Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olitko 21 -vuotiaana liian nuori vakaviin ja syvällisiin keskusteluihin?

Vierailija
25.05.2013 |

Esimerkiksi politiikasta, rasismista, ihmissuhteista yms. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut sitä 21 vuotiaana enkä ole sitä nyt lähes nelikymppisenäkään. EVVK on ainoa mitä mieltä olen tuollaisista aiheista. Aion nauttia elämästäni jatkossakin ja pysyä samanlaisena ja jättää elämääni vaikuttamattomat tylsät aiheet pois.

Vierailija
2/25 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 00:16"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 22:47"]

Tyttäreni on keskustellut syvällisiä kanssani jo kolmevuotiaana.

[/quote]

Uskon, että jopa Vauva-foorumin keskustelijoista valtaosa on ollut 21-vuotiaana riittävän aikuinen syvällisiin keskusteluihin, jos syvällisyyden määritelmä on tosiaan tämä. ;)

[/quote]

Mun mielestä tyttäreni keskustelunavaus siitä miksi kaikki elollinen kuolee aikanaan oli aika syvällistä sen ikäiseltä. Tyttäreni oli ihan itse päätellyt niin, että sen takia ihmiset ja eläimet kuolee, että kun kokoajan syntyy uusia, ei maapallolle mahtuisi kaikki jos ei osa myös kuolisi. Tätä asiaa ei tunnu kaikki aikuisetkaan tajuavan, maapallon suurin uhka on liikakansoittuminen, mutta sitä ei moni ota tosissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
4/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Silloinhan niitä jaksaa jauhaa, nykyään keskustelee mielummin puutarhanhoidosta. (Oikean vihreän puutarhan)

Vierailija
5/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut. Sillinhan niitä vasta käytiinkin!

Vierailija
6/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Opiskelin kolmatta vuotta yliopistolla kv suhteita, filosofiaa yms. ja keskustelin asioista paljonkin. ;)

Vierailija
7/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin! Silloin vielä jaksoi istua vaikka koko yön keskustelemassa. Seurasin todella aktiivisesti kaikkea mahdollista, olin innostunut ja oli paljon mielipiteitä. Voi niitä keskusteluja, ne oli mahtavia. Nyt vanhempana sitä on liiankin tasainen ja väsähtänyt eikä jaksa niin paneutua keskusteluihin. 

Vierailija
8/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan! Minkälainen idiootti sinä olet tuon ikäisenä ollut kun pitää tuollaisia kysellä? Tyttäreni on 18 vuotias ja oli viime syksynä kuntavaaleissa ehdokkaana, teki opinnäytetyön Kreikan talouskriisistä, kirjoittaa ensi vuonna 6 ainetta ylioppilaskirjoituksissa, valmistuu samalla merkonomiksi. Tytär oli pari vuotta sitten kuukauden Latviassa työharjoittelussa ja tänä keväänä Englannissa. Tänäänkin keskustelin tyttäreni ja mieheni kanssa maahanmuuttajien ongelmista, miten on ollut Ruotsissa näitä mellakoita, ja missä maissa niitä on ollut aikaisemmin, ja mistä tämä ilmiö johtuu, ja tuleeko se Suomeen, ja koska tulee. Tyttäreni on keskustellut syvällisiä kanssani jo kolmevuotiaana. Samoin nelivuotiaat kaksospoikani ovat teräviä poikia, ja jutellaan kaikenmaailman asioista, en usko että kukaan lapsistani olisi yli kaksikymppisenä sellaisia etteikö noista aiheista voisi keskustella hyvinkin syvällisesti.

Vierailija
9/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ollut. Jo useimmat lukioikäiset oppilaani ovat hyvin kykeneviä vakaviin ja syvällisiin keskusteluihin. Todennäköisesti jopa kykenevämpiä kuin monet vanhemmat. 

Vierailija
10/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Itse asiassa muutamaa vuotta myöhemmin olin valmistunut ja asiantuntijatehtävissä.

Oikeastaan outo kysymys. Tällä palstalla aika ajoin joku (tai onko sama tyyppi, kuka tietää) väittää ihmisen aivojen olevan vasta 25-30-vuotaiaana valmiit, joten esim. perheen perustaminen ei tämän väittäjän mukaan ole lainkaan järkevää. Syvälliset keskustelutkaan tuskin ovat hänen mukaansa mahdollisia.

Vierailija
11/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ikäerohullu on mahtanut olla melkoinen kana kaksikymppisenä. Puhunut vaan niistä rakennekynsistään ja ryyppäämisestä, ja nyt kuvittelee että kaikki on samanlaisia. Tiedoksi nyt sulle ap: suurin osa parikymppisistä on AIKUISIA, niillä on tietoa ja tunteita ja mielipiteitä, ne ajattelee ja keskustelee. Tuollaiset ryyppykeskustelut käydään siinä 15-vuotiaana jossain amispiireissä, ei normaalien fiksujen kaksikymppisten keskuudessa.

Vierailija
12/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20 ja mielelläni keskustelen vakavia ja syvällisiä, mutta politiikasta en kyllä perusta.

Vierailija
13/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Komppaan kolmosta, tuntuu, että syvälliset pohdiskelut ovat vähentyneet mitä vanhemmaksi tulee ... tai ei enää jaksa vääntää eksistentiaalisia dilemmoja sellaisella hartaudella mitä 21-vuotiaana :D!

Vierailija
14/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 22:40"]

Esimerkiksi politiikasta, rasismista, ihmissuhteista yms. 

[/quote]

En ollut.

Olitko sinä? Jos olit, niin miksi?

Vierailija
15/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena idealismi on kukassa. Vanhemapana sitä rationalisoituu (liikaakin) eikä jaksa enää olla niin kiihkomielinen. Vrt. esim. vasemmistoradikaalit 70-luvulla, nehän on ihan tylsiä nykyään.

Vierailija
16/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat, jotkut eivät.

Vierailija
17/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt 34v enkä vieläkään oikeen ymmärrä mitä ne syvälliset keskustelut ovat... Kuitenkin pidän itseäni keskimääräistä reilusti fiksumpana ja asioita seuraavana. En vain koskaan ole tuntenut tarvetta jauhaa mistään asioista kenenkään kanssa. Mutta jos siis joku minulle alkaisi vaikka Ruotsin mellakoita analysoimaan niin toki voisin aiheesta keskustella, ihan sujuvastikin vielä.

Vierailija
18/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis mitä sä yrität näillä todistella? Jos sä oot ollut alle 25-vuotiaana täysin epäkypsä kakara niin ei se tarkoita että muut olisivat.

Vierailija
19/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juurikin paras ikä noihin keskusteluihin. Vanhempana ei jaksa innostua eikä kiinnostua samalla lailla maailman asioista. Joskus tuntuu ettei älykään enää pelaa kuten ennen. T nelikymppinen

Vierailija
20/25 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut edes 17-vuotiaana.