Mitä vikaa on kiltteydessä?
Mikä siitä tekee huonon ja epämielyttävän. Erityisesti miehillä? Itse olen nainen ja en löydä niissä mitään vikaa
Kommentit (21)
Järjellä ajateltuna kiltti mies olisi paras, mutta naiset eivät ajattele järjellä :(
Ei ns. aidossa ja perineisessä kilteydessä ole miään vikaa. Tulee vain ajuta, että "kiltteys" on tällä palstalla monesti kirosanan asemassa. Tai ilmaisu, jolla halutaan väheksyä (miestä)
Vierailija kirjoitti:
Järjellä ajateltuna kiltti mies olisi paras, mutta naiset eivät ajattele järjellä :(
Naiset oppivat jo hyvin nuorena ajattelemaan idiotismilla idioottia paskaa.
Kiltteys kun tarkoittaa yleensä avuttomuutta ja aloitetekyvyttömyyttä. Jos mies ei osoita olevansa kiinnostunut, nainen siirtyy seuraavaan.
Eikä pelkkä kiltteys riitä. Pitää olla myös hyvää juttuseuraa.
En todellakaan tiedä, mut jos joku keksii ja vieläpä keinon päästä siitä irti niin voisiko kertoa? Oon kyllästynyt kiinnostumaan aina sellaisista miehistä, jotka on jo päällepäin niin kriminaalin näköisiä kuin voi olla. Sit luonteelta epävakaita ja arvaamattomia eikä todellakaan mitään avioliittomatskua. Kun voiskin kiinnostua jostain perus-Pekka insinööristä, jolla on siististi kammattu tukka, paksut silmälasit, kapeat hartiat ja lysy ryhti ja joka olis oikeesti hyvä mies. Mut ei. Aina niitä tatskattuja arpisia ns jännämiehiä joita ei koskaan voi kesyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kiltteys kun tarkoittaa yleensä avuttomuutta ja aloitetekyvyttömyyttä. Jos mies ei osoita olevansa kiinnostunut, nainen siirtyy seuraavaan.
Eikä pelkkä kiltteys riitä. Pitää olla myös hyvää juttuseuraa.
Naiset kuvittelee että kun mies ei tee aloitetta niin = avuton kiltti.
Jospa sitä miestä ei vain kiinnosta? Nykyisin kun moni mies elää käytännössä munkin elämää (MGTOW). Naiset ei vain ole sen arvoista, the juice aint worth the squeeze.
Itse olen kiltti nainen, mutta miesten mielestä:
- epäkiinnostava
- liian hyväntahtoinen
- itsestäänselvyys
- "liian vastuuntuntoinen"
- kaavoihin kangistunut
- kykenemätön elämään hetkessä
- "liian vaatimaton"
jne.
Ei mitään vikaa, jos se on aitoa kiltteyttä. Mä oon aina ihastunut kiltteihin miehiin ja oon itsekin kiltti.
Yleensä ne kiltit miehet eivät vaan ihastu minuun, mutta tällä kertaa luulen, että saan vastakaikua ihastukseltani. Ainakin kuvittelen hänen olevan kiinnostunut. Toivottavasti en taas ole väärässä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tiedä, mut jos joku keksii ja vieläpä keinon päästä siitä irti niin voisiko kertoa? Oon kyllästynyt kiinnostumaan aina sellaisista miehistä, jotka on jo päällepäin niin kriminaalin näköisiä kuin voi olla. Sit luonteelta epävakaita ja arvaamattomia eikä todellakaan mitään avioliittomatskua. Kun voiskin kiinnostua jostain perus-Pekka insinööristä, jolla on siististi kammattu tukka, paksut silmälasit, kapeat hartiat ja lysy ryhti ja joka olis oikeesti hyvä mies. Mut ei. Aina niitä tatskattuja arpisia ns jännämiehiä joita ei koskaan voi kesyttää.
Ei sulle sit sellainen treenattu, komea, tavallaan jännän näköinen, mutta oikeesti tositosi kiltti mies kelpaisi?
Se tietenkin, että saavat paskiaiset näyttämään entistäkin kauheammilta.
Tunnen oikein mukavan naisen, empaattisen, hyväntahtoisen, eläväisen, vastuuntuntoisen ja vaatimattoman, mutten todellakaan kutsuisi kiltiksi naiseksi. Kilttiä miestä en varsinaiseti tiedä yhtään, koska ei yksikään tuttuni näitä kiltti ketjuja availisi av:llä.
Se, että määrittää itsensä yhdellä sanalla on ongelma. Se että muistelee nuoruuttaan kilttinä on ongelma, ja se että valittaa nykytilanetta kilttinä on iso ongelma. Kasva aikuiseksi, tai järjestä itsellesi ammattiapua.
Minulla on ihana ja kiltti mies ja itsekin kiltti. Tarkoitetaanko kiltillä joskus jotain muuta, jos se koetaan joskus negatiivisena? Esim. uhrautuvuus, liiallinen joustavuus tai alistuvuus tai rajattomuus?
Minulle (miehelle) kiltteys on jonkinlainen yleinen lähtökohta, eikä asia tai piirre, jota tulisi erikseen korostaa ja alleviivata. Olen -kiitos tai moite- tämän palstan oppinut hieman varomaan sitä, että sanoisin ketään kilitksi, koska ilmaisuna se ("kiltti) on ilmeisen moni merkityksellinen. - Toisille kiltteys on samaa kuin tahdoton vässykkä, joka ulisee kumppanin kaipuutaan toisille sitä, että hallitsee arkiset puuhat ja tulee toimeen niin itsensä kuin ympäristönsä kanssa ilman isompia konflikteja. Vain pari kärjisysä antaakseni
Naiset eivät kestä kiltin miehen kunnollisuutta ja oikeudenmukaisuutta, koska itse ihastuvat huijaaviin paskiaisiin. Siksi ainoaksi vaihtoehdoksi jää kieltää ja polkea lokaan kiltti mies.
Vierailija kirjoitti:
- epäkiinnostava
- liian hyväntahtoinen
- itsestäänselvyys
- kaavoihin kangistunut
- "liian vaatimaton"
jne.
Eli oletko joustamaton, hiljainen, päättämätön, harkitsevainen?
Ei niissä piirteissä ole mitään vikaa. Sinun täytyy vain löytää kumppani, joka on samantyylinen ja osaa arvostaa sinua :)
Kiltti-sanan voi ymmärtää niin monella eri tavalla. Se voi tarkoittaa hyväntahtoista ihmistä, joka toimii arvojensa mukaan. Tai se voi tarkoittaa alistuvaa ihmistä, joka tekee aina vahvatahtoisemman mieliksi, jopa silloin kun se on haitallista.
Lisäksi tällä palstalla tuolla kiltti-sanalla trollaillaan niin paljon, että sanalla on oma sisäpiirimerkitys (mies joka syyllistää naisia siitä, etteivät "anna" miehille, jotka ovat "kilttejä"). Oikeassa elämässä kiltti-sanalla lienee yleensä aivan eri merkityksiä.
Kiltteyttä on monenlaista. Ihan eri asia olla vaikka kumppaniaan kunnioittava ja uskollinen nuorisorikollinen tai nisti, tai vaikka siististi elämänsä ja asiansa hoitava pelimies. Sitten on niitä, jotka kohtelevat naista hyvin ja hoitavat asiansa ja ovat silti jollain mittarilla epäkilttejä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle (miehelle) kiltteys on jonkinlainen yleinen lähtökohta, eikä asia tai piirre, jota tulisi erikseen korostaa ja alleviivata. Olen -kiitos tai moite- tämän palstan oppinut hieman varomaan sitä, että sanoisin ketään kilitksi, koska ilmaisuna se ("kiltti) on ilmeisen moni merkityksellinen. - Toisille kiltteys on samaa kuin tahdoton vässykkä, joka ulisee kumppanin kaipuutaan toisille sitä, että hallitsee arkiset puuhat ja tulee toimeen niin itsensä kuin ympäristönsä kanssa ilman isompia konflikteja. Vain pari kärjisysä antaakseni
Hyvin sanottu. Olen samaa mieltä, että kiltteyden pitäisi olla vähän niin kuin oletusasetuksena ihmisessä sen sijaan, että se olisi jokin mainostamisen arvoinen erityispiirre. Valitettavasti moni tuntemani henkilö, joka on korostanut omaa kiltteyttään, on ollut pohjimmiltaan aika ikävä ihminen. Uhriutuva, manipuloiva, herkästi joka asiasta loukkaantuva ja loukkaantuessaan pahimmillaan todella ilkeä suustaan.
Vierailija kirjoitti:
- epäkiinnostava
- liian hyväntahtoinen
- itsestäänselvyys
- kaavoihin kangistunut
- "liian vaatimaton"
jne.
Miksi ajattelet, että kiltti nainen ei voisi olla kiinnostava?
Miksi kiltti nainen olisi kykenemätön elämään hetkessä?
Kaavoihin kangistunut? Miten kiltteyden määritelmään kuuluu kangistuminen kaavoihin?
Kiltti ihminen voi olla kiinnostunut monista asioista, ja olla siten kiinnostava itsekin.
Ei kai hetkessä eläminen tarkoita sitä ettei ole omia rajoja? Hyppää sänkyyn jos joku vähän vihjaa mahdollisuudesta? Mielestäni ei. Hetkessä voi elää vaikka pitää omat rajansa.
En tiedä, kysy idiooteilta.
T: kiltti "skitsofreenikko"