MITEN PERUSTERVE TYÖIKÄINEN KUOLEE INFLUENSSAAN?
Toisin kuin korona influenssa tappaa perusterveitä vauvoja, lapsia, nuoria ja aikuisia.
Mutta mikä influenssassa aiheuttaa kuoleman? Minkälainen kuolema on?
Kommentit (10)
Perusterve. Kunnes patologi toisin todistaa. Jos jaksaa ja viitsii.
Mulla gynekologi sanoi että olen perusterve.
Joskus taustalta löytyy joku piilevänä ollut oireeton kuolemaa edesauttanut sairaus, vaikka ihminen on kuvitellut olevansa "perusterve".
Sellasta sattuu. Kaikke me kuolemme johonkin! Jopa perusterveet!
Keuhkokuume tulee influenssassa johon kuolee, jos hoito ei pure. Ei liity ikään. Yleensä tappaa vanhuksia, mutta kyllä nuoriakin menehtyy.
Influenssassa tappavimpia on ne jälkitaudit. Keuhkokuume ja sydänlihastulehdus on vaarallisia ihan perusterveillekin.
Tietty kuumekin voi olla vaarallinen jos se nousee liikaa ja influenssa voi nostaa tosi kovan kuumeen, en kyllä tiedä onko kukaan nykyaikana kuollut kuumeeseen.
Keuhkokuume voi tappaa tai ARDS.
Itse sain keuhkokuumeen lisäksi sepsiksen ja jos ei heti ensimmäinen antibiootti olisi tehonnut, hengenlähtö olisi ollut lähellä.
Olin 35-vuotias perusterve.
Vierailija kirjoitti:
Keuhkokuume voi tappaa tai ARDS.
Itse sain keuhkokuumeen lisäksi sepsiksen ja jos ei heti ensimmäinen antibiootti olisi tehonnut, hengenlähtö olisi ollut lähellä.Olin 35-vuotias perusterve.
Sepsis tappaa. Työtoverin mies kuoli sepsikseen ja sen syy ei selvinnyt. Mikään antibiootti ei auttanut. Kuoli yliopistollisessa sairaalassa ja lääkärit olivat voimattomia.
NO HEITTÄÄPI HENGITTÄMÄSTÄ.