Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosmitatun elatusavun maksupäivästä?

Vierailija
26.05.2013 |

Exältä on tullut ulosmittauksen kautta Kelan minulle maksamana osoituksena 80 euroa joka kuukausi 25. päivä. Nyt sitä ei tullutkaan perjantaina. Aiemmin jos maksupäivä on ollut viikonloppuna, on raha tullut perjantaina. mahtaakohan olla jotain pankkipäivähäiriötä, vai eikö yhtäkkiä olekaan saatu ulosmitattua? kai sellaisesta olisi tullut ilmoitus

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, jos Kela ne maksaa niin se ei mene samassa syklissä ulosmittauksen kanssa. Ulosmittauksessahan tilitettävät summa siiryy ulosottovirastolle ja uo maksaa sen Kelalle ja Kela sinulle. Työnantaja sen tilittää sinne ulosottoon oman maksatuksensa mukaan ja vaikka pitäisi tilittää heti, toiset tilittävät kuukausittain.

Sitäpaitsi, vaikka kaverilta ei sais penniäkään ulosmitattua niin Kela maksaa sulle ja ne maksumäärä vaan kertyy exäsi velaksi Kelalle joka ulosmitataan. 

Eli kyllä tässä nyt on ihan Kelasta kiinni se maksu ja sinäsä ihme, että ei tullut perjantaina.

Vierailija
2/3 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se virhe oli mun viestissä, että Kela maksaa siis sulle koko ajan eikä odottele, että saa ensin ulosmitatut varat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että Kela maksaa minulle joka kuukausi 10. päivä reilu 150 euroa. (sen se ottaa sitten mieheltä kun saa)

Mutta kun elatusapu on 230 euroa/kk, niin mies on velvollinen maksamaan minulle 80 euroa kuussa Kelan maksaman minimin lisäksi. Se siis on tullut jo joka kuukausi säännöllisesti 25. päivä. Se on siis miehen tilistä otettu pois minulle. Myös tietty Kela sieltä tilistä saa joka kuukausi summan, jolla se parin vuoden *velka* Kelalle lyhenee. Kelahan on alusta asti maksanut sen minimituen, koska mies ei ole maksanut. Jossain vaiheessa mies siis oli velkaa Kelalle n. 2000 euroa ja minulle n. 1000 euroa.

Nyt siis olen saanut takautuvasti häneltä sen tuen, lisäksi nyt on mennyt säännöllisesti niin, että olen saanut sen 80 euroa, paitsi perjantaina ei ollutkaan tullut tililleni. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme