukussa on normaalia aurinkoloma tavaraa (kaupunkilomille emme ota tuota isoa mukaan) eli vaatetta, aurinkorasvapurkkeja, kirjoja jne. Itse laukku on aika kevyt pehmeä matkalaukku (jota suositellaankin pakatavan täyteen koska vajaana voi hajota jos sattuu "kasan alimmaksi" jäämään vajaana).

Vierailija
7/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:05"]

Mitä älytöntä siinä on, että lentokoneiden rakenteiden pitäisi kestää käsimatkatavaran paino? Kun nykyään niin monet matkustavat pelkällä käsimatkatavaralla, matkatavarahyllyt joutuvat kantamaan aivan erilaisia painoja kuin takavuosina. Varmasti ajatellaan myös sitä, että matkustajan pitää pystyä nostamaan laukku itse matkatavarahyllylle eikä se saa olla vaarallisen painava hyllyltä otettaessa. Koneen lähtö viivästyy, jos henkilökunta joutuu auttamaan aiempaa useampia.

[/quote]

Heh, ai meinaatko että puhe oli käsimatkatavaroista? Aikamoiset käsimatkatavarat....

Vierailija
8/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:03"]

[/quote]

No joo, mutta muilla lentöyhtiöillä raja oli 30kg. Nämä tiedot otin siis Finnmatkojen matkalipusta.

[/quote]

Niin, onhan se tietysti väärin, että Suomessa työturvallisuus on paremmalla tasolla kuin muualla.

Vierailija
9/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAn lennoilla on aikanaan ollut 32 kg kapsäkkiraja.

Otatteko mukaan tiiliskiviä? Jos iso matkis on täynnä vaatetta, niin eihän 23 kg ole vielä siitä lähelläkään. Lisäksi vaikka tilava reppu. Vähennä muusta tavarasta painoa, esim. kosmetiikkaosastolta.

Vierailija
10/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että kyse on juuri yhden laukun isoimmasta painorajasta vai siitä mikä on sallittu kilomäärä yhdelle laukulle per matkustaja ilman lisämaksuja?

Vierailija
11/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tietenkin lisämaksuton painoraja.

Vierailija
12/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:10"]

Oletko varma, että kyse on juuri yhden laukun isoimmasta painorajasta vai siitä mikä on sallittu kilomäärä yhdelle laukulle per matkustaja ilman lisämaksuja?

[/quote]

En ole AP, mutta Finnarin sivuilta pystyy lukemaan selvästi, että kyse on ilman lisämaksuja tulevasta laukusta: http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/baggage/checked-baggage. Yli 23 kg laukusta joutuu maksamaan ylipainomaksun, eli kyllä sen 30-kiloisen laukun saa ottaa. Kunhan laukku ei paina sitten yli 32 kg ja siitä maksaa asiaankuuluvat maksut.

Vierailija
13/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi nykyaikana olla ihmisiä joille nuo matkatavaroiden painorajat tulevat yllätyksenä? Ylipainoisesta laukusta joko joutuu maksamaan tai hyvällä tuurilla ei joudu, en tiedä mistä riippuu, pärstäkertoimesta vai virkailijasta mutta näin ainakin itsellä on ollut. Joskus se on ollut 20 kiloa se maksuttomuuden raja (en muista millä yhtiöllä ja reitillä ja minä vuonna), kyllähän tuohon 23 kiloa per lärvi mahtuu vaikka ja mitä.

Vierailija
14/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 2 keyempää laukkua on ongelma? Lähtöselvitykseen kärryn kanssa, laukut ruumaan, laukut hinalta kärryyn määränpäässä ja siitä taksiin/autoon/bussiin tms.

Itse ainakin pakkaan mieluummin vähän väljästi useamman laukun, jää sitten tilaa ostaa vaikka tuomisisa ja takaisintullessa on muutenkin helpompaa heitellä kikaiset kamppeet laukkuihin.

2 viikon päästä olisi edessä 10 h lento, mukana 3 lasta, minä ainoana aikuisena, 5 laukkua ja 1 koira. Tuo jo vähän jännittää, mutta vähiten laukkujen vuoksi.

Vierailija
15/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:10"]

[/quote]

En ole AP, mutta Finnarin sivuilta pystyy lukemaan selvästi, että kyse on ilman lisämaksuja tulevasta laukusta: http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/baggage/checked-baggage. Yli 23 kg laukusta joutuu maksamaan ylipainomaksun, eli kyllä sen 30-kiloisen laukun saa ottaa. Kunhan laukku ei paina sitten yli 32 kg ja siitä maksaa asiaankuuluvat maksut.

[/quote]

Juuri näin. Piti toistakymmentä täysin tietämätöntä kommenttia saada pohjalle. Tieto oli niinkin vaikeasti keksittävässä paikassa kuin Finnairin sivuilla. Loistavaa.

Ja jos pakkaat laukun 30-kiloiseksi niin kannattaa varautua siihen että lisämaksut rapsahtaa. Nykyään punnitsevat laukkuja paljon innokkaammin bag dropissa kuin aiemmin.

Vierailija
16/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukku saa maksimissaan painaa 30kg, ja tämä on siis työturvallisuusmääräys, ei Finnairin ilkeä tapa kiusata viattomia matkustajia.. ne on nääs ihmisiä kun niitä laukkuja siellä kentällä sinne ruumaan siirtää. 23kg on se kilomäärä per matkustaja mitä saa mukaanilman extramaksua.

Vierailija
17/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäsisiä lapsia? Just olin 5v ja 11v kanssa liikkeellä ja kumpikin halusi itse vetää yhtä laukkua eli mä kuljeskelin sitten sirosti käsilaukun kanssa:)

Vierailija
18/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin mulle Finskin tädit sanoi että se on 32kg/laukku mitä laukku saa painaa ja 23kg/lärvi mitä saa olla mukana. Sisälukutaito?

Vierailija
19/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, lomalennoilla ilmeisesti eri säännöt. Matkalipusta: Yksittäinen, esim. perheen yhteinen matkalaukku, saa painaa enintään 23 kg.

Vierailija
20/69 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 on siis ap, ja kyllä minusta tuo on harvinaisen selvästi ilmaistu, yksi kapsäkki siis korkeintaan 23 kg.

Mutta onneksi palstamammat pääsi taas pätemään "tiedoillaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä